ja den där AJ litar jag inte ett dugg på, även om det visar sig att han är helt oskyldig i det här fallet
han fick träffa Lisa redan på lördags förmiddag i fiket
Tycker också han verkar lurig. jag tror att han kan ha styrt allt åt det håll han vill. Enligt rykten här i bygden är han ett praktsvin
Säger inte att Arne är skyldig eller så men det är fullt möjligt att 80åringar kan mörda och våldta. Extremt ovanlig och osannolikt men det har hänt.
Tre helt andra personer sitter häktade genom beslut av en domstol som har tillgång till mer detaljerad information än vad du har. Likaväl som att du anklagar den gamle mannen kan du likaväl anklaga vem som helst i halva Europa. Om du åtminstone hade haft vett nog att hålla käften, så hade ingen upptäckt att du är ett komplett dumhuvud.
För de flesta är det oerhört svårt att ta livet av en annan människa. Klarar man av det är man sannolikt även den typen som kan verka oberörd.
Eftersom de arbetat där i många år,varit arbetsamma,skött sig oklanderligt,haft bra lön och bara goda vitsord från befolkningen så är det konstigt om dom är de skyldiga.Brottet börjar vid mopeden när hon ska åka hem och slutar vid ladan där hon hittas.Vad som sker där emellan är en gåta/spekulationer.Om det bara kunde konstateras vad som hände de första 10 minuterna vid mopeden så skulle det vara lättare att räkna ut resten.Ang "Hans och Greta"spåret så få finns det ingen som vill dölja vad han gjort som är så dum att han nästan skriver en lapp "Jag har dödat Lisa och hon finns i ladan i Martorp" och lägger ut spår hela vägen,förbi brödernas hus till ladan.Ett sånt beteende måste ju vara att sätta dit någon annan.Det finns inget logiskt i någonting så det ska bli intressant att se vart det slutar.
När jag läser nattens inlägg i tråden så känns det som att det är ett steg fram och två steg bak.
Varför skulle polisen intressera sig för litauerna samma stund som de kom till orten? För att de är balter? Det är ren och skär rasism i sådana fall. Nej utan bröderna blev intressanta när det fanns mycket som pekade på att de var inblandade.
Förmodligen så har brödernas alibi inte gått och styrka för om det fanns bevis på att de befann sig på en helt annan plats vid tidpunkten för brottet så hade de inte suttit häktade. Polisen har förmodligen slagit hål på fika-historien och fiske-teorin.
Att de kan ha befunnit sig vid fel plats vid fel tidpunkt utan att ge en rimlig förklaring är inte alls omöjligt. Kan lika gärna vara AJ som bett dem hämta nåt där eller vad som helst.
Christer Pettersson är väl ett bra exempel som suttit häktad och jagad livet ut för ett mord där det sannolikt är han som begått mordet eftersom han befunnit sig i området. Fel plats vid fel tillfälle helt enkelt och att han var alkis och storkonsument av droger spär gärna på bilden av en galning som mycket väl kan mörda stadsministern av en slump, men var det mordet en slump?
Jag anser att alla borde se saker för vad de är och anta i detta nu att MGM är oskyldiga tills att det kan bevisas utom rimligt tvivel att det är de som mördat Lisa
Jag tycker det är farligt av folk i tråden att komma med befängda påståenden att om det är sexualbrott så måste det vara Bröderna som gjort det pga "balters kvinnosyn" eller av ekonomiska skäl. Det kan lika gärna vara AJ eller en i samma åldersgrupp som Lisa där motiven kan vara liknande.
Varken äldre gubbar eller ungdomar har i alla fall perfekt kvinnosyn eller tillräckligt med pengar. Så släpp de befängda fördomskorten.
Jävlar vad kosntigt. Gjorde en sökning som jag gjorde igår om AJ. Nästan alla artiklar är borta. Tror det här är orsaken.https://www.google.se/policies/faq/
Och då är det AJ själv som grejat med detta.
Någon som kan använda sig av mer sofistikierade sökmotorer som ändå hittar AJ?
Markägaren: Det är en sådan tragedi
Publicerad 17 jun 2015 21:08
I interviewet säger AJ bland annat:
"Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.
Dagen efter, på måndagen, var Arne Jönsson tillsammans med de anhållna bröderna, samt en annan man. När de tittade in i ladan mittemot kaféet upptäckte de plötsligt Lisa Holms handske.
– Jag tog handsken med mina fingerspetsar och promenerade bort till polisen. Sedan fick jag ett erkännande av pappan att det var flickans handske."
Konstigt att ingen i tråden reagerat på att den äldre brodern pratar med mamman 19.30 på fredagskvällen, och då säger att den yngre brodern är och fiskar. Inte långt innan det här har de varit vid Martorp och betett sig misstänkt. De grips av polis 19.45 just den fredagskvällen (polis kör iväg med de 20.18). Men påstår att yngre brodern är och fiskar! Han sprang hem för att hinna bli gripen då, eller?
Dessutom "sa" ju den äldre brodern att om det verkar nappa ska han också eventuellt ut och fiska. Alltså var inte den yngre brodern ens på väg hem enligt det samtalet 19.30.
Men alla greps i bostaden 19.45! Och det var rätt många som klockade när de greps i bostaden.
Med andra ord - jag tror knappast han var och fiskade.
Källa: VG.no
Han var och fiskade. Det har jag intygar tidigare.
Det finns omständigheter kring gripandet som ni missar men som jag inte kan skriva ut i tråden.
Det är av speciella skäl utifrån vem jag är bakom min anonymitet jag inte kan delge er viss information. Får jag någon gång tillfälle att förklara utan att röja min identitet när allt detta är över lovar jag att göra det.
Tre helt andra personer sitter häktade genom beslut av en domstol som har tillgång till mer detaljerad information än vad du har. Likaväl som att du anklagar den gamle mannen kan du likaväl anklaga vem som helst i halva Europa. Om du åtminstone hade haft vett nog att hålla käften, så hade ingen upptäckt att du är ett komplett dumhuvud.
f839444´s kommentar handlade om ett motbevis att 80 åringar kan både våldta och begå mord
Förmodligen så har brödernas alibi inte gått och styrka
Avsaknad av alibi räcker bara till den lägsta misstankegraden "kan misstänkas" och innefattar nog de flesta av oss. (Jag har då inget alibi för den aktuella söndagskvällen) Det hade knappt räckt ens för ett gripande, än mindre för annhållande och häktning. Åklagaren och tingsrätten måste sitta på mer information än så.