Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Japp, fynden ligger längs vägen och inte i en rapsåker, som någon annan påstod.
Att det görs utan eftertanke är mycket möjligt, men jag menar att om de är så slarviga så kommer vi att se en massa tekniska bevis som binder dem till brottet (när analyser är klara). Men om fynden är rena från deras DNA eller andra fynd från dem så bör vi överväga att se fynden som placerade.
Dessutom vill jag påpeka att din teori är lite för bra. Du säger att det är icke brännbara saker som dumpats men det vet vi ju faktiskt inte. Vi vet bara att två mobildelar och en handske hittats. Att de medvetet slänger just icke brännbara saker saknar därför belägg.
Rätta mig om jag har fel, men de fynden vi vet om är väl handsken, mobilskalet och kläderna som hittades vid samma område som kroppen. Min teori bygger på att de icke brännbara sakerna har kastats/placerats ut i samband med färden mot hallen. Bland dessa fynd, dvs längs vägen - vet vi endast om mobilskalet. Att klädesplagget/kläderna hittas vid hallen kan ytterligare stärka min teori om att de har klätt av henne för att göra sig av med kläderna, men har inte hunnit bränna upp dessa då tiden har varit knapp - kanske har kvinnan ringt dessa och varnat att om att folk är ute och söker. I ren panik har de lämnat/gömt kläderna i en hög/plastpåse och åkt därifrån. Att handsken ligger kvar vid kafeet kan bero på att den glömdes där, ev. att de inte hittade den när dom skulle bege sig därifrån - kan tänka mig att det var rätt bråttom att ta sig därifrån. Kan förklara varför en av bröderna hittade den genast på måndagen, troligtvis har de insett att en handske saknas och vet vart dom ska leta och röja beviset.
Bara spekulationer, vi får vänta på den tekniska undersökningen som du säger. Men som sagt, står fast vid att folk överanalyserar och gör det mer komplicerat än vad det egentligen är, tror inte fynden är ditplacerade.