Citat:
Om det stämmer att det beror på tiggarna att SD ökat som de gör så blir jag ledsen. Det innebär att de som nu tillkommit inte förstår vad SD står för.För den som tror att tiggarna bara finns i storstäderna kan jag berätta att de sitter utanför ICA och COOP också på Gotland.
Utanför Atterdags livs i Visby sitter blonderade svenska vänstertjejer solidariskt på en kudde bredvid den romska tiggerskan. Unga romska tjejer hänger utanför, talar i mobiltelefon, umgås avspänt. Så dyker en kvinna (socialtant?) upp med sina matkassar, stannar leende upp och hälsar rom-tjejer med "Hej. fina du!" innan hon leende går till sin bil.
Det är motbjudande när kvinnan på kudden utanför COOP visar fram en bild på ett antal barn och en begäran om mat till dem - när hon själv är rejält överviktig, riktigt fläskig. Om hon själv varit mager hade jag förstått att det var allvar.
Det enkla simpla för att få slut på tiggeriet är naturligtvis att inte skänka en enda krona i muggen.
Och sedan sätta blåslampa på de kurrumperade rumänska politiker som själva lagt beslag på EU-miljarderna som skulle gått till deras fattiga, romer och andra.
Vart har eu-pengarna tagit vägen?
Utanför Atterdags livs i Visby sitter blonderade svenska vänstertjejer solidariskt på en kudde bredvid den romska tiggerskan. Unga romska tjejer hänger utanför, talar i mobiltelefon, umgås avspänt. Så dyker en kvinna (socialtant?) upp med sina matkassar, stannar leende upp och hälsar rom-tjejer med "Hej. fina du!" innan hon leende går till sin bil.
Det är motbjudande när kvinnan på kudden utanför COOP visar fram en bild på ett antal barn och en begäran om mat till dem - när hon själv är rejält överviktig, riktigt fläskig. Om hon själv varit mager hade jag förstått att det var allvar.
Det enkla simpla för att få slut på tiggeriet är naturligtvis att inte skänka en enda krona i muggen.
Och sedan sätta blåslampa på de kurrumperade rumänska politiker som själva lagt beslag på EU-miljarderna som skulle gått till deras fattiga, romer och andra.

Vart har eu-pengarna tagit vägen?

SD vill begränsa, inte stoppa invandringen. SD vill fördela samma pengar som finns i dag för att hjälpa i konflikters närområden. SD vill även se till att slöseriet på invällare ska upphöra.
Tiggarna däremot är inget problem i landet. De kostar inte mer än en bussresa hem i resurser. Att tiggarna är ett problem är att vi inskränkta personer (Jo, jag är en av dem) inte klarar av att se dem. Men en stor majoritet av Svenskarna vill ha dem kvar. Vad grundar jag det på?
Jo, vi ser en tiggare utanför varenda affär. Ser dem även utanför vårdcentralen nu för tiden. Om inte någon gav dem pengar så skulle de försvinna av sig själva.
Men det Svenska folket fortsätter att betala sina entrévärdar när de handlar. Därför ser jag det som att majoriteten vill ha dem här.
Nu stör inte de mig så jag röstar inte SD för att bli av med dem. Jag röstar SD för att jag tror att de kan vara ett bra alternativ i framtiden samt att jag är så förbannat trött på alla slöjbeklädda personer i världens friaste land.
Nu hoppas inte jag att de blir störst i nästa val. Än så länge är partiet för litet för att fylla alla stolar i riksdagen av kompetent folk. Det gäller att växa i lagom takt så vi slipper att få in idioter.