2015-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Nä.. Ungefär det jag försökte påpeka, klassiskt dock att en viss ironi inte att går fram över internet, klandrar dig inte över det dock, men med tanke på hur många som utnyttjar vårt system, är det inte dags att visa lite ryggrad och be dessa fara åt fan rent ut sagt?
Jag håller med dig om att svensk politik är ryggradslös. Populister hela bunten.
Men däremot så vill jag ändå på ett sätt behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Om jag vill dra till något annat land och göra det jag känner för (t.ex tigga) så ska jag få göra det.
Jag vill inte slänga ut människor, men jag vill heller inte att de ska fortsätta som de gör heller.
Väldigt komplicerat.

Jag tror därför att många människor tar den enkla vägen och röstar på SD som faktiskt är det enda partiet som vågar visa vad de verkligen tycker, fast de nödvändigtvis inte står för hela SDs politik. Och när alla partier gör bort sig gång på gång så dras de lätt till SD trots det, fast de egentligen inte vill.
Svensk politik kan inte kallas för politik längre, det är mer en pajkastningstävling.
Jag är därför partilös.
Citera
2015-06-18, 23:02
Medlem
Du har fel, Miljöpartiet är SD's bästa valarbetare.

Men visst tiggarna hjälper precis som, DÖ, flyktingvågen och i princip allt som hörs från förorten.
Citera
2015-06-18, 23:22
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htknils
Har alltid varit av åsikten att sd aldrig kommer att få något att säga till om men nu får det fan vara nog snart. Att Sveriges snart största parti har noll inflytande är otroligt. Bland etniskt svenska män är sd störst sedan länge.

Då måste du legat och sovit när de i flertal frågor agerat vågmästare.
Citera
2015-06-18, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Du ska alltså främja rasismen i vårt samhälle genom att använda dig av mänskliga offer?

Sverige blir ett sjukare land för var dag som går. Tur att man inte bor där längre så att man slipper se hur rasismen fortplantar sig.

Det finns inte mycket rasism här,, bara folk som är trött på att betala mycket skatt till okända människor som de aldrig någonsin blivit tillfrågade om de vill försörja.

Tiggarna visar Svensken att hur mycket skatt vi än pumpar in till immigration så finns de alltid fler som behöver hjälp. You.Tube videon om varför immigration är en bluff

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Det är våran regering som vägrar att göra undersökningar ( typ sifo ) om folket vill ha immigranter här.

Ett bevis som pekar på att Svensken inte vill ha något med Muslimska immigranter att göra, är segregationen.

Alla de Svenska kvinnorna som röstade på 7 Klövern flyr och flyr idag från mångkulturen,, varför ??

http://www.oru.se/Nyheter/Forskningsnyheter/Forskningsnyheter/Vara-val-okar-segregationen/
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-18 kl. 23:41.
Citera
2015-06-18, 23:35
Medlem
Eftersom SD är det enda parti som vågar prata om problemet med all invandring så får dem folkets röster. Det handlar inte om det där j*+%}vla uttjatade ordet rasister utan om att folk inser vart Sverige är på väg. Eftersom det är sånt himla tabu att kritisera invandringen öppet så röster folk på dem i tysthet. Tänk om svenskarna skulle börja våga prata öppet om vad som håller på att hända istället för att vara så rädd för att bli kallad rasist. Svenskarna behöver börja stå upp för vår kultur, seder och land. Allt det fina våra förfäder byggt upp med ett land som ger en trygghet, där ärlighet och sunt förnuft rådde är totalt raserat.
Och värre kommer det bli.... Just wait and see
Citera
2015-06-18, 23:40
Medlem
El Capitanos avatar
Jag tror att SD har bättre grud än nästan något annat invandringskritiskt parti i Europa att fortsätta växa. Vi har en så bisarr situation här i Sverige där de mycket väl snart kan bli största parti och ändå outsiders.

Vi har världens mest superradikala invandring, man gör ingenting åt tiggeriet alls, vi har en medial och politisk elit som är världsmästare i politisk korrekthet och totalt homogen. Det är liksom ohållbart i en välfärdsstat vilket syns tydligt på resten av Skandinavien där invandringskritiker nu verkar komma sitta i alla regeringar.

Det är liksom lite som en dålig film, med en liten grupp ondskefulla individer som ska sitta och uppfostra och bestämma över alla oss andra vad vi ska tycka och tänka, och SD är lite av rebellsidan. Och framförallt börjar alltsammans krackelera där media fortfarande på ett mer och mer bisarrt sätt försöker upprätthålla allt tydligare lögner om invandrarnas förträfflighet när alla märker att det inte är så.

Angående tiggeriet så tror jag att det spelar väldigt stor roll i det att tiggeriet irriterar folk oerhört och att ingen är fredad från det. Tiggarna sitter på Östermalm, Södermalm och Djursholm lika mycket som hos vanliga Svensson.
Citera
2015-06-18, 23:48
Medlem
Signaturums avatar
Imponerande ökning, dock ska väl alla såna här undersökningar tas med en nypa salt?
Såg att TV4 Nyheterna visade en ökning på ~5% senast idag och nu visar denna hela 22% vilket är helt sinnes sett till att det inte ens har gått ett år sedan valet, oavsett vilken siffra man går efter.
Det är inte tiggarna som är SDs valarbetare, det är alla tomtar i regeringen som gör jobbet.
Vill regeringen hindra denna ökning får dom krypa till korset snabbare än kvickt för ju längre dessa väntar, ju mer får dessa pudla. Svårast kommer vara för hela vänstersidan som stått för den mesta av alla protester mot SD men kommer inte bli helt lätt för högern heller.
FP har varit och nosat på integration/invandringskritik innan så dessa lär ha det lättast, KD lär ha det näst lättast.
Citera
2015-06-19, 00:03
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Imponerande ökning, dock ska väl alla såna här undersökningar tas med en nypa salt?
Såg att TV4 Nyheterna visade en ökning på ~5% senast idag och nu visar denna hela 22% vilket är helt sinnes sett till att det inte ens har gått ett år sedan valet, oavsett vilken siffra man går efter.
Det är inte tiggarna som är SDs valarbetare, det är alla tomtar i regeringen som gör jobbet.
Vill regeringen hindra denna ökning får dom krypa till korset snabbare än kvickt för ju längre dessa väntar, ju mer får dessa pudla. Svårast kommer vara för hela vänstersidan som stått för den mesta av alla protester mot SD men kommer inte bli helt lätt för högern heller.
FP har varit och nosat på integration/invandringskritik innan så dessa lär ha det lättast, KD lär ha det näst lättast.

Problemet är att politiker är ryggradslösa kräk. De pejlar folkviljan och rättar sig därefter. Så länge det finns en icke oansenlig del hjärntvättade liberaler som vill ge allt till alla så kommer sjuklövern att klara sig. Sedan kan man gråta ut i media att landstinget har satt en gräns på hur mycket som kan betalas för att rädda ett människoliv, gissa vad? Den gränsen kommer att sänkas ju fler icke bidragande som kommer till Sverige. Endast en idiot kan tro något annat.

SD kommer att växa, inte för att folk gillar SD men för att nu måste något göras innan Sverige blir ett U-land.
Citera
2015-06-19, 00:48
Medlem
Tiggarna är förvisso en bidragande orsak till att SD går framåt, men jag tror att det är uppgifter om vilka bisarra resurser som läggs på "flyktingmottagandet" som får folk att tänka att "nu är det fanimig nog" och röstar SD.

Ta bara exemplet med utslussninglägenheterna till ensamkommande flyktingbarn som hade hyror på 30-, 40-, 50-tusen kronor. Eller jobbcoacher som kostade miljontals kronor utan några som helst resultat. Listan är lång på galenskaperna och med S och MP vid makten kommer den bli ännu länger.
Citera
2015-06-19, 00:51
Medlem
christallqhulaaas avatar
inte förvånad.en del påstår att sverige går bra det är såklart en lögn.

sen 80 talet har allt försämrats.

#tiggare i varje gathörn
#svårt och krångligt att få jobb
#svår bostadsbrist svindyra lägenheter
#skenande kostnader för invandring
#dålig sjukvård
#folk lever långt över sina tillgångar=stor privat skuldsättning

folk är trötta på skiten och röstar SD.
Citera
2015-06-19, 01:06
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
inte förvånad.en del påstår att sverige går bra det är såklart en lögn.

sen 80 talet har allt försämrats.

#tiggare i varje gathörn
#svårt och krångligt att få jobb
#svår bostadsbrist svindyra lägenheter
#skenande kostnader för invandring
#dålig sjukvård
#folk lever långt över sina tillgångar=stor privat skuldsättning

folk är trötta på skiten och röstar SD.

En bra sammanfattning men jag skulle nog vilja lägga till några punkter:

#Bilbränder är numera ett dagligt inslag
#Gruppvåldtäkter fanns knappt på 80-talet
#Stenkastning mot polis/brandkår/bussar
#"No-Go zoner" fanns inte på 80-talet
#Dramatisk ökning av inbrott/stölder/rån/bedrägerier
#Skottlossningar i invandrartäta områden anses mer eller mindre normalt
#Balkongkastningar
#Skolorna är i förfall och Sverige rasar som en sten i PISA-undersökningar
#Den högt värderade yttrandefriheten har allvarligt begränsats med HMF-lagen

Ja bara några punkter i all hast, SD är det enda partiet som vågar prata om problemen och svenska väljare är bevisligen tröga och skiträdda men till slut tröttnar de på skitsnacket.
Citera
2015-06-19, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Det Sverigedemokratiska lokomotivet spränger fram i opinionen, 22,1% i senaste Sentio.

Mer en var femte svensk eller hela 2.100.000 personer identifierar sig numera som Sverigedemokrater.

Tiggarna har ironiskt nog öppnat upp ögonen för diverse blindstyren, vi med lite know-how har sedan länge räknat ut att tiggarna är det minsta problemet i sammanhanget.
Dem får förhållandevis "lite bidrag" och om man bortser från åldringsrån och stölder så är dem mest ett estetiskt problem.

I dagsläget är det miljöpartister och "kolla vad god jag är!" personer som ger dem pengar, de flesta andra har tröttnat och vi riskerar nu en tiggeri deflation.

Så låt oss stödja tiggerifasonerna, ifall vi börjar mata dem, ger en slant och en klapp på axeln varje gång vi handlar så kan vi hålla volymen tiggare konstant eller till och med växande.

Ifall hundra eller ännu bättre femhundratusen sverigedemokrater gör till vana att skänka någon tia och ett par muttrar varje gång vi handlar så kan vi se en fullkomlig explosion av tiggare.

Aldrig har SD haft bättre valarbetare, till och med de mest besatta PK hjonen och byfånarna Vänsterpartiet har sett igenom det organiserade tiggeriet. Media har inte en chans att dölja det eftersom dem sitter i vartenda hörn i Stockholm. Vad jag har förstått det så ser det likadant ut i hela landet.
Ett billigt pris att betala i sammanhanget.

Tror ni tiggeriet har påverkat opinionen nämnvärt?

Vad tror ni om en kampanj?

Såja skjut dig själv i foten, sverigedemokrat

Nej det har inte påverkat opinionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in