2015-06-19, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Det var en gång ett folk som litade på sin regering och att nyhetsmedia oftast talade sanning vi var ett folk som levde nära de generationer som levde före oss på gårdar och på små brukssamhällen där man ofta tog upp ett jobb som far/morfar jobbade med tidigare.

Vi satte en ära i att ha respekt mot gamla och sjuka vi låste aldrig dörrar och även om man glömde att låsa cykeln eller bilen en kväll så stod den kvar dagen efter. Man våldtog inte den som var svag och det var inte fräckt att kunna slåss. I dag är snart inga kvar av den stammen och vi blir färre när Löfven får hållas.
Vi var ett folk som sällan demonstrerade och vi litade på det politiker sade om löneökningar och hur för höga krav kunde bita oss själva i ändan om kraven var för höga.
Vi var ett folk som tog körkort och fick jobb och lägenheter som om det vore det mest naturliga här i livet rent ut sagt en rättighet.

Nu ser inte samhället ut så här längre inte ens i närheten jag vill inte skylla på Migration men jag vill skylla på att vi tar in folk som inte har en chans ens från dag ett. Där har vi kärnväljaren när man undrar vilka det är som är glada i dag när SD bara går framåt och framåt.

Vi är inte en gäng med skinnskallar snarare ett gäng som sitter hemma och känner oss otrygga när vi går ut sent på kvällen.

Toppen med dom nya siffrorna för SD! Och jag rättar mig i ledet i manöver LEDIGA nu är målet nära.

Frågan är snarare hur länge till ska man stå ut när det kommer snorungar i tusental varje månad som kan rösta på Stefan och fri Parasitpolitik.
Jag vill faktiskt hålla med dig finns det ingen som har levt i arbetarklassen eller bland alla dom byggjobbare som mister jobben till öststatare som får styra vårt samhälle.

Att Svetsaren har gått en kurs i Ö-vik på sex månader gör knappast honom till årets industriarbetare Killen är för faan en fackgubbe och såna har jag känt sen tidigt 80- Tal vi kallade dom för smygare dom stämplade allt som oftast in på fackligt!.

Jag var 17 år 1980
Citera
2015-06-19, 02:33
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
Frågan är snarare hur länge till ska man stå ut när det kommer snorungar i tusental varje månad som kan rösta på Stefan och fri Parasitpolitik.
Jag vill faktiskt hålla med dig finns det ingen som har levt i arbetarklassen eller bland alla dom byggjobbare som mister jobben till öststatare som får styra vårt samhälle.

Att Svetsaren har gått en kurs i Ö-vik på sex månader gör knappast honom till årets industriarbetare Killen är för faan en fackgubbe och såna har jag känt sen tidigt 80- Tal vi kallade dom för smygare dom stämplade allt som oftast in på fackligt!.

Jag var 17 år 1980

Ja fast ungdomarna är de som har det allra tuffast. De måste gå i en skola med analfabetiska ADHD kaos-blattar som förstör för alla om inte föräldrarna är rika nog att välja en elitskola . De ska försöka skaffa en bostad där asylsökande har företräde, de ska försöka skaffa ett jobb i ett klimat där politiker vill se att asylsökande har företräde.

Vi som redan har en bostad och jobb drabbas inte lika mycket. Javisst någon cykel som stjäls och lite bilinbrott men inget som är direkt ohanterbart. Nä fyfan för att vara ung idag. Jag tror inte ungdomar är korkade, de lär rösta för sin egen framtid och ställa krav på politikerna.
Senast redigerad av Lobengula 2015-06-19 kl. 02:39. Anledning: typo
Citera
2015-06-19, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror också SD ökar p.g.a tiggarna. Det bevisar ju så blåsta många svenskar är.
Det är det nya sättet att knyta näven i byxfickan

Tiggarna är helt klart en stor reklampelare. Innan man sett problemen som uppstår så underskattar man dessa tror jag. Som ung gick jag på en skola där det fanns ungefär en invandrare som var väldigt väl inbakad i det svenska systemet. Alla kompisar och grannar etc var svenska.

När man sedan kom till gymnasiet och insåg att det fanns hela klasser med människor som inte kunde svenska som också hade speciallärare insåg man att någonting någonstans var fel. Många av dessa lärde sig såklart mycket och gjorde sitt yttersta men faktum är ändå att det anställs speciallärare och att det finns hela klasser med enbart invandrare i Sverige idag. Samtidigt klagar både personal och elever på att de inte får hjälp nog och detta var inte i Rosengård eller Bergsjön.

