Fast "prioriterade fall"? Borde man inte prioritera ett mordfall där 3 pers siter frihetsberövade och man eventuellt kan ha en mördare lös?
Självklart, men det kan finnas gott om andra fall med frihetsberövade personer som inte rönt någon uppmärksamhet i media. Men samma premisser, potentiell GM lös...
Om han lovat dem en miljon kronor för att hålla tyst...
Eftersom gm vet att de inte mördat så kanske de litar på att de inte kommer att åka dit i slutändan så miljonerna kanske gör det lättare att vara tyst?
Godsägaren kan visst ha ett sexuellt motiv, han träffar Lisa tycker hon är fin ringer sin kontakt , att henne ska vi ha, sen urartar sig allt med mord..
Godsägaren kan visst ha ett sexuellt motiv, han träffar Lisa tycker hon är fin ringer sin kontakt , att henne ska vi ha, sen urartar sig allt med mord..
Jag säger inte att du har fel, men jag påstår att du har sett för mycket snaskiga filmer.
Eftersom gm vet att de inte mördat så kanske de litar på att de inte kommer att åka dit i slutändan så miljonerna kanske gör det lättare att vara tyst?
Jag har inte påstått något annat?
Det är andra som säger till mig att han är för gammal bla bla. Men tror motsatsen.
Ingen fara, sånt händer. Hoppas överklagandet blev bra i varje fall, desto mer hovrätten får att fundera över desto bättre.
Du som vet sånt här, hur kommer det sig att intrycket jag får i tråden och media är att överklagandet är en baggis som kommer avklaras på kortare tid än häktningsförhandlingen? Vad är det konkret som sker vid ett överklagande och hur/vem gör en ny bedömning? Är något annorlunda utfall och vänta?