Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-06-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garm76
Separerad du gulan från äggvitan går det utmärkt att frysa separat och använda senare till bakning osv
Man behöver inte separera gulan och vitan, vispa sönder äggen och tillsätt antingen salt eller socker, så håller de i upp till ett år i frysen: http://www.stilltasty.com/questions/index/78/page:1 (1 cup = 237 ml)
Citera
2015-06-19, 19:35
Medlem
smurflers avatar
Om du har ägg lutande och ändrar detta lite då och då (säg var vecka) så håller sig ägg väääääldigt länge. Betydligt längre än någon månad.
Citera
2015-06-19, 20:36
Medlem
Intressant Intressant!
Citera
2015-06-19, 20:48
Medlem
Pasta Carbonara. Gör jag Carbonara blir det ett helt ägg + en äggula (för en person).
Citera
2015-06-19, 21:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver-Shield
Pasta Carbonara. Gör jag Carbonara blir det ett helt ägg + en äggula (för en person).

13 kartonger med 24 ägg i varje = 312 ägg... Kan ta ett tag att få dom att gå åt. Med carbonara på menyn. Just saying.

Jag skulle fryst in det jag behöver, och chansat på att resten (20-30 st) går åt innan det är kört.

Jag gjorde nån tårta med typ 12 ägg för en massa år sen, men det är ju en skvätt i havet jämfört med vad du har att käka dig igenom.

Vi hade ju höns tidigare och sockerkaka var det till fika vareviga dag. Märkligt att man kan bli less på sockerkaka.
Citera
2015-06-19, 21:13
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
13 kartonger med 24 ägg i varje = 312 ägg... Kan ta ett tag att få dom att gå åt. Med carbonara på menyn. Just saying.

Jag skulle fryst in det jag behöver, och chansat på att resten (20-30 st) går åt innan det är kört.

Jag gjorde nån tårta med typ 12 ägg för en massa år sen, men det är ju en skvätt i havet jämfört med vad du har att käka dig igenom.

Vi hade ju höns tidigare och sockerkaka var det till fika vareviga dag. Märkligt att man kan bli less på sockerkaka.
Frys aldrig ägg din dåre!
Omelett som jag sade i tidigare inlägg, men vad vet jag?
Nu summonar vi De Paul.
Kom igen nu: De Paul, De Paul, De Paul.......
Citera
2015-06-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Då förstår jag problemet bättre!

Du kanske kan dela äggen och sälja äggvita utanför gymmet!
Citera
2015-06-19, 21:16
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Pannkakor med bacon i - och då gärna bacon i form av tärning! Blir jätte gott.

Ger du det till utländska fattiga, så blir jag arg.
Citera
2015-06-19, 21:21
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Frys aldrig ägg din dåre!
Omelett som jag sade i tidigare inlägg, men vad vet jag?
Nu summonar vi De Paul.
Kom igen nu: De Paul, De Paul, De Paul.......

Hehe, det är mängden som gör att jag säger frys in dom. För mig är det en jäkla massa ägg i alla fall.

Jag fryser ju in det mesta som går (inte potatis tex, den blir skitäcklig) men tex osten vet jag att den bara smular efteråt - alternativet att kasta mat är dock inte attraktivt så då blir det frysen.

DP har jag inte sett till på ett tag. Vi får nog klara oss själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in