Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Jag har läst det mesta här i tråden, men det är ju också mycket strunt som skrivs här, inte lätt att hinna läsa absolut allt Inget roligt att få fråga om jag har "Alzheimer"?..
Jag skriver inte en massa i tråden som vissa andra gör här. Jag menar att när hon försvann, misstänktes ju brott direkt. Använde de hundar de första dygnen av letandet? För senare vet vi ju alla att hon hittas, men då har fem dygn gått.
Men häng med i media också, många verkar inte göra det, det är liksom en bra förutsättning för att kunna hänga med i kriminaltrådarna.
Innan du skriver så ta reda på så mycket du kan genom att söka och läsa i tråden men också i övrig media. Det övrig media publicerar ligger till grund för mycket som diskuteras här.
Har man hittat mördaren än, så kan det låta, och är förbannat jävla irriterande när det med största sannolikhet står på aftonbladet om så är fallet.
Jag vet inte om polisen använde hund initialt, det skulle dock inte förvåna mig om man sökte kring mopeden och caféet vilket hade varit lämpligt. Problemet är att ett antal människor redan hade beträtt den här terrängen vilket gör att det blir svårare att få upp ett spår av värde.
Det kan hända att en hund har fått upp ett spår åt något håll som slutar tvärt, det kan tolkas på olika vis, bland annat att spåret är förstört(förintat av väder och vind), eller att någon har hoppat in i ett fordon och åkte iväg, dock vet man inte vem såvida man inte använde en id-spårhund som kan ge en indikation på att en viss människa har avsatt spåret. Den typen av hund är ytterst sällsynt och jag kan inte föreställa mig att en sådan användes den kvällen som Lisa försvann.
I de byggnader som polisen har visat ett intresse för har man med största sannolikhet sökt med kriminalsökhundar, blod, sperma eller lik, eller en hund som tar alla eller delar av de tre och då kallas hunden kombinationshund.
Nej, hunden, undantaget id-sökhund, kan inte veta vem som har avsatt en doft.