Sen är det knappast en slump att skolan vid det invandrartätaste området var den där behörigheten till gymnasium var katastrofalt mycket lägre än alla andra skolor i hela regionen. Någonstans där insåg jag att detta inte var hållbart, vad skulle vi ens göra med de infödda som inte klarar kraven men åtminstone kan språket och sannolikt inte misslyckats lika hårt?

Nu står delar av problemet utanför varje livsmedelsbutik i landet, fullt synligt för även den mest inskränkte moderatväljaren och vänsterpartisten.
Citera
2015-06-19, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja fast ungdomarna är de som har det allra tuffast. De måste gå i en skola med analfabetiska ADHD kaos-blattar som förstör för alla om inte föräldrarna är rika nog att välja en elitskola . De ska försöka skaffa en bostad där asylsökande har företräde, de ska försöka skaffa ett jobb i ett klimat där politiker vill se att asylsökande har företräde.

Vi som redan har en bostad och jobb drabbas inte lika mycket. Javisst någon cykel som stjäls och lite bilinbrott men inget som är direkt ohanterbart. Nä fyfan för att vara ung idag. Jag tror inte ungdomar är korkade, de lär rösta för sin egen framtid och ställa krav på politikerna.

Man är fruktansvärt privat nu för tiden på Flashback när vänstern gör allt för att komma åt dom som skriver här på FB. Men jag har redan berättat att jag har barn mellan 19 och 25 år och vill inte blanda in dom mer än att dom inte delar min syn på invandring dom är bortskämda. Dom 2 äldsta har fått jobb i Norge dom har alltid har haft en fattig pappa som gjort sitt bästa dom har fått resa och spelat ishockey fast vi har varit skilda i familjen många år.

Nu har jag en liten skit som är mitt största problem och han ger mig ångest så det susar om det. Han gör allt som jag hatar gaddar sig sparar skägg och leker tuff samtidigt som han bor hemma?

Så för att göra en kort historia kort jag har ingen solskenshistoria att berätta och kanske just därför är jag så noga med att SD ska få makten för den politik som vi har haft sedan 1995 är så djävla dålig!
Citera
2015-06-19, 03:28
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Man är fruktansvärt privat nu för tiden på Flashback när vänstern gör allt för att komma åt dom som skriver här på FB. Men jag har redan berättat att jag har barn mellan 19 och 25 år och vill inte blanda in dom mer än att dom inte delar min syn på invandring dom är bortskämda. Dom 2 äldsta har fått jobb i Norge dom har alltid har haft en fattig pappa som gjort sitt bästa dom har fått resa och spelat ishockey fast vi har varit skilda i familjen många år.

Nu har jag en liten skit som är mitt största problem och han ger mig ångest så det susar om det. Han gör allt som jag hatar gaddar sig sparar skägg och leker tuff samtidigt som han bor hemma?

Så för att göra en kort historia kort jag har ingen solskenshistoria att berätta och kanske just därför är jag så noga med att SD ska få makten för den politik som vi har haft sedan 1995 är så djävla dålig!

Inte många ungdomar är tillräckligt drivna och har självförtroende att jobba utomlands så där har du väl lyckats i din uppfostran. Då kan jag också förstå att de har råd att ha en pseudoliberal attityd till invandring.

Jag är mer old-school och ser hyckleriet. Fram till nyligen så presenterades dessa flyktingar som en vinst för samhället. Nu erkänner de ryggradslösa politikerna att det faktiskt är en kostnad och att fler länder måste ta ansvar. Kanonbra, låt oss då öppet och rakt diskutera denna kostnaden!

Sedan kan vänsterpatrasket ägna sig åt att avslöja "näthatare" (vilket jävla uttryck) hur mycket de vill. Om det viktigaste de kan ägna sig åt är att trakassera enskilda medborgare för att de har en annan åsikt så är det patetiskt. Jag skriver för övrigt ingenting som jag inte kan stå upp för så jag sover lugnt på nätterna
Citera
2015-06-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
du försöker intala sverigedemokrater att ge pengar och mat till tiggare? det vore som att gå rakt in i väggen, raka motsatsen vad dom vill.

