Citat:
Ursprungligen postat av
Kohen
Har man fraktat kroppen ditt eller har man fört henne ditt levande? Blev hon mördad samma dag som hon försvann eller några dagar efter den dagen hon försvann? Lik lukten borde ha sprid sig till närliggande hus, folket där borde ha känt den. Hur snabbt börjar ett lik lukta illa?
Gärningsmannen kan ha fört kroppen ditt på natten när alla sover, antingen i bitar eller intryckt i en låda, eller så blev hon mördad där på samma dag som hon försvann. Det kan vara någon med anknytning till gården men det behöver inte vara bröderna, det behöver inte heller vara någon som jobbar där.
Psykopater är väldigt intelligenta, man ska inte underskatta intelligensen hos psykopater. Som sagt, mördarna skulle inte slänga hennes saker på det viset om det inte fanns en syfte med det. Lisas saker ledde polisen till hennes lik.
Edit: I för sig ett lik som är begraven sprider inte lukt.
När hon har förts bort eller mördats och hur det skett vet vi inte då inget har sagt i media, analysen på rättsmedicinska är långt ifrån klar och obduktionsprotokollet lämnas inte ut förrän det är så fullständigt det går att få...tror polisen kan få info om saker som redan är fastslagna men vi får knappast veta mer om detta i det närmsta taget.
Likstelhet och förruttnelseprocessen börjar direkt men temp och luftfuktighet och andra omständigheter påverkar ganska mycket och det behöver inte lukta speciellt mycket i ett första skede och omkringliggande lukter i en ladugård kan säkert dölja en hel del.
Psykiatrin är inte min specialitet men jag vet så pass att en chockad/traumatiserad människa handlar inte rationellt, så om bröderna som inte verkar vara förhärdade brottslingar eller massmördare är skyldiga(olycka eller våldtäktsförsök, rån eller annan omständighet dödat henne utan egentligt uppsåt) så skulle dom mycket väl kunna vara traumatiserade och handlat lite i panik.
Det första dom gör kanske inte är att sätta sig och fundera på hur dom skall kunna dölja brottet och gömma henne på bästa sätt för att undvika att ertappas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
Jag har aldrig uppfattat det som att GW kör på magkänsla. Det verkar snarare som han använder intuition.
Jag såg på någon länk att det verkar ha funnits jaktlag på någon gård. Är det någon som vet om det var någon jakt i närheten denna dag?
Gw kör med både hängslen och livrem...enligt statistiken så stämmer det inte in men han pratade även om 50/50 att bröderna skulle kunna fällas.
Hur det än går så kan han hävda att han inte hade fel, frias dom så kan han säga vad var det jag sa...fälls dom så hade han inte uteslutit detta och när den tekniska bevisen kom med i bilden så fälldes dom, vilket han även det öppnade möjlighet för.
Själv tror jag att dom kan frias eller fällas och jag är fullständigt övertygad om att jag har rätt...