Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 08:41
Medlem
Sarnecki tror jag det var är inne på att spåren kan vara villospår.

Expressen idag. Expressen är för övrigt överlägset bäst på nyhetsleveransen i den här historien.
2015-06-19, 08:45
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Visst kan det vara blodiga kläder. Men "trådsanningen" angående det upprörande fyndet är ju att de hittat gamla ben från ett dött djur.

Det grävs ner en hel del självdöda/avlivade djur på landet...stora som små...inget konstigt...
2015-06-19, 08:46
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonibgod
Sarnecki tror jag det var är inne på att spåren kan vara villospår.

Expressen idag. Expressen är för övrigt överlägset bäst på nyhetsleveransen i den här historien.

De är även enda tidning som trakasserat Lisas föräldrar....
2015-06-19, 08:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om signaturen hörts av polis har väl signaturen yppandeförbud. Så det full förståelse för att h*n är försiktigt. Men det är bara bra att någon utmanar detta märkliga förfarande med totaltystnad.

Yppandeförbudet gäller inte alla och inte vittnen, däremot kan de bli värdelösa som vittnen i en kommande förhandling i vissa fall.
http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Rattegangen/Yppandeforbud/
2015-06-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer

Finns det någon verifierbar källa till det?

Edit: Googlade och fick svar. Ett bra tips till andra. Oavsett hur det står till med just den saken så kommer de med nya grejer.
Senast redigerad av jonibgod 2015-06-19 kl. 08:57. Anledning: Googlade
2015-06-19, 08:54
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Nu vet jag inte i vilket sökområde MP hittade detta fynd som kopplades snabbt att det vara Lisas.

Men jag gissar på att antingen var det väldigt nära brödernas bostad eller så var det i riktningen mellan brödernas bostad & Martorp gården. Vilket gjorde att poliserna sökte & spärrade av Martorp väldigt tidigt efter det att bröderna blev intagna.

Area51
Jag gissar på att denna bod är där hon hittades eller att andra viktiga fynd har gjorts där.
4-5 tekniker i fullt ställ på så kort tid = något viktigt var det som låg i boden.
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/...6x9/645@70.jpg

Jag misstänker att fyndet och gripandet gjordes efter "hjälte"bondens tips. Många som inte gillar att man misstänker bonden nämner ofta att han är 80 år gammal. Men hans ålder betyder ingenting. Man kan mörda och vara kåt iaf. Men det går i linje med resten av fördomarna. Gubben är tydligen för gammal och det måste vara balterna för vi vet ju att alla balter är kriminella. Sen är ju bonden rik som ett troll då mördar man ju inte! Eller? Kom ur eran dimma. Gubbar runkar och gillar också att ligga. Rika vill ha mer pengar och alla balter är inte kriminella....

Gubben borde ha tvingats att vara hemma och inte låtas få resa runt halva jävla Sverige. Var det så jävla viktigt att åka och titta på prinsbrölloppet? Så lämpligt att man hittade LH just då... Bonden kan styra balterna hur han vill på sin gård så att det ser ut som att dom beter sig misstänkt. "Gå dit med en påse och skit i skogen" ok säger balterna och MP blir upprörda.

Nej jag lutar mer åt att balterna är oskyldiga och AJ eller den mystiska PC som ligger närmare som gärningsmän. Ett annat alternativ är den andra bonden som AJ verkar ha någon fejd med. Sen har ju AJ blåst minst en företagare på bra med pengar.
2015-06-19, 08:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer

Illgärning begången i läsarens intresse! Heller ingen information än vidriga mediaövergrepp. Gamar får stilla sitt nyhetsintresse på annat sätt. FB duger bra här fabriceras mängder av vansinniga teorier och bestialiska brott och gärningsmän från A-Ö.
2015-06-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
"Den äldre brodern ska ha uppträtt som vanligt medan den yngre brodern betedde sig annorlunda mot vad han brukar, enligt personen.