Om du och dina miljöpartister lockar hit fler tiggare kommer ännu fler svenskar rösta SD för dem blivit upprörda pga tiggarna

Jösses! Driver du med oss, eller?

Du har möjligen förstått vad TS uppmanar till, men du har inte förstått andemeningen alls.
Citera
2015-06-19, 08:02
Medlem
zorzes avatar
Visst är tiggarna en del av det som öppnar upp ögonen på folk.

Får folk att tänka ett varv och våga diskutera.

Men att göra som ts vill, börja ge dem pengar för att de är bra valarbetare är käpprätt fel!!

Folk hör ju att Sd haft rätt hela tiden, förstår att det är Sd som vågat lyfta blicken bortom horisonten.

Folk hör att 7k politiker tvingas ändra attityd.

Exempel på detta var i veckan, intervju i P1 och en 7 k politiker sa att vi måste sätta press på övriga länder ute i Europa, speciellt Bulgarien och Rumänien, som kränker de mänskliga rättigheterna gentemot de tiggande Romerna.

Att de måste ta hand om sina egna medborgare.

Lite PK ordval hos denna 7kpolitiker men folk hör denna svängning och drar slutsatser!!

Att Sd haft rätt hela tiden. Så dags nu att 7k ska vakna.

Ovanpå detta finns det ovärdiga DÖ, som börjar gå upp hos fler.

Svensken är för Demokrati..och i detta ingår inte att utestänga någon.

Folk vill se en lösning på olika problem ursprungen ur en verklig demokratilösning som innebär att alla får komma till tals. Ge sin syn och lösningen blir en bra kompromiss förskjuten mot något håll.

Att som Romsom vägra skaka hand med Åkesson är vedervärdigt.!!

Alla som idrottar,där det smäller, tar i hand efteråt, som markering av respekt gentemot sin motståndare, det som hänt här på plan ,i ringen,har just enbart hänt där,inget man tar med sig utanför.
Citera
2015-06-19, 08:17
Medlem
Wayaheads avatar
Precis som TS säger, tiggarna har tjänat som en katalysator för att väcka det sovande folket och dom har snart gjort sitt, då de konverterade 87%-arna nu i opinionsvändningen kommer se till att få ut dom. Det här hade aldrig Cirkusnegern Reinfeldt och alla andra sinnessjuka godhetsivrare kunnat föreställa sig. Snacka om sand i maskineriet!?
Citera
2015-06-19, 09:11
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Om du och dina miljöpartister lockar hit fler tiggare kommer ännu fler svenskar rösta SD för dem blivit upprörda pga tiggarna

Är det inte Just det han förklarar att han vill?
Citera
2015-06-19, 11:04
Medlem
Citat:
Det är ju precis det som är TS poäng.

Gillar idén förutsatt att tiggarna har så pass stort inflytande - men det finns ju inte direkt några vetenskapliga belägg för det.
Men det låter rimligt och ganska klassiskt godhetsbeteende, fullblodade antirasister så länge de själva slipper mångkulturen i sin vardag.
Citera
2015-06-19, 17:39
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Påstod du nyss att opinionssiffror är oviktiga för ett lands politik?

Nej givetvis inte men att vilja ha kvar tiggarna för att SD skall få högre siffror är lite konstigt tycker du inte?
Citera
2015-06-19, 23:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
För den som tror att tiggarna bara finns i storstäderna kan jag berätta att de sitter utanför ICA och COOP också på Gotland.
Utanför Atterdags livs i Visby sitter blonderade svenska vänstertjejer solidariskt på en kudde bredvid den romska tiggerskan. Unga romska tjejer hänger utanför, talar i mobiltelefon, umgås avspänt. Så dyker en kvinna (socialtant?) upp med sina matkassar, stannar leende upp och hälsar rom-tjejer med "Hej. fina du!" innan hon leende går till sin bil.

Det är motbjudande när kvinnan på kudden utanför COOP visar fram en bild på ett antal barn och en begäran om mat till dem - när hon själv är rejält överviktig, riktigt fläskig. Om hon själv varit mager hade jag förstått att det var allvar.
Det enkla simpla för att få slut på tiggeriet är naturligtvis att inte skänka en enda krona i muggen.
Och sedan sätta blåslampa på de kurrumperade rumänska politiker som själva lagt beslag på EU-miljarderna som skulle gått till deras fattiga, romer och andra.
Vart har eu-pengarna tagit vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in