Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Godsägaren berättar att han träffade Lisa för första och sista gången samma dag och att hon berättat att hon skulle åka moppe hem själv för första gången, varför berättar en 17 årig tjej det för en gammal gubbe och varför genomsökte inte han sina byggnader när han visste att hon var försvunnen?

Har också ställt den frågan här i tråden, utan gehör.
Kanske han skickade någon att leta åt honom? Typ bröderna. Som därmed råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Eller rätt, beroende på vems perspektiv man tittar ur.

Ang. boningshuset sades det på liverapporteringen att det fanns flera uppgångar och 3 hushåll.
Tyckte mig se AJ skymta förbi.
Bodde han i samma hus?
2015-06-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
"Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden."

Som sagt, hade det funnits ett tillförlitligt vittne så hade de inte suttit i häktet.

LH åkte väl den vägen med moppen för att komma hem och stannade då
och pratade där de satt och drack kaffe eftersom hon kände igen dom.
Tar väl inte många minuter att åka moppe dit från caféet.
Sedan gick något snett och man körde tillbaks moppen till caféet.

Medlem
Alltså: hur vanligt är det att ngn blir försatt på frifot från häktet efter klagan till hovrätten?
Enligt min advokat är det synnerligen ovanligt. Max någon/några på 100.
Ngn som har en uppfattning kring detta?
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Tack!

Alltså. Nu fattar man ju att det inte alls är så öde som man kunde tro. Det kryllar ju av hus och byinvånare. Öppnar verkligen upp för potentiella gärningsmän. Men det öppnar även upp frågan hur i helvete någon lyckats begå det här brottet helt obemärkt. HUUUR kunde han/de flytta henne från caféet till Martorp och sprida ut tillhörigheter? Utan att en jävel sett något eller hört något? Makalöst. Det är som att hela byn är med i en konspiration.

Kryllar och kryllar... Det finns en del som bor där plus en del turister som kör kors och tvärs och det bäddar för att man kan köra utan att bli noterad.
2015-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Godsägaren berättar att han träffade Lisa för första och sista gången samma dag och att hon berättat att hon skulle åka moppe hem själv för första gången, varför berättar en 17 årig tjej det för en gammal gubbe och varför genomsökte inte han sina byggnader när han visste att hon var försvunnen?

1000-miljonersfrågan blir då om de misstänkta var med vid detta tillfälle!
De kan förvisso fått reda på detta redan innan, ha sett Lisa komma åkande vid deras hus på förmiddagen, men ändå!
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Litauerna kanske hade vänner med öststatsdialekt på besök som inte visade sig vara så trevliga. Litauerna har lokalkännedom.
Vill påpeka att det bara är spekulation, vet lika mycket som ni vet.

Inte omöjligt faktiskt med tanke på den skåpbil som boende har rapporterat till polis med män som talade öststatsdialekt och frågade unga flickor om vägen.

Även brödernas mamma som berättade att vänner till bröderna hade sett dom fika vid tidpunkten för Lisas försvinnande. De vännerna har ju ingen identifierat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, fynden ligger längs vägen och inte i en rapsåker, som någon annan påstod.

Att det görs utan eftertanke är mycket möjligt, men jag menar att om de är så slarviga så kommer vi att se en massa tekniska bevis som binder dem till brottet (när analyser är klara). Men om fynden är rena från deras DNA eller andra fynd från dem så bör vi överväga att se fynden som placerade.

Dessutom vill jag påpeka att din teori är lite för bra. Du säger att det är icke brännbara saker som dumpats men det vet vi ju faktiskt inte. Vi vet bara att två mobildelar och en handske hittats. Att de medvetet slänger just icke brännbara saker saknar därför belägg.

Rätta mig om jag har fel, men de fynden vi vet om är väl handsken, mobilskalet och kläderna som hittades vid samma område som kroppen. Min teori bygger på att de icke brännbara sakerna har kastats/placerats ut i samband med färden mot hallen. Bland dessa fynd, dvs längs vägen - vet vi endast om mobilskalet. Att klädesplagget/kläderna hittas vid hallen kan ytterligare stärka min teori om att de har klätt av henne för att göra sig av med kläderna, men har inte hunnit bränna upp dessa då tiden har varit knapp - kanske har kvinnan ringt dessa och varnat att om att folk är ute och söker. I ren panik har de lämnat/gömt kläderna i en hög/plastpåse och åkt därifrån. Att handsken ligger kvar vid kafeet kan bero på att den glömdes där, ev. att de inte hittade den när dom skulle bege sig därifrån - kan tänka mig att det var rätt bråttom att ta sig därifrån. Kan förklara varför en av bröderna hittade den genast på måndagen, troligtvis har de insett att en handske saknas och vet vart dom ska leta och röja beviset.

Bara spekulationer, vi får vänta på den tekniska undersökningen som du säger. Men som sagt, står fast vid att folk överanalyserar och gör det mer komplicerat än vad det egentligen är, tror inte fynden är ditplacerade.
Senast redigerad av breakbot 2015-06-18 kl. 22:03.
2015-06-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
inget med detta?
Miljoner i gårdsstöd till Skaraborgs bönder

http://skaraborgs2.rssing.com/chan-15548919/all_p213.html

Dock så ska de stå om honom också.
De läste jag igår.. skumt.
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
inget med detta?
Miljoner i gårdsstöd till Skaraborgs bönder

http://skaraborgs2.rssing.com/chan-15548919/all_p213.html

Jepp det är nog samma nyhet men i den artikeln nämndes AJ. Dvs den här http://www.skaraborgslanstidning.se/article/miljoner-i-gardsstod-till-skaraborgs-bonder

Den är numera borta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Boningshuset på Österäng brann ner till grunden på -80 talet ....
Det blev aldrig uppbyggt igen pga försäkringen ....

Stämmer inte alls. Står kvar och är så fint
så. Familjen bodde där till på 90-talet nån gång
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Där är länken!!

Denna länk kanske är lite bättre då!

http://www.skaraborgsbygden.se/index.php/article/10291/gardsstodet-betalas-ut
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Där är länken!!

Nejdå, testa att från länken klicka på artikeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in