2015-06-18, 18:34
Medlem
Månsans avatar
Undrar just om Löfvén, Kindberg-Batra, Ullenhag, Carin Jämtin och alla andra stollar i 7K noterat Sentios fruktansvärda käftsmäll på 22,1%? Jag hoppas det innerligt.

Skön tanke, 300 riksdagsmän vars midsommarhelg är totalt förstörd. Illamående, aptitlöshet, nervösa ryckningar, sura uppstötningar, dubbelseende och plötsliga gråtattacker.

Det troliga är dock att de inte begripigt ett smack eller någonsin hört talas om Sentio.
2015-06-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Ungefär min inställning också. Vad finns det för egenvärde i att SD ökar? Frågan är hur mycket av Sverige som ska behöva förstöras innan det sker en politisk förändring.

Till sist blir de övriga tvungna att skärpa sig. Om inte så kommer SD nå 50 %.

Men jag håller med om att det går för långsamt och att mycket hinner förstöras innan vändningen kommer. Tyvärr.
2015-06-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
En av de viktigaste faktorerna som har lett fram till det här är det här talet.

https://www.youtube.com/watch?v=1Ow4jh93oM0

Mattias Karlsson & Oscar Sjöstedt höll ett långt föredrag om SD's politik för hela medieeliten och en stor del av svenska folket. Efter det har det varit svårt att förneka verkligheten.

Var det inte den här du tänkte på? När de kallade till presskonferens och först matade alla förbannade hornalister med ren SD-politik för att sedan redogöra hur de skulle komma att rösta?

https://www.youtube.com/watch?v=Lfxx73imMoM

Oavsett vad. Presskonferensen de höll var genialt upplagd. Riktigt riktigt bra!
2015-06-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur länge sedan var det när S inte var största parti? 20-talet? För jag tror att SD är störst om det vore val idag.
M var något större än S vid några OU på tidigt 1990-tal.
2015-06-18, 18:38
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Undrar just om Löfvén, Kindberg-Batra, Ullenhag, Carin Jämtin och alla andra stollar i 7K noterat Sentios fruktansvärda käftsmäll på 22,1%? Jag hoppas det innerligt.

Skön tanke, 300 riksdagsmän vars midsommarhelg är totalt förstörd. Illamående, aptitlöshet, nervösa ryckningar, sura uppstötningar, dubbelseende och plötsliga gråtattacker.

Det troliga är dock att de inte begripigt ett smack eller någonsin hört talas om Sentio.

Det var ju ganska illa redan som det var, och så kommer den den där Åkesson och häller hel bunke sillspad i såren. Skulle tro att flera av dem super till det rejält den här helgen.
2015-06-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
De här rekorden kommer som vanligt att mötas med största möjliga tystnad från media.
I synnerhet Sentios mätning! Jag har inte sett siffran 22,1% i någon gammelmedia.
2015-06-18, 18:43
Medlem
Dr_Kronas avatar
Vänta bara tills regeringens skattehöjning på bensin och annat slår igenom. Kostnader som mest drabbar de som bor på landsbygden och de som inte har det så gott ställt.

I den gruppen finns nog en hel del potentiella SD-Röstare.
2015-06-18, 18:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De gamla partierna måste snart skärpa sig och ta till sig av kritiken. Annars kan det komma att bli farligt, politiskt explosivt/instabilt i Sverige.

Om de skärper sig nu, så finns det fortfarande hopp om en lugn och fin landning. Om de hårdnackar vägrar när SD klättrar upp mot 30-40% så blir det tyvärr ganska grisigt.

Jag tror absolut fortfarande att Sverige kan vända om och få en fin utveckling framöver. Låt säga att vi i princip stoppar all MENA-invandring från och med nu, och ställer stenhårda krav på de som kommit hit att anpassa sig. Då kan vi åter bli ett funktionellt land inom några decennier (skola, vård, omsorg).
Ingen behöver således skickas hem. Visst, vi har en mindre begåvad underklass med 10-20% av befolkningen, men det kan fungera ganska bra, bara vi ställer stenhårda krav.
2015-06-18, 18:52
Medlem
PatriaNostras avatar
Haha kom precis hem och läste lite i tråