Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Om det är bröderna som gjort detta så kan den ene av de två vara noggrann och medveten och den andre vara slarvig och stressad. Den slarvige ät mördaren, den noggranne är brodern som städar upp efteråt.
Kanske, men om det är den ena som är noggrann och metodisk så är det också han som styr vad som händer och eftersom deras liv hänger på att de gör rätt val så lyssnar den slarviga brodern och rättar sig in i ledet.
Det skulle i så fall vara om den slarviga brodern utfört brottet själv och den noggranna kommit in i ett senare skede och hjälpt till att städa upp. Men det håller inte heller: Slarvern har förmodligen satt spår som inte går att städa bort. Och hade de ens tid att städa särskilt noggrant?
Nåväl, det är spekulationer. Vi vet ju fortfarande inte vad det finns för spår och teknisk bevisning.
Men det är ändå intressant. Jag tror att man ofta kan säga något om en gärningsman baserat på vad man inte har för spår, vad de inte säger mm
En lögn kan ibland säga lika mycket som en sanning.
Angående impulsdåd: Om det är en bilburen mördare så hävdar jag att denna inte hade slängt ut något i stress. Mördaren hade tvärtom försäkrat sig om att få med allt och dumpat många mil därifrån. Även kroppen. I en stressad situation tar man inte sig tid till att placera ut prylar och där finns (borde finnas) något i hjärnan på även en stressad person som säger att det är ett felaktigt val.
Det enda är om det handlar om en person i total avsaknad av konsekvenstänkande men då är det en psykisk sjuk person vars kognitiva förmågor är kraftigt nedsatta och detta stämmer inte med litauerna.
Angående litauerna: Varför skulle de efter flera års skötsamhet plötsligt mörda en person utanför sin arbetsplats och placera ut fynd i riktning mot sin bostad och brottsoffret?
Om man får tillåta sig att tänka sig in i en annan människas situation så hade jag i så fall åkt iväg flera mil och mördat någon. Att äta och skita på samma ställe efter flera års skötsamhet förstår jag inte.