Citat:
Ursprungligen postat av
TheHollyhockGod
Jag tycker inte vi ska se ned på Nordkorea. På många sätt har de det mycket bättre än vi.
Den genomsnittlige svensken har exakt samma inflytande överpolitiken som den genomsnittlige nordkoreanen, dvs. noll.
Nordkorea har inte tiggare överallt, skitiga bylten på gatorna eller kåkläger mitt inne i storstäder.
Nordkoreanen får bo med 100% andra nordkoreaner omkring sig. Detta är nånting som är förbehållet de allra rikaste svenskarna. Bara genom detta kan man säga att de har den högsta levnadsstandarden i världen.
Nordkorea har haft fred sedan koreakriget.
När de slår på TV:n får de äkta genuin nordkoreansk propaganda, inte smygpropaganda förklädd till "samhällsinformation" eller "underhållning". Nej, fram med de röda flaggorna och marschmusiken.
Både vi och Nordkorea har en underbegåvad ledare med en ful frisyr som de flesta inte har röstat för. Så oavgjort på den punkten.
Så länge man inte har några planer på att bli den nye diktatorn tror jag livet i Korea kan vara helt OK. Man går till jobbet, äter sina nudlar till lunch, kommer hem och softar med familjen. Försöker få bra betyg i skolan, göra karriär och gifta sig så snyggt som möjligt. Vad är den stora skillnaden?
Viva Nordkorea!
Låter som vi ska skramla ihop till en enkel biljett till dig
Slår på teven... hur många har det tror du? De har inte ens elektricitet kvällstid dummerjöns! Har du inte sett satellitfoton från Nordkorea nattetid?