Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Beror ju helt på var hon hittades. Tänk om d var bakom dörren snuten fick bryta upp? O där förvarades alla "vinterprylar" som skopor, vägsalt med mera..GM tänkte väl att ingen kommer gå dit förrän i höst/vinter. Sen om d var bakom en låst dörr så brukar man i regel inte låsa in djur pga brandrisk..så då fanns d inga djur i det "huset". O sen lukt..på ett ställe med djur (nöt) så skulle nog en ruttnande kropp inte lukta mer än 80 mjölkkors avföring..

tro mig, en rutten kropp luktar 10 ggr värre...
Medlem
Citat:
Beror ju helt på var hon hittades. Tänk om d var bakom dörren snuten fick bryta upp? O där förvarades alla "vinterprylar" som skopor, vägsalt med mera..GM tänkte väl att ingen kommer gå dit förrän i höst/vinter. Sen om d var bakom en låst dörr så brukar man i regel inte låsa in djur pga brandrisk..så då fanns d inga djur i det "huset". O sen lukt..på ett ställe med djur (nöt) så skulle nog en ruttnande kropp inte lukta mer än 80 mjölkkors avföring..

Ne sant, men det är ju någon som har tillgång till stället som är GM så det borde inte finnas så många olika för polisen att gå efter.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som avslutning: Hamilkar framförde väl uppgiften häromdagen att i 85%
av häktningsfallen i landet så går det vidare till åtal och fällande domar. Det kan man ju
ha i åtanke.
Häktningarna på sannolika skäl, ska vi kanske specificera. "Utredningshäktningarna" på skälig misstanke har en väsentligt lägre procentsats fällande domar.
2015-06-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Avstånden mellan Mantrop och de andra grisuppfödarna är för långa avstånd.
Men, dom kan kanske ha grisar på Mantorp om dom nu har slut på utrymmen på sina egna gårdar.

Ja brukar ngn annan stället som har egen gård, så är det ju registrerat på den å inte Martorp!
2015-06-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Min säkra källa sa ingenting om att grisarna blivit matade av likdelar. Det var jag som kunde tänka mig det då fler inlägg ha skrivit om detta med grisarna!

Min trovärdiga källa säger att dom hittade Lisas huvud samt arm/armar

De letar efter resten av kroppen! !

Polisen har viss teori om vad som skett men saknar teknisk bevisning nämnde han med.

Varför skulle inte det här vara trovärdigt?
Har följt denna tråden och första gången jag skriver nåt.
Jag tror absolut nåt hemskt har hänt Lisa, nåt bestialiskt som Aro sa till tidningen.
Varför skulle poliser, tekniker reagera som dom gjorde om det inte vore nåt utöver det vanliga..
2015-06-20, 00:24
Medlem
MP är fantastiska på det de gör, dvs söka efter försvunna personer och de får ihop mycket folk. Men man får ta det för vad de är också, de letar efter folk/föremål och går skallgång så deras förmåga att döma folk efter deras uppträdande väger nog inte så tungt.

Kan två ostraffade begå mord? Självklart men då vill det i min mening till ett ytterst sällsynt motiv, särskilt när det gäller en ung tjej. Oddsen för att en ostraffad och normalt sett skötsam person får för sig att en dag våldta och mörda ser jag som tämligen låg.

Stor risk att vi kan få nytt fall likt det med palme och quick där både christer P och Thomas Quick satt på sannolika skäl och vad hände? NADA.

Ni som ska gapa om Hagamannen som hade jobb och var skötsam så hade han begått våldtäkt tidigare och senare en rad våldtäkter och i detta fall pratar vi om två ostraffade bröder som aldrig begått brott som en dag åker upp till cafét och våldtar Lisa för att sen mörda henne. Kan vara så men jag skulle bli förvånad.
2015-06-20, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag hänger i trådar jag anser intressanta, mestadels politik eller medicin och hälsa.
Att det inte finns teknisk bevisning just nu ja...något som säkerligen kommer att ändras när alla analyser är klara vilket dom inte är än.
Hittar man inget där så kan det nog bli svårt att hålla eller fälla bröderna enbart på att dom varit i närheten och betett sig "underligt".
Tror du på fullt allvar att polisen skulle försöka sätta dit bröderna för mordet om dom inte hade haft något som pekar mot dom, om rättsmed inte hittar något som pekar på dom kommer dom att se ganska dumma ut och häktningen kommer säkerligen att bli rejält sågad vilket polisen och åklagaren säkert är medvetna om.

Gammal kåkfarare med polishat?

Isf är d inte första gången svensk polis står o stirrar i tomma intet med tom blick, lr kan du säga vem som mördade Palme? Jag menar inte på att snuten vill sätta dit dom som sätta dit dom för gott. Spåren ledde till bröderna..snuten behöver lugna ner pappan,familjen, media, svenska folket med mera..dom tar bröderna då de verkar mest lämpliga..väntar på svar o hoppas på d bästa samtidigt som dom nu kan söka den riktiga mördaren utan mediauppvaktning o hets från övriga.

Jag är 40 år ung, suttit en massa men hatar inte snuten. De gör sitt jobb o jag mitt. Enda jag hatar är när dom gör sitt jobb bättre än mitt
2015-06-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Ja brukar ngn annan stället som har egen gård, så är det ju registrerat på den å inte Martorp!

Jag menar att man i så fall hyr utrymme på Martorp, då behöver väl inte den som hyr vara registrerad på Martorp ?
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-20 kl. 00:29.
2015-06-20, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Går du ut mitt på en åker och ställer dig och pissar?? (inget elakt, men ren fråga bara)

Du missförstod. Jag UTESLÖT/KONSTATERADE att där grejerna hittades inte var ett ställe för vem som helst o ta en piss på
2015-06-20, 00:29
Medlem
Citat:
Du missförstod. Jag UTESLÖT/KONSTATERADE att där grejerna hittades inte var ett ställe för vem som helst o ta en piss på

Kom på det sen, ber om ursäkt och nej, det är inget ställe man bara drar ut och rastar cobran på
2015-06-20, 00:31
Medlem
Christer P var ju den perfekta GM. Pundare, alkis som dessutom hade en revolver och har noll trovärdighet och befann sig vid bion där palme-paret såg film, då MÅSTE det ha varit han.

Ang att polisen m.fl var så upprivna när Lisa hittades: lika stor chans i detta nu med tanke på vad vi vet att hon hittades styckad som att hon dog strax innan hon hittades eller nåt i den stilen, oavsett vilket så är det lika illa.
2015-06-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag menar att man i så fall hyr utrymme på Martorp, då behöver väl inte den som hyr vara registrerad på Martorp ?

Just precis, så att det inte finns ngt registrerat där är ju orelevant!
Vissa har påstått de finns svin andra nöt där! Eller ja möjligen båda!
Vad som stämmer får vi nog vänta och se!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in