Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 21:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Ok!
1. Grannarna som bor vid Blombergs Säteri är också Lituaier och har haft direktkontakt med modern.

2. Grannarna är förmodligen svenskar men har haft kontakt med andra Litauer som i sin tur vidarebefodrat tidsuppgifterna till Mamman i Litauen!

ÅHHH....

En svensk man bor granne med dem enligt en artikel i samband med gripandet. Han tyckte de var trevliga, men att det var en viss språkförbistring.
2015-06-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Dricker man verkligen HB i dagens samhälle? En tjej i den åldern har nog inga problem att få vin,öl,cider och alkoläsk utköpt av någon annan.

Av närmsta Litauer tex
2015-06-18, 21:25
Medlem
QUOTE=Heavenbound|53750247]Tack! Då är det absolut så att ägaren till Blombergs Säteri också äger Martorps Gård? Vill gärna få det bekräftat![/quote]

http://runeberg.org/vemarvem/gota65/0464.html

(Sök på Martorp i artikeln)

http://www.nojesdans.se/marika/gardsarkiv/blomberg.html

Det finns i flera artiklar bekräftat att Martorp hört till Blombergs Säteri under många år. Att det fortfarande är så hittar jag just nu ingen lämplig källa till men för några dagar sedan läste jag att det låg till så när AJ tog över åtminstone.
Så rätt säker källa får man väl säga
Senast redigerad av candysaurius 2015-06-18 kl. 21:29. Anledning: Hade klistrat länken rätt galet
Bannlyst
Kan det inte vara så att pappan haft någon fuffens utomlands och någon hämnas. Därför så knäpp tyst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Ok!
1. Grannarna som bor vid Blombergs Säteri är också Lituaier och har haft direktkontakt med modern.

2. Grannarna är förmodligen svenskar men har haft kontakt med andra Litauer som i sin tur vidarebefodrat tidsuppgifterna till Mamman i Litauen!

ÅHHH....

Jag har läst en artikel där grannarna (de som bodde i samma huskropp) uppgav att de inte var hemma på den aktuella kvällen. Kommer ej ihåg vilken artikel, dock. Den publicerades snart efter gripandet, har jag för mig. Om morsan säger att grannarna sagt att de häktade drack kaffe 18.15, så behöver det inte det vara sant.
2015-06-18, 21:27
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Artiklarna om AJ försvinner idag. AJ är väl i Dalarna idag om jag inte är felinofrmerad?

Vad, försvinner? varför ?
2015-06-18, 21:27
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Vad menar DU?. Mord för mig är om de haft uppsåt att döda och då faller teorin för mig att Lisa inte tålde deras starka brännvin. Lisa skulle antagligen inte heller skicka sms till pappan om att hon är på väg att åka hem om hon istället tänkt supa med litauerna.

Skulle hon mot förmodan vilja dricka med litauerna så bör man inte lämna tillhörigheter och nyckeln i mopeden.

Du vet ju inte ordagrant vad hon har skrivit till sin pappa. Hon kan ha skrivit: Åker hem om ett tag. Ska bara prata lite med tjejerna först. Kommer hem senast kl 23. Sitt inte uppe och vänta.
2015-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candysaurius
http://runeberg.org/vemarvem/gota65/0464.htmlQUOTE=Heavenbound|53750247]Tack! Då är det absolut så att ägaren till Blombergs Säteri också äger Martorps Gård? Vill gärna få det bekräftat!

(Sök på Martorp i artikeln)

http://www.nojesdans.se/marika/gardsarkiv/blomberg.html

Det finns i flera artiklar bekräftat att Martorp hört till Blombergs Säteri under många år. Att det fortfarande är så hittar jag just nu ingen lämplig källa till men för några dagar sedan läste jag att det låg till så när AJ tog över åtminstone.
Så rätt säker källa får man väl säga [/quote]

Tack! Då är saken klar, detaljer återstår!
2015-06-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Du vet ju inte ordagrant vad hon har skrivit till sin pappa. Hon kan ha skrivit: Åker hem om ett tag. Ska bara prata lite med tjejerna först. Kommer hem senast kl 23. Sitt inte uppe och vänta.

Det är väl klargjort att hon 18:23 skriver ett sms med texten: "Är på väg hem" eller något snarlikt och varken något mer eller mindre. Tjejerna åkte ju efter stängning i bil och de är hörda så nej, tänk två varv till.
2015-06-18, 21:33
Medlem
Är det något bekräftat än att sexuellt våld har brukats emot lisa innan hon dog ? Om hon blivit utsatt för ett sexuellt ritualmord borde väl pressen vara snabb med att skriva ut detta så gissar på att vi kan avfärda det eller ? Jag tror i vilket fall att kroppen blivit utsatt för en våldtäkt dock är jag osäker på var.. kan det vara så att dom tagit henne hem och hållt på där ostört och sen forslat iväg kroppen ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Sedan fattade pappan misstankar ganska omgående och varför skulle han åka för att leta efter henne om hon skrev att hon skulle komma hem kl 23? Tänk tio varv till tack
Medlem
Märkligt fall detta,bortförd i dagsljus vid en genomfartsled,där det kunnat passerat folk
gående eller med olika typer av fordon,det måste ha gått väldigt snabbt eller har gärningsmannen
haft en fruktansvärd tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in