Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 22:12
Medlem
Och godsägaren hittade handsken EFTER att MP och polisen redan varit där. Dessutom säger han att det ska sökas söder ut i ett av intervjuerna. Sen är det nog inte så lätt för 3 människor från Litauen att vara med på ett sök då språket och kommunikationen antagligen inte är på den nivån att fixa det.

Jag skyddar inte dessa 3 på något sätt, men hade dom varit skyldiga så hade polisen redan haft både det ena och det andra beviset mot dom. Är det dom vill jag se att det svenska systemet fäller dom stenhårt!!
2015-06-19, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du förtalar en gammal man, godsägaren som inte talade om gräsmattor!

Han gav tillstånd att söka på sin egendom och hade dessa anställda som borde ha hjälpt till om de var oroliga för att bli oskyldigt misstänkta, innan vi andra visste vad som skett med Lisa.

Du har i annat inlägg framfört att de skulle ha avvikit till Litauen om de var skyldiga!

Jag menar tvärtom, de var kvar och intresserade i hur sökandet pågick, och de inväntade en möjlighet att städa upp efter sig. Brottslingar är ofta närvarande och bevakar brottsplatsen och polisens framsteg. Besatta av det egna brottet, och därför höll de sig i närheten.

Hjälpa till? Hur vet du att de inte ville lr hjälpte till. BARA polis o folk från MP fick "hjälpa till" o gå i de anvisade områdena. Inte ens svenskar "hjälpte till" för de fick inte! Så sluta snacka skit.
O gör inte dessa oskyldiga Litauerna till brottslingar. Vad har dom gjort för o vara d? De är inte kriminella lr dömda för ngt brott! Än mindre att de lr nån annan GM skulle vara dum nog i denna sits o stanna kvar på området. Du har sett för mycket hollywood..
2015-06-19, 22:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är nog mer min avdelning. Tja, man får väl köra LCNA-analys och hoppas på att vålnaden har behållit åtminstone lite av DNA:t från när h*n var i livet.
Jag såg du var med i tråden om Mikael Anderssons försvinnande. Polisen kollar väl upp var de inblandade figurerna befinner sig idag, i ett sånt här fall?
2015-06-19, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daggiz
Skärpning - det finns väl ingen som dricker kaffe 18.15, då äter man middag. Det är ett påhitt av mamman, hade varit smartare att säga att dem grillade korv och drak öl - men kaffe...?

E du dum? Finns d fasta tider på när man dricker kaffe lr äter middag? Så du avfärdar mamman pga av dina fasta rutiner? Hard du rutiner du går på pottan oxå? Är d före lr efter bolibompa?
2015-06-19, 22:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Skärpning - det finns väl ingen som dricker kaffe 18.15, då äter man middag. Det är ett påhitt av mamman, hade varit smartare att säga att dem grillade korv och drak öl - men kaffe...?
Middagen är avklarad 18:15, och en kopp kaffe på maten är gott.
2015-06-19, 22:16
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Och godsägaren hittade handsken EFTER att MP och polisen redan varit där. Dessutom säger han att det ska sökas söder ut i ett av intervjuerna. Sen är det nog inte så lätt för 3 människor från Litauen att vara med på ett sök då språket och kommunikationen antagligen inte är på den nivån att fixa det.

Jag skyddar inte dessa 3 på något sätt, men hade dom varit skyldiga så hade polisen redan haft både det ena och det andra beviset mot dom. Är det dom vill jag se att det svenska systemet fäller dom stenhårt!!

..kan vara att en del fysiska spår inte är analyserade än. Men det vår konstigt om inte polisen hittat en mängd spår på dem om de nu är skyldiga, i nuläget tycker jag att man ska söka vidare efter en ensam, yngre udda figur.
2015-06-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du förtalar en gammal man, godsägaren som inte talade om gräsmattor!

Han gav tillstånd att söka på sin egendom och hade dessa anställda som borde ha hjälpt till om de var oroliga för att bli oskyldigt misstänkta, innan vi andra visste vad som skett med Lisa.

Du har i annat inlägg framfört att de skulle ha avvikit till Litauen om de var skyldiga!

Jag menar tvärtom, de var kvar och intresserade i hur sökandet pågick, och de inväntade en möjlighet att städa upp efter sig. Brottslingar är ofta närvarande och bevakar brottsplatsen och polisens framsteg. Besatta av det egna brottet, och därför höll de sig i närheten.

Att AJ inte brydde sig polisens framfart eller gräsmattor kan vara av den enkla anledningen att han hade anställda som skötte om det.

Bröderna gissar jag fick betalt efter slutfört arbete och det kvarstod en del plåtläggning på ladutaket för att det skulle falla ut. Kanske ett antal dagar. I annat fall hade kanske en månads arbete varit förgäves. Mycket pengar.
2015-06-19, 22:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Här hör man att det har kommit in ett tips om att bröderna var närvarande när handsken hittades: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fallet-lisa-holm-polisen-misst%C3%A4nkte-de-tv%C3%A5-m%C3%A4nnen-tidigt-3185916 och här berättar AJ att en av de anställda var den förste som plockade upp handsken: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076. Det är alltså troligt att en av MGM:s DNA finns på handsken och att det är därför de är häktade, trots att det finns en naturlig orsak.
2015-06-19, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jo, det finns, jag drack kaffe idag, exakt klockan 18:15 hällde jag upp nybryggt i en ostulen kopp. Hör och häpna, jag drack kaffet utomhus.
2015-06-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Nu vet man ju inte hur säkert detta med lite kaffe utomhus vid 18.15, men röker dessa män så är det självfallet(byggnaden tillhör deras chef) att det är utomhus. Är man rökare så tror jag man skiter i om det blåser lite.
2015-06-19, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Bröderna gissar jag fick betalt efter slutfört arbete och det kvarstod en del plåtläggning på ladutaket för att det skulle falla ut. Kanske ett antal dagar. I annat fall hade kanske en månads arbete varit förgäves. Mycket pengar.

...PLUS faktumet att man inte mördat nån L.H. var nog mest avgörande till att de stanna kvar!
2015-06-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Som jag fattat det arbetade dom från ca 07 på morgonen och 10 timmar framåt vilket väl bli cirkus 17.00. Middag efter en fysisk arbetsam dag utomhus kanske kaffe på maten blir kring 18-tiden. Ev någon timmes kvällsjobb efter det. Antagligast jobbade dom på beting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in