Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 21:10
Medlem
Nä men gräs kanske
2015-06-18, 21:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Mannen som äger marken där kafét, ladan mitt emot kafét, gården där litauern bodde, gården där kroppen hittades ligger på. Finns inget som indikerar på att han är inblandad för övrigt mer än att några vill ha en saftig Midsomerhistoria med grevar, slott och mord.
Men gubben är väl ingen greve, utan en vanlig Svensson som köpt ett säteri?
Hade hans förra hus brunnit ned, eller var det ett troll som skrev det?
2015-06-18, 21:13
Medlem
Fy fan så respektlöst att insinuera att LH använde droger och låg runt. Ärligt talat, har ni fått det intrycket? Hon verkade vara en mycket städad tjej.

Tänk på vad ni skriver. En dag, om än inte i dag, kommer anhöriga att läsa det här.
2015-06-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Nej, det stämmer.
2015-06-18, 21:16
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Sorry du har förmodligen rätt & jag fel.

När jag tittade på Live-sändningen med polisens informationstjej J*nny Wid*n *=e fick jag för mig att de sände live från Martorps gården.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/fallet-lisa-tva-personer-omhandertagna

Det är lugnt..dom sände även från fyndplatsen samtidigt, så det är nog lätt att ta fel 😀
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakbot
Att fynden ligger längs vägen tror jag är beror på den enkla förklaringen: mordet utförs i området runt kafét, eventuellt i en bil. Därefter åker de snabbt mot hallen, på vägen dit slänger de allting som inte går att bränna - såsom ring, klocka och mobiltelefon. Detta görs hastigt utan eftertanke (tidspress) och resulterar i att det är omöjligt för MGM att komma tillbaka och relokalisera dessa eftersom de inte kommer ihåg exakt vart de slängt dessa. Väl vid ladan hittar de ett lämpligt gömställe och gör sig av med kläderna, lämnar henne där, återvänder ej tills den gången de blir upptäckta. Ergo ni gör allt mer komplicerat än vad det egentligen är.

Japp, fynden ligger längs vägen och inte i en rapsåker, som någon annan påstod.

Att det görs utan eftertanke är mycket möjligt, men jag menar att om de är så slarviga så kommer vi att se en massa tekniska bevis som binder dem till brottet (när analyser är klara). Men om fynden är rena från deras DNA eller andra fynd från dem så bör vi överväga att se fynden som placerade.

Dessutom vill jag påpeka att din teori är lite för bra. Du säger att det är icke brännbara saker som dumpats men det vet vi ju faktiskt inte. Vi vet bara att två mobildelar och en handske hittats. Att de medvetet slänger just icke brännbara saker saknar därför belägg.
Medlem
Man får magknip av skratt när många lägger fram sina teorier, var tysta istället. För att undvika att fler postar sina bombsäkra teorier så kan vi avfärda följande:

/1. MGM har inte stått som två rovdjur och fluktat efter Lisa, blivit avvisade och då mördat henne.

2. MGM har inte bjudit Lisa på sprit från litauen varpå hon avlider.

3. Aliens har såvitt vi vet inget med mordet att göra.

4. En arg älgmamma har inte mördat Lisa för att skydda sina barn.

5. Isis har inte befunnit sig i området. Inte heller FBI eller ryska maffian.

6. Alla från litauen är inte ärliga och skötsamma så det påståendet är bara befängt.

7. MGM är det dummaste som vandrat på denna jord om de lägger spår efter sig till sin egen bostad.
2015-06-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Grannarna. Boende i samma huskropp. Tror jag.

Ok!
1. Grannarna som bor vid Blombergs Säteri är också Lituaier och har haft direktkontakt med modern.

2. Grannarna är förmodligen svenskar men har haft kontakt med andra Litauer som i sin tur vidarebefodrat tidsuppgifterna till Mamman i Litauen!

ÅHHH....
2015-06-18, 21:18
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag överdrev. Det är inget slott heller, bara ett säteri.☺️
2015-06-18, 21:22
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Nu skall vi inte prata om mig i denna tråd men eftersom:

1. Jag är ovanlig.
2. Jag är ingen tonåring

så pratar jag uppenbarligen inte om mig själv. Jag har uppfattat henne som töntig och därmed inte så inne på det kriminella livet. Sommarjobbar, kör moped, trevlig, har varit ihop med en stabil kille. Låter för mig som en tönt och ingen vanlig tonåring. Är det någon som känner till henne som kan klargöra vilket liv hon levde?

Låter som om det är du som har skev uppfattning om hur en tönt beter sig. För mig verkar hon vara en rar och skötsam tjej. Kanske bara ska sluta spekulera och hoppas på att hennes mörka dubbelliv ska rullas ut som röda mattan. Enligt mig finns det två teorier. 1.kvinnan som är gift med den ena och enl uppg.städat eller dyl på cafeet, drivs av svartsjuka och ligger bakom allt. 2.Nån av Litauerna hade fattat tycke för Lisa och känslorna blev inte besvarade. Den andra hjälpte till med det praktiska när skadan väl var skedd.
2015-06-18, 21:23
Medlem
B0B0-emulators avatar
Kanske är det så att Lisa var oklanderlig (tönt, som någon uttryckte det) och att hon just därför blev ett hot för andra personer? Sådana människor kan inte mutas eller vänskapskorrumperas, och kan sällan framgångsrikt hotas.

Många medlemmar på Flashback har svårt att förstå att en del inte super och är utpräglat självdestruktiva.
2015-06-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, fynden ligger längs vägen och inte i en rapsåker, som någon annan påstod.

Att det görs utan eftertanke är mycket möjligt, men jag menar att om de är så slarviga så kommer vi att se en massa tekniska bevis som binder dem till brottet (när analyser är klara). Men om fynden är rena från deras DNA eller andra fynd från dem så bör vi överväga att se fynden som placerade.

Dessutom vill jag påpeka att din teori är lite för bra. Du säger att det är icke brännbara saker som dumpats men det vet vi ju faktiskt inte. Vi vet bara att två mobildelar och en handske hittats. Att de medvetet slänger just icke brännbara saker saknar därför belägg.

Ja, dom hittade väl även en sjal tillhörande Lisa. Så det är inte konsekvent så att det bara är icke brännbart dom funnit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in