– Han höll sig undan och tittade ner i marken, och det har han aldrig gjort förut. Men jag dömer dem inte i detta läge utan håller mig neutral."

Kan ju vara vad som helst men jag får känslan av att den yngre brodern har känslor och mår dåligt av vad som hänt medan den äldre är kallare och kan agera som vanligt vilket också skulle tyda på att han kan vara den som varit mera aktiv.

Ja, om båda två har varit inblandade är det underligt att den äldre brodern skulle varit så oberörd. Även om han ''bara'' skulle ha hjälpt sin bror att gömma kroppen. Nu utgår jag förstås från Lisa dödades samma kväll som hon försvann och att kroppen sedan dess legat på samma plats. Det fanns en uppgift i någon litauisk tidning om att en av bröderna (den yngre) lämnat vissa medgivanden till polisen men inte om själva mordet. Jag vet inte värdet av uppgiften. Jag har också undrat över varifrån kommer uppgiften om att den misstänkta kvinnan ringde till godsherren när bröderna greps.
2015-06-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone

ja den där AJ litar jag inte ett dugg på, även om det visar sig att han är helt oskyldig i det här fallet
han fick träffa Lisa redan på söndags förmiddag i fiket

*skrev "lördags"
Senast redigerad av The13 2015-06-19 kl. 09:56.
2015-06-19, 09:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag misstänker att fyndet och gripandet gjordes efter "hjälte"bondens tips. Många som inte gillar att man misstänker bonden nämner ofta att han är 80 år gammal. Men hans ålder betyder ingenting. Man kan mörda och vara kåt iaf. Men det går i linje med resten av fördomarna. Gubben är tydligen för gammal och det måste vara balterna för vi vet ju att alla balter är kriminella. Sen är ju bonden rik som ett troll då mördar man ju inte! Eller? Kom ur eran dimma. Gubbar runkar och gillar också att ligga. Rika vill ha mer pengar och alla balter är inte kriminella....

Nej jag lutar mer åt att balterna är oskyldiga och AJ eller den mystiska PC som ligger närmare som gärningsmän. Ett annat alternativ är den andra bonden som AJ verkar ha någon fejd med. Sen har ju AJ blåst minst en företagare på bra med pengar.

Hur gammal är du, hjärna är i varje fall inte fullt utvecklad. Gubben har inte varit kåt på 10 år och inte fått upp den på 20 år. Fördomar var det, hur har du det med dina.

Vill inte peka ut några balter det ger sig med tiden när labbsvaren är sammanställda. Men någon över pensionsålder kan vi avskriva. Statistisk sätt är det en yngre människa som inte har kontroll över sina förståndsgåvor.
2015-06-19, 09:05
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, om båda två har varit inblandade är det underligt att den äldre brodern skulle varit så oberörd. Även om han ''bara'' skulle ha hjälpt sin bror att gömma kroppen. Nu utgår jag förstås från Lisa dödades samma kväll som hon försvann och att kroppen sedan dess legat på samma plats. Det fanns en uppgift i någon litauisk tidning om att en av bröderna (den yngre) lämnat vissa medgivanden till polisen men inte om själva mordet. Jag vet inte värdet av uppgiften. Jag har också undrat över varifrån kommer uppgiften om att den misstänkta kvinnan ringde till godsherren när bröderna greps.

För de flesta är det oerhört svårt att ta livet av en annan människa. Klarar man av det är man sannolikt även den typen som kan verka oberörd.
2015-06-19, 09:16
Medlem
Jag minns att polisen också på fredagseftermiddagen/kvällen fick ett "larm" från MP och då ska ha kört flera kilometer norrut och sedan vänster in i skogen eller liknande, tätt följda av reportrar? Man ska sedan ha släppt hundarna och eventuellt gjort något fynd. Detta var före tillslaget mot MGM:s bostad. Detta verkar inte ha diskuterats mer, någon med koll (eller var det missvisande info från direktrapporteringen?)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in