2015-06-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Varför tog hon mopeden själv just denna dag hade hon stämt träff med någon ändå?

Brukade L ta mopeden till jobbet el skjutsade föräldrarna?
2015-06-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Artiklar på internet som behandlar AJ. Allt möjligt. Artiklar om hans affärer, intervjuer om Lisas försvinnande osv. Jag länkade tidigare om googles EU policy. Det är bara att göra en sökning på google om AJ så får du upp policyn längst ner.

Godsägaren berättar att han träffade Lisa för första och sista gången samma dag och att hon berättat att hon skulle åka moppe hem själv för första gången, varför berättar en 17 årig tjej det för en gammal gubbe och varför genomsökte inte han sina byggnader när han visste att hon var försvunnen?
2015-06-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Tror att det stod att det var första gången som hon gjort det.
2015-06-18, 21:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Söndagen hon försvann var första gången hon körde moped till jobbet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu har du ställt samma fråga i nästan samtliga av dina inlägg. Varför?
Hetsar tanken upp dig?
Ingen annan postare har hållt på och tjatar såhär.
Jag tycker ditt överdrivna intresse för väldtäktsscenariot gränsar till det morbida
Hetsar inte alls upp mig det minsta försöker bara få klarhet.. om hon uttsats för något sexuellt som många är inne på borde väl det läckt utreda eller hur ?
Senast redigerad av Newflash31 2015-06-18 kl. 21:56. Anledning: fel
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det blir ju inte mindre märkligt när Arne försöker vara med och styra var polisen skulle leta?
Ödehus och kalkbrott...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186601

Om jag minns rätt så var det någon i början i den här tråden som skulle hjälpa till att leta men blev bortchasad av en äldre man som tydligen var rik. Kan det ha varit vår käre AJ som försökte vifta bort en massa ovälkomna besökare?
2015-06-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Godsägaren berättar att han träffade Lisa för första och sista gången samma dag och att hon berättat att hon skulle åka moppe hem själv för första gången, varför berättar en 17 årig tjej det för en gammal gubbe och varför genomsökte inte han sina byggnader när han visste att hon var försvunnen?
Och nu åker han bort över midsommar och tar resten av bevisen med sig till Dalarna
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar47

KARTA över området
http://www.hitta.se/kartan!~58.52882,13.38008,17z/tr!i=Ui8XNXCp/search!i=1005191696!q=Blomberg%202!t=single/tileLayer!l=1

Klicka på husen så får ni uppgifter om boende och ägarna till respektive hus.
Från husen där MGM bor går liten väg söderut mot platsen där BO hittades. På den vägen i skogspartiet finn intressanta hus.

Tack!

Alltså. Nu fattar man ju att det inte alls är så öde som man kunde tro. Det kryllar ju av hus och byinvånare. Öppnar verkligen upp för potentiella gärningsmän. Men det öppnar även upp frågan hur i helvete någon lyckats begå det här brottet helt obemärkt. HUUUR kunde han/de flytta henne från caféet till Martorp och sprida ut tillhörigheter? Utan att en jävel sett något eller hört något? Makalöst. Det är som att hela byn är med i en konspiration.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man kört nog många ggr runt gårdsplan och mindre vägar, vill man också få förtroendet att köra på landsväg. Hon har säkert tränat för körkort för bil runt gårdsplan också.

Helt naturligt att hon fick köra moppe själv.

Ja så är det nog hon fick köra själv om hon lovade messa pappan vid avfärd. Nån måste ha passat på henne eller vetat exakt när hon gick ut och att hon åkte själv den dagen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Hetsar intersport mig alls försöker bara få klarhet.. om hon nutrilett ut för något sexuellt som många är inne på borde väl det läckt utreda eller hur ?

Nej, polisen är ju väldigt förtegen i detta läge därav knappt något har läckt ut.
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Det började med att någon uppmärksammade att några intervjuer inte gick att lyssna på längre med AJ. Sen upptäckte jag och en till här att det inte fanns någon artikel längre om AJ som handlade om att miljonbelopp skulle betalad ut ull Skaraborgs bönder eller nåt sånt. Läste den artikeln igår men idag finns den inte.

inget med detta?
Miljoner i gårdsstöd till Skaraborgs bönder

http://skaraborgs2.rssing.com/chan-15548919/all_p213.html
2015-06-18, 21:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan

Det fetade tar jag som en trådsanning.

Jag tror att Godsägaren fått reda på detta i efterhand.
När han sedan pratar om det låter det som om hon personligen sagt detta, vilket jag inte tror stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in