2015-06-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Tiggarna?!?
Tror du på Allvar att SD ökar bara pga tiggarna?

Är du blind eller? Skrev jag BARA??
Citera
2015-06-18, 22:05
Medlem
TopsyTurvys avatar
Det behövs varken tiggare eller massinvandringen (men det hjälper). Det räcker med PK partiernas fjantiga politiker som har dragit på sig all och välförtjänt förakt.
Även dem som inte följer politiken kan se skillnaden.
De utbildade med kompetens och fötterna på marken... definitivt inte tillhörande 7K politiker.
Och nej, SD är inte enfrågeparti. Läs på och förstå så får du se.
Citera
2015-06-18, 22:06
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Hatar tiggare men hatar också SD. Fan gör man egentligen?

Jag förstår faktiskt verkligen att SD blir så stora. Tyvärr så måste jag lägga skulden på tiggarna i första hand, alla är så otroligt trötta på de nu vilket parti man än röstar på.

Du hatar tiggare som (behöver akut hjälp!!!!!!), Men du hatar samtidigt SD? Du röstar alltså fram ett parti som beviljar ren och skär rasism (?) Vakna nu innan det är försent.
Citera
2015-06-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Du hatar tiggare som (behöver akut hjälp!!!!!!), Men du hatar samtidigt SD? Du röstar alltså fram ett parti som beviljar ren och skär rasism (?) Vakna nu innan det är försent.

Jag är övertygad över att de inte behöver akut hjälp. Drar inte alla över en kam, men de flesta jag har stött på beter sig väldigt suspekt på div sätt.
Sedan så röstar jag inte på SD.
Citera
2015-06-18, 22:18
Medlem
Tvivlar på att det är tiggarna som är främsta anledningen till att SD går fram, även om de kan vara en en del av varför folk föredrar SD. Det är regeringen som är orsaken. Folk får höra det huvudlösa förslaget efter det andra, hårda sossar är helt plötsligt mjuka mähän enbart för att de vill hålla sig väl med MP. Alliansen ska vara opposition, men lägger hellre ner förslag än att låta SD få något som helst inflytande.

Det har gått NIO månader sedan valet och SD har nästan fördubblats. Fortsätter detta så skrotas decemberöverenskommelsen redan 2018 för att då är SD störst
Citera
2015-06-18, 22:24
Moderator
Tinuviels avatar
OT raderat och varningar utdelade. Läs TS före ni postar och anknyt diskussionen till denna.

// mod
Citera
2015-06-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Tiggarna har ironiskt nog öppnat upp ögonen för diverse blindstyren, vi med lite know-how har sedan länge räknat ut att tiggarna är det minsta problemet i sammanhanget. Dem får förhållandevis "lite bidrag" och om man bortser från åldringsrån och stölder så är dem mest ett estetiskt problem.

I dagsläget är det miljöpartister och "kolla vad god jag är!" personer som ger dem pengar, de flesta andra har tröttnat och vi riskerar nu en tiggeri deflation.

Så låt oss stödja tiggerifasonerna, ifall vi börjar mata dem, ger en slant och en klapp på axeln varje gång vi handlar så kan vi hålla volymen tiggare konstant eller till och med växande.

Håller med om denna analys. Tiggarna är inte det stora problemet, men kommer tack vare sin invasionsliknande och systematiska spridning få svensken att slå näven i bordet lite tidigare. Spridningen av tiggeriet är i princip fullbordad, ingen slipper dem, fattig som rik, stad som landsbygd. Nu när de väl etablerat sig, och mutat in sina territorier, så gör de inga ansträngningar för att dölja sin bedrägliga och falska outsider-kultur. Till och med små barn förstår, efter ett tag, att det enbart är ett tagande utan givande.

Även de mest naiva människor, församlingar, och organisationer börjar dra öronen åt sig - "att hjälpa på plats är kanske inte en så dum ide?". Ingen människa tycker om att känna sig lurad, att bli bortgjord. Problemet är att det tar fruktansvärt lång tid för svenskarna att inse att resten av världen ser på oss som - inte längre ett ideal - utan som avskräckande exempel.

Ligger tiggeriet kvar på samma nivå fram till nästa valår så kan det vara en relativt billig försäkring mot att folk inte slumrar till igen.
Citera
2015-06-18, 22:30
Medlem
Torshammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
När SD väl (om någonsin) tagit makten kommer det inte sluta vid "stoppad invandring". Då ska vi börja skicka tillbaks folk och då ryker alla, oavsett hur de ser ut eller var de kommer ifrån, så länge de inte kan uppvisa att deras familj varit i Sverige x antal generationer.

I USA utvisar de andra generationens invandrare som är kriminella trots att de har aldrig varit i sitt ursprungsland o har ingen släkt där.
Citera
2015-06-18, 22:31
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag är övertygad över att de inte behöver akut hjälp. Drar inte alla över en kam, men de flesta jag har stött på beter sig väldigt suspekt på div sätt.
Sedan så röstar jag inte på SD.

Nä.. Ungefär det jag försökte påpeka, klassiskt dock att en viss ironi inte att går fram över internet, klandrar dig inte över det dock, men med tanke på hur många som utnyttjar vårt system, är det inte dags att visa lite ryggrad och be dessa fara åt fan rent ut sagt?
Citera
2015-06-18, 22:34
Medlem
Arnstads avatar
Helt enkelt kul att SD går framåt. Heja heja. Men det är ju inte fråga om en politisk inriktning som viker av lite grann från övriga partier. Som SD:s företrädare hela tiden sagt: det är den svenska invandringspolitiken som är extrem. Man kan kan jämföra med vad man vill. Men det politiska etablissimanget i Sverige har fört en invandringspolitik som är extrem och det är på svenskarnas bekostnad.

Låt vara att övriga partier fortsätter att stänga SD ute. Det går kanske bra ytterligare en mandatperiod. Men vad händer sedan? Den spänning de övriga partier byggt upp genom att stänga SD ute gör att vi kanske har ett rättarting typ Nùrnbergrättegångarna att se fram emot den dagen SD har majoritet.

Kaske lite revolutionärt.

Kanske inte.

Men kan samhället t ex fortsätta att betala ut pensioner till de politiker som ställt till detta invandringskaos. Behöver inte samhället ställa dessa till svars?

Jag tror det är läge att börja skissa på hur folkfienderna ska tas om hand.
Citera
2015-06-18, 22:38
Medlem
Är jag blind eller går det inte att hitta på någon av de stora "nyhetssajterna"?
Citera
2015-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr..Commando
Är jag blind eller går det inte att hitta på någon av de stora "nyhetssajterna"?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20987532.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in