Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Det var ju en polis som hade gjort kopplingen mellan fyndet och dessa tre personer.

Var någon som skrev att alla i tråden borde fundera på den kopplingen för 1-2dagar sedan. Vet inte om han hade någon teori eller så.

Men kan denne Polis ha sett något i anslutning till de tre som nu är misstänkta vilket kanske inte så många andra har känt till och gjort kopplingen?

För det är ju ändå så att det ledde till att dom rätt omgående efter hittade kroppen.

Så måste ju nästan vara den kopplingen som gör att dom kunde häkta de två männen.

Det stod ju i Aftonbladet att det skulle varit klädesplagg (enligt poliskälla) har skrivit det 100 gånger i tråden.
2015-06-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Märkligt att man inte häktar AJ. Man häktar balterna som rör sig överallt på gården men det gör ju även AJ. AJ räcker dessutom över en handske till polisen som tillhört LH. AJ träffar LH för första gångne samma dag som hon försvinner. AJ verkar blåsa folk på pengar. Man hittar LHs prylar på AJs mark samt att man hittar kvarlevorna av LH på AJs mark i AJs lada. AJ erbjudr inte polisen att söka igenom hans hus och marker till slut får polisen bryta sig in. AJ passar på att åka över hela landet medans en mordutredning pågår på hans marker. Nu ska han fira midsommar i dalarna och samma dag så rensas information om AJ bort på googlesökningar. AJ äger byggnaden där kafét ligger tror jag. AJ har inte rent mjöl i påsen.

Arne äger även marken vid Hastings kyrka, ligger vid Vänerns strand. Har för mig polisen/journalister nämnde något första dagarna om eventuella fynd nära vattnet väster om Blomberg. Kan det varit i det området kanske?

http://gestaltningsverket.se/documents/kinnekullesdoldaparlor.pdf sidan 10 längst ner

http://www.kyrkokartan.se/0475348/Hastings_kyrka

Frågan är om han äger marken till Medelplana kyrka med så blir väl det helt komplett sen utifrån fynden.
Något konstigt är det med Arne och hans beteende även om han själv inte är GM, men han kanske bara är gammal och börjar bli senil?
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-06-19 kl. 00:34.
2015-06-19, 00:31
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nej men denna gången ihop med ett större fynd som inte legat där tidigare

Vad menar du med att fyndet inte legat där tidigare???
2015-06-19, 00:31
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är korrekt med undantag för att gm grips av den polis som skulle undersöka mps fynd (omdirigerade enligt polis), innan annan polis kom till martorp för att inspektera fynd och bryter sig in i byggnader, och senare återfinner lisa.

Ja undra vad det fyndet kunde vara och vad han kopplade ihop det med hos GM.

Det pratades ju om något kvitto på någon av fyndplatserna, skulle det kanske kunna vara något från just den affären kvittot var ifrån eller just den artikeln eller typ något åt det hållet.
2015-06-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Har det framkommit något nytt i fallet under dagen? Jag känner det som att med största sannolikhet har man rätt GM. Finns en liten, liten möjlighet att GM är en smart jävel som fortfarande är på fri fot och aldrig kommer straffas för brottet ā la GM i HA-fallet -92.

Det är bara att hoppas att det inte är en smart jävel som kryper under radarn.
2015-06-19, 00:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Håller med dig!

Han Arne sa också konstiga saker angående handsken de hittade, dessutom har man fått höra att hans son är dömd sexbrottsling (vet dock inte om det är sant). Är så fallet så kan de mycket väl mutat litauerna.

NEJ, det är inte sant! En av många trådsanningar som dumma människor sprider. Mannen fanns i Lexbase, men domen gällde en fortkörning.

Jag vet inte ens om man lyckats slå fast att någon av sönerna bor hos honom. Att en lite excentrisk 80-årig gubbe uttrycker sig lite märkligt tycker jag inte är så märkligt. Mer märkligt att det räcker för att göra honom till ny huvudmisstänkt hos en massa folk härinne som anser sig begripa bättre än polisen trots att de inte har ens 10% av den info polisen har.
2015-06-19, 00:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men häng med i media också, många verkar inte göra det, det är liksom en bra förutsättning för att kunna hänga med i kriminaltrådarna.

Innan du skriver så ta reda på så mycket du kan genom att söka och läsa i tråden men också i övrig media. Det övrig media publicerar ligger till grund för mycket som diskuteras här.

Har man hittat mördaren än, så kan det låta, och är förbannat jävla irriterande när det med största sannolikhet står på aftonbladet om så är fallet.

Jag vet inte om polisen använde hund initialt, det skulle dock inte förvåna mig om man sökte kring mopeden och caféet vilket hade varit lämpligt. Problemet är att ett antal människor redan hade beträtt den här terrängen vilket gör att det blir svårare att få upp ett spår av värde.

Det kan hända att en hund har fått upp ett spår åt något håll som slutar tvärt, det kan tolkas på olika vis, bland annat att spåret är förstört(förintat av väder och vind), eller att någon har hoppat in i ett fordon och åkte iväg, dock vet man inte vem såvida man inte använde en id-spårhund som kan ge en indikation på att en viss människa har avsatt spåret. Den typen av hund är ytterst sällsynt och jag kan inte föreställa mig att en sådan användes den kvällen som Lisa försvann.

I de byggnader som polisen har visat ett intresse för har man med största sannolikhet sökt med kriminalsökhundar, blod, sperma eller lik, eller en hund som tar alla eller delar av de tre och då kallas hunden kombinationshund.

Nej, hunden, undantaget id-sökhund, kan inte veta vem som har avsatt en doft.

Så du menar att hunden var och sniffade utanför den låsta dörren där hon hittades död utan att känna något? Och lägg av för jag läser media också, men i detta fall har det varit mycket locket på.
Vem är du som bestämmer vad som ä relevant eller inte, jag tycker mycket som du skrivit är nonsens och upprepningar..
2015-06-19, 00:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Känner samma. Det var en annan konstig grej i intervjun. Han sa att om det visar sig att bröderna är skyldiga så kommer han bli besviken. BESVIKEN?! Säger man så?
Folk uttrycker sig lite olika, och besviken används på lite olika sätt i olika subkulturer. I Svenska Kyrkan får man till exempel aldrig bli förbannad. Man blir väldigt besviken i stället. Så när en vanlig hedning säger Fan, nu blir jag riktigt förbannad på dig, Kuno! säger den kyrkligt aktive, i vart fall om det handlar om en annan kyrkligt aktiv, Kuno, nu blir jag verkligen besviken på dig!
2015-06-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Ja undra vad det fyndet kunde vara och vad han kopplade ihop det med hos GM.

Det pratades ju om något kvitto på någon av fyndplatserna, skulle det kanske kunna vara något från just den affären kvittot var ifrån eller just den artikeln eller typ något åt det hållet.

Vad jag läst så ska dom ha hittat ett fynd (klädesplagg har det stått i media) och i samband med fyndt ska MGM:s betett sig misstänkt
2015-06-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Arne äger även marken vid Hastings kyrka, ligger vid Vänerns strand. Har för mig polisen/journalister nämnde något första dagarna om eventuella fynd nära vattnet öster om Blomberg. Kan det varit i det området kanske?

http://gestaltningsverket.se/documents/kinnekullesdoldaparlor.pdf sidan 10 längst ner

http://www.kyrkokartan.se/0475348/Hastings_kyrka

Frågan är om han äger marken till Medelplana kyrka med så blir väl det helt komplett sen utifrån fynden.
Något konstigt är det med Arne och hans beteende även om han själv inte är GM, men han kanske bara är gammal och börjar bli senil?

Kanske någon som vill sätta dit Arne? I så fall är hen på väg att lyckas.
2015-06-19, 00:39
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Det är omöjligt att hinna läsa alla inlägg, men det sägs av någon mycket smart person strax efter inlägg 2000 att polisen får ett tips av MP som får dem att ila direkt mot bröderna och strax därefter finna Lisas kropp.

Enligt GT;

"– På fredagen gör Missing people ett fynd kopplat till en plats där polisen tillkallas. Där konstaterar vi att det finns personer i området som är intressanta för oss.
De intressanta personerna har då haft "någon typ av kontakt" med Missing people, och när polis anländer sätter man genast efter dem, innan man hunnit bekräfta att fyndet är av relevans för sökningsarbetet efter Lisa Holm."

MP tipsar länsman om ett fynd som är så avgörande att länsman drar iväg och haffar bröderna och frugan innan de ens kollat "fyndet" / "Observationen".
Och hur hann en av bröderna gå ut och fiska däremellan, undrar man? För det ska han ha gjort enligt pålitliga källor (Rhona).

Beats me.

Tja... mötet kan ha skett på förmiddagen, då ju ett annat viktigt fynd ska ha gjorts.

Sen var det kanske fyndet av klädesplagget (ca 19.30?) som gjorde att man direkt åkte och hämtade bröderna.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-19 kl. 00:45.
2015-06-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske någon som vill sätta dit Arne? I så fall är hen på väg att lyckas.

Finns ju en hel del som tyder på det. Nu vet man ju inte hur stor del av marken runt omkring som inte ägs av Arne, skulle vara intressant att veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in