2015-06-19, 09:45
Medlem
Joe Blows avatar
Ring P1 inleddes just med att programledaren Li Skarin bad folk ringa in som oroades över att Danmarks motsvarighet till SD just blivit framröstad till borgarnas största parti. SR har således redan börjat. Lögnerna och propagandan kommer att öka. Hot och uthängningar av feltänkande. Mer nazist-information. Vi har inte sett något än av den uppfostrande statsmedias försök att dra sitt strå till stacken att i grunden skjuta landet i sank.
Citera
2015-06-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ring P1 inleddes just med att programledaren Li Skarin bad folk ringa in som oroades över att Danmarks motsvarighet till SD just blivit framröstad till borgarnas största parti. SR har således redan börjat. Lögnerna och propagandan kommer att öka. Hot och uthängningar av feltänkande. Mer nazist-information. Vi har inte sett något än av den uppfostrande statsmedias försök att dra sitt strå till stacken att i grunden skjuta landet i sank.

Och vad vill du då göra åt detta? Mer än kvirra förstås.
Citera
2015-06-19, 10:58
Medlem
Shuffless avatar
Fråga journalister direkt om du vill ha ett svar på denna fråga.
Citera
2015-06-19, 11:01
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Vi får nog en försmak någon gång i höst när SD passerar M och/eller S i en eller flera mätningar. I senaste Sentio fick SD 22.1% och var endast 1,9% under S och 1,8% under M. Traumat hos S/M, deras verkställande utskott och media, kommer att bli enormt när detta sker.
När det gäller SDs storlek så har jag alltid tänkt att partiet inte är stort nog, att det krävs mycket mer för att kunna vända skutan, fast det slog mig nyss hur stort partiet verkligen är nu. Snart ikapp både S och M.
Citera
2015-06-19, 11:05
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Och vad vill du då göra åt detta? Mer än kvirra förstås.
Jag vill att SR och SVT skall vara fri från politisk propaganda. Dom skall informera om samhället utan att påverkas av sitt eget och redaktionens åsikter. Det är allt.
Citera
2015-06-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Fråga journalister direkt om du vill ha ett svar på denna fråga.

Min fråga gällde vilken mediapolitik som SD vill driva i regeringsställning. Inte vad journalisterna tycker om SD. Det vet vi redan.
Citera
2015-06-19, 11:39
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Min fråga gällde vilken mediapolitik som SD vill driva i regeringsställning. Inte vad journalisterna tycker om SD. Det vet vi redan.

Public Service lär ligga riktigt risigt till när SD kommer i regeringsställning. Yxan kommer att vina.
Citera
2015-06-19, 11:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Public Service lär ligga riktigt risigt till när SD kommer i regeringsställning. Yxan kommer att vina.

Då kommer journalisterna att mobilisera de <12 procent av befolkningen som har förtroende för dem
Citera
2015-06-19, 12:00
Medlem
Ska en svensk TV-kanal eller mediestation vara skattefinansierad så ska den vara opartisk. Kan bara hoppas att SD dokumenterar all SVT:s extrema propaganda tills när de får regeringsmakt.
Citera
2015-06-19, 12:00
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Antag att SD med tiden får egen riksdagsmajoritet och uppdraget att bilda regering. Vilken mediapolitik skulle partiet driva i regeringsställning? Vad skulle man göra med misshagliga journalister?
Naturligtvis så ska dom misshagliga journalisterna få jobba på samma villkor som bekväma journalister, jag hoppas verkligen inte att det ska se ut som idag med åsiktsförtryck och media som bara trumpetar ut maktens budskap.
Citera
2015-06-19, 12:17
Medlem
Klappars avatar
Något som jag inte förstår är varför så många journalister avskyr SD så mycket? Är deras politik journalist-fientlig eller vad är det frågan om?
Citera
2015-06-19, 12:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Något som jag inte förstår är varför så många journalister avskyr SD så mycket? Är deras politik journalist-fientlig eller vad är det frågan om?

Du utgår ifrån att journalisterna i första hand är journalister. Det är fel. Journalist inom etablerad media i Sverige är ett politiskt ämbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in