Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 01:15
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skulle ju kunna tyda på någon som inte är svensk, hänger inte med så bra i svensk nyhetsförmedling och vad som händer och sker.
Det där är en mycket intressant koppling.
2015-06-19, 01:16
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Du glömde att det kan stått olåst, antingen med nyckel i, olåst hänglås, eller den typ av lås man kan sätta i låsläge utan nyckel.

Den chansen är väldigt låg. Hur ofta stöter du på det?
Medlem
ATLAS64s avatar
www.expressen.se/debatt/facebook-ska-inte-doma-lisas-mordare/
något att tänka på ! men vad händer med yttrandefriheten ,tryckfriheten
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Under "handskintervjun" med AJ så nämnde han en öde byggnad vilken han tyckte att polisen borde kolla upp. Jag har alldeles missat vilken byggnad det gällde.
2015-06-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpenna
Ja eller så är han en man som råkar bo och äga marken där någon gjort något hemskt, som vill iväg från cirkusen och vara med sin familj...

Troligast.
2015-06-19, 01:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Hon hittades inte på AJs mark!

Lisa hittades död på AJs gård!
2015-06-19, 01:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Under "handskintervjun" med AJ så nämnde han en öde byggnad vilken han tyckte att polisen borde kolla upp. Jag har alldeles missat vilken byggnad det gällde.
Vilken handskintervju? Han har intervjuats om handsken i flera media.
2015-06-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Har läst igenom hela tråden och har lite tankar om det hela som jag tycker kan tillföra diskussionen lite av värde.

- Det verkar inte som att brottet är planlagt i förväg utan är en tillfällighet. Hade det planlagts så skulle inte gärningsmannen ha varit så oerhört slarvig att han lämnade kvar moped/tillhörigheter eller spridde offrets saker vind för våg i förhoppningen att de aldrig skulle hittas. Alternativt så gick planen åt skogen i det första skedet.

- Ladan på andra sidan vägen där offrets handske ska ha hittats spelar stor roll i skeendet. Varför gräver polisen där? Vad är det man söker under jord? Någon som vet ifall det kan vara blod som letat sig ner under golvet eller något liknande? Tycker det verkar mest troligt att ladan är mordplatsen och att offret sedan har transporterats därifrån.

- Offret fraktas på något sätt den ganska korta biten till fyndplatsen, troligtvis med bil men det kan ha skett med någon sorts täckt kärra eller liknande som har stått vid byggarbetsplatsen vid ladan, fyrhjulingar har figurerat i tråden en del också. Jag är helt övertygad om att offrets tillhörigheter hamnat där de låg i under gärningsmannens flykt.

- Gärningsmannen har mycket god lokalkännedom, men saknar insikt i hur bl.a. Missing People agerar. Att gärningsmannen skulle ha "planterat" offrets tillhörigheter på utvalda ställen är alldeles för komplicerat och något som i stort sett aldrig sker.

- Tycker det är mycket konstigt att offret hittas där hon hittas då det torde finnas tusentals bättre ställen att gömma kvarlevor på - alternativt så kan det ju tänkas att platsen inte var ämnad som slutstation utan gärningsmannen under stress och panik använde ett ställe han väl kände till.

Vettigaste inlägget hittills.

Om ladan är mordplatsen har GM kanske blivit avbruten under den hastiga "förflyttningen", som skett hastigt just eftersom GM visste att det skulle arbetas i ladan som vanligt på måndagen. Man har tagit av LH:s tillhörigheter för att göra det svårare att identifiera (här tänker man sig säkert att ingen ska hitta kroppen någonsin), sedan har man tappat prycklarna en efter en när man tagit sig en omväg, kanske för att inte höras på det fordon man använder.

Rimligtvis finns det ett och annat "fordon" att använda (det finns väl inte en kotte på vischan som inte åker nånting?). Helst kanske något som inte låter, där är fyrhjuligen kanske lite opraktisk. Att det låter skulle dock kunna förklara varför man kört omvägen från ladan - för att inte höras från bostadshusen. Var är vi med killen som drog runt på fyrhjulingen och letade??

I stallet kör vi grejer på stora skottkärror och på pirror, då ramlar det alltid av lite lösa saker. Det lär det göra oavsett vad man kör i något kuperad terräng. Alternativt något slags cykel med flak, också ganska praktiskt på landet. Polisen har beslagtagit/forslat bort en bil också (VW Sharan?) om jag inte minns fel, men jag vet inte om den ens går att åka med där?
2015-06-19, 01:20
Citat:
Ursprungligen postat av motvals0803
---------
Det pratas här om ett stall nära Litauernas bostad, (där Lisa hittades).
Polisen BRÖT upp dörren. Alltså var den låst.

Slutsatsen måste väl bli att en/flera gärningsmän måste haft NYCKEL till detta stall?
Nästa fråga måste väl bli: Vilka har NYCKEL till detta stall?
Det är ju bara sådana personer som kan låsa denna dörr.
Mördar-kandidaterna har väl i och med denna upptäckt blivit ganska få?!
Kan det röra sig om max fyra - fem personer?

Min slutsats iaf:
Mördaren måste ha koppling till ägaren av stallet.
Eller är ägaren inblandad i mordet?
Jag tror du har en poäng där, eftersom dörren är låst presis där polisen i midjehöjd satt in kofoten
och böjt ut plåten istället. Hur många har nyckel till den dörren strax till vänster om dörrarna in till maskinhallen?
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80
2015-06-19, 01:21
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Den chansen är väldigt låg. Hur ofta stöter du på det?

Ofta det står olåst häromkring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc
Ja dom kan ha planterat dit det själv, jag skulle inte gjort det.

Visar det sig att någon av litauerna är mördaren och han gjort det kommer denne gå till historien som den mest korkade mördaren i världen. Man hade förstått det om mördarens syfte med det hade varit att bli funnen för ångest,ånger,etc, men då hade ett erkännande kommit nu tycker man.
Medlem
Togs litauerna efter tips från missing people att de i deras tycke betett sig konstigt? Kan de vara så att de hittat och tagit nåt som tillhört BO och därför är så intressanta för polis. Att det är därför de häktats. Läste nåt om en ring. Har polis el MP hittat en ring med? Eller kan det vara litauerna som tog den när de hitta den och därför nu är så intressanta i utredningen... Eller att de tagit nåt de hittat som tillhört BO.
Jag tror de är oskyldiga. Nån olycklig bagatell som gjort dom intressanta i fallet, tex hittat nåt och tagit det. Vet inte.... Spekulerar som alla andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in