Citat:
Ursprungligen postat av
breakbot
Att fynden ligger längs vägen tror jag är beror på den enkla förklaringen: mordet utförs i området runt kafét, eventuellt i en bil. Därefter åker de snabbt mot hallen, på vägen dit slänger de allting som inte går att bränna - såsom ring, klocka och mobiltelefon. Detta görs hastigt utan eftertanke (tidspress) och resulterar i att det är omöjligt för MGM att komma tillbaka och relokalisera dessa eftersom de inte kommer ihåg exakt vart de slängt dessa. Väl vid ladan hittar de ett lämpligt gömställe och gör sig av med kläderna, lämnar henne där, återvänder ej tills den gången de blir upptäckta. Ergo ni gör allt mer komplicerat än vad det egentligen är.
Japp, fynden ligger längs vägen och inte i en rapsåker, som någon annan påstod.
Att det görs utan eftertanke är mycket möjligt, men jag menar att om de är så slarviga så kommer vi att se en massa tekniska bevis som binder dem till brottet (när analyser är klara). Men om fynden är rena från deras DNA eller andra fynd från dem så bör vi överväga att se fynden som placerade.
Dessutom vill jag påpeka att din teori är lite för bra. Du säger att det är icke brännbara saker som dumpats men det vet vi ju faktiskt inte. Vi vet bara att två mobildelar och en handske hittats. Att de medvetet slänger just icke brännbara saker saknar därför belägg.