2015-06-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
För den som tror att tiggarna bara finns i storstäderna kan jag berätta att de sitter utanför ICA och COOP också på Gotland.
Utanför Atterdags livs i Visby sitter blonderade svenska vänstertjejer solidariskt på en kudde bredvid den romska tiggerskan. Unga romska tjejer hänger utanför, talar i mobiltelefon, umgås avspänt. Så dyker en kvinna (socialtant?) upp med sina matkassar, stannar leende upp och hälsar rom-tjejer med "Hej. fina du!" innan hon leende går till sin bil.

Det är motbjudande när kvinnan på kudden utanför COOP visar fram en bild på ett antal barn och en begäran om mat till dem - när hon själv är rejält överviktig, riktigt fläskig. Om hon själv varit mager hade jag förstått att det var allvar.
Det enkla simpla för att få slut på tiggeriet är naturligtvis att inte skänka en enda krona i muggen.
Och sedan sätta blåslampa på de kurrumperade rumänska politiker som själva lagt beslag på EU-miljarderna som skulle gått till deras fattiga, romer och andra.
Vart har eu-pengarna tagit vägen?
Om det stämmer att det beror på tiggarna att SD ökat som de gör så blir jag ledsen. Det innebär att de som nu tillkommit inte förstår vad SD står för.
SD vill begränsa, inte stoppa invandringen. SD vill fördela samma pengar som finns i dag för att hjälpa i konflikters närområden. SD vill även se till att slöseriet på invällare ska upphöra.
Tiggarna däremot är inget problem i landet. De kostar inte mer än en bussresa hem i resurser. Att tiggarna är ett problem är att vi inskränkta personer (Jo, jag är en av dem) inte klarar av att se dem. Men en stor majoritet av Svenskarna vill ha dem kvar. Vad grundar jag det på?
Jo, vi ser en tiggare utanför varenda affär. Ser dem även utanför vårdcentralen nu för tiden. Om inte någon gav dem pengar så skulle de försvinna av sig själva.
Men det Svenska folket fortsätter att betala sina entrévärdar när de handlar. Därför ser jag det som att majoriteten vill ha dem här.
Nu stör inte de mig så jag röstar inte SD för att bli av med dem. Jag röstar SD för att jag tror att de kan vara ett bra alternativ i framtiden samt att jag är så förbannat trött på alla slöjbeklädda personer i världens friaste land.
Nu hoppas inte jag att de blir störst i nästa val. Än så länge är partiet för litet för att fylla alla stolar i riksdagen av kompetent folk. Det gäller att växa i lagom takt så vi slipper att få in idioter.
Citera
2015-06-20, 00:56
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
När SD väl (om någonsin) tagit makten kommer det inte sluta vid "stoppad invandring". Då ska vi börja skicka tillbaks folk och då ryker alla, oavsett hur de ser ut eller var de kommer ifrån, så länge de inte kan uppvisa att deras familj varit i Sverige x antal generationer.

Kalla pa det?
Nej just det.
Citera
2015-06-20, 01:09
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Det Sverigedemokratiska lokomotivet spränger fram i opinionen, 22,1% i senaste Sentio.

Mer en var femte svensk eller hela 2.100.000 personer identifierar sig numera som Sverigedemokrater.

Tiggarna har ironiskt nog öppnat upp ögonen för diverse blindstyren, vi med lite know-how har sedan länge räknat ut att tiggarna är det minsta problemet i sammanhanget.
Dem får förhållandevis "lite bidrag" och om man bortser från åldringsrån och stölder så är dem mest ett estetiskt problem.

I dagsläget är det miljöpartister och "kolla vad god jag är!" personer som ger dem pengar, de flesta andra har tröttnat och vi riskerar nu en tiggeri deflation.

Så låt oss stödja tiggerifasonerna, ifall vi börjar mata dem, ger en slant och en klapp på axeln varje gång vi handlar så kan vi hålla volymen tiggare konstant eller till och med växande.

Ifall hundra eller ännu bättre femhundratusen sverigedemokrater gör till vana att skänka någon tia och ett par muttrar varje gång vi handlar så kan vi se en fullkomlig explosion av tiggare.

Aldrig har SD haft bättre valarbetare, till och med de mest besatta PK hjonen och byfånarna Vänsterpartiet har sett igenom det organiserade tiggeriet. Media har inte en chans att dölja det eftersom dem sitter i vartenda hörn i Stockholm. Vad jag har förstått det så ser det likadant ut i hela landet.
Ett billigt pris att betala i sammanhanget.

Tror ni tiggeriet har påverkat opinionen nämnvärt?

Vad tror ni om en kampanj?
erkänn att du tog 22,1% av 9 miljoner? ditt mattesnille

ett tips: man föds inte 18 år gammal.
Citera
2015-06-20, 01:12
Medlem
Det finns tiggare som tjänar mer än 500 kr per dag. 5×30=15 tusen rakt in i fickan. De får ju mat också. Värsta lyxlivet
Citera
2015-06-20, 01:17
Medlem
Chics avatar
Låt oss inte glömma att många etablerade invandrare också röstar/sympatiserar med SD.
Citera
2015-06-20, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg

Du är mer nöjd med svaret 1 574 403,337 va?

http://www.scb.se/Statistik/ME/ME0104/2014A01/RI_tab2.xls
Citera
2015-06-20, 03:17
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardii
Det finns tiggare som tjänar mer än 500 kr per dag. 5×30=15 tusen rakt in i fickan. De får ju mat också. Värsta lyxlivet
Fröken rasist,
Har du någon källa på det?
Citera
2015-06-20, 03:19
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
För den som tror att tiggarna bara finns i storstäderna kan jag berätta att de sitter utanför ICA och COOP också på Gotland.
Utanför Atterdags livs i Visby sitter blonderade svenska vänstertjejer solidariskt på en kudde bredvid den romska tiggerskan. Unga romska tjejer hänger utanför, talar i mobiltelefon, umgås avspänt. Så dyker en kvinna (socialtant?) upp med sina matkassar, stannar leende upp och hälsar rom-tjejer med "Hej. fina du!" innan hon leende går till sin bil.

Det är motbjudande när kvinnan på kudden utanför COOP visar fram en bild på ett antal barn och en begäran om mat till dem - när hon själv är rejält överviktig, riktigt fläskig. Om hon själv varit mager hade jag förstått att det var allvar.
Det enkla simpla för att få slut på tiggeriet är naturligtvis att inte skänka en enda krona i muggen.
Och sedan sätta blåslampa på de kurrumperade rumänska politiker som själva lagt beslag på EU-miljarderna som skulle gått till deras fattiga, romer och andra.
Vart har eu-pengarna tagit vägen?
Nice.. så måttet på behov av välfärd och stöd, det ska vara hur mager man är, hur mycket svält man har fått utstå? Vadfan är du ifrån medeltiden eller?
Citera
2015-06-20, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Det Sverigedemokratiska lokomotivet spränger fram i opinionen, 22,1% i senaste Sentio.

Mer en var femte svensk eller hela 2.100.000 personer identifierar sig numera som Sverigedemokrater.

Tiggarna har ironiskt nog öppnat upp ögonen för diverse blindstyren, vi med lite know-how har sedan länge räknat ut att tiggarna är det minsta problemet i sammanhanget.
Dem får förhållandevis "lite bidrag" och om man bortser från åldringsrån och stölder så är dem mest ett estetiskt problem.

I dagsläget är det miljöpartister och "kolla vad god jag är!" personer som ger dem pengar, de flesta andra har tröttnat och vi riskerar nu en tiggeri deflation.

Så låt oss stödja tiggerifasonerna, ifall vi börjar mata dem, ger en slant och en klapp på axeln varje gång vi handlar så kan vi hålla volymen tiggare konstant eller till och med växande.

Ifall hundra eller ännu bättre femhundratusen sverigedemokrater gör till vana att skänka någon tia och ett par muttrar varje gång vi handlar så kan vi se en fullkomlig explosion av tiggare.

Aldrig har SD haft bättre valarbetare, till och med de mest besatta PK hjonen och byfånarna Vänsterpartiet har sett igenom det organiserade tiggeriet. Media har inte en chans att dölja det eftersom dem sitter i vartenda hörn i Stockholm. Vad jag har förstått det så ser det likadant ut i hela landet.
Ett billigt pris att betala i sammanhanget.

Tror ni tiggeriet har påverkat opinionen nämnvärt?

Vad tror ni om en kampanj?

Nja 1,5 mille identifierar sig med/som Sverigedemokrater. 1% i senaste valet motsvarade ca 60 000 människor. 86% röstade så ta 60 000 / .86 så får du runt 69 000 X 22.1% = 1 524 900. Ta denna siffra minus valresultatet på 801 000 människor så kan vi se att SD har växt med + 700 000 människor sedan valet.
Citera
2015-06-20, 07:32
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Fröken rasist,
Har du någon källa på det?

Eftersom ingen längre tvekar om att det finns en utbredd organisation bakom tiggeri så låt oss räkna.

Låt oss säga att du kör hit 1000 tiggare.
Totalt finns såklart många fler tiggare i Sverige. Men för att göra det enkelt.

Säg att de snittar 100 sek/dag. Jagvtror snittet är högre dock. Speciellt på landsbygden där pensionärer gärna sticker åt en extra 50 lapp av sin surt pressade pension.

1000st x 100 sek= 100 000 sek/dag i snitt och lågt räknat. Vilket ger 3 miljoner/månad.
Jag tror detta är väldigt lågt räknat då antal tiggare torde vara 10 ggr fler och säkert snittet på intjänat högre.

Säg då att du upprepar detta över större delen av Europa då de flesta länder har samma problem.

Säg då för enkelheten att vi tar 10 länder. Det ger då 30 miljoner/månad.
1000 st x 100 sek x 30 dgr x 10 länder.

Vem kan på fullaste allvar tro att den organiserade brottsligheten och tex den Rumänska maffian bara skulle stå och titta på och strunta i dessa pengaströmmar??

Självklart är det ju med och organiserar detta. Men måste ju vara totalt oberest och outbildad om man tror annat, troligen vänsteraktivist och eller miljömupp. Dessa är som bekant båda ovan och knappt vart till Danmark i sin reskalender.
Organiserat tiggeri har funnits i flera hundra år ute i Europa.
Citera
2015-06-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg

Han snackar dock inte om röstberättigade svenskar. Det är fullt möjligt att stödja ett parti långt innan man fått rösta första gången. Visst är det nog få femåringar som bryr om om politik, men å andra sidan så är SD väldigt starka hos unga, som ju fått erfara berikning på skolan i olika former, så siffran är nog inte så fel ändå.
Senast redigerad av icefrontier76 2015-06-20 kl. 08:51.
Citera
2015-06-20, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Låt oss inte glömma att många etablerade invandrare också röstar/sympatiserar med SD.

Sant ! Få invandrare vinner på att rösta DÖ. Tvärtom ,

ifall Svea rike kånkar så blir alla förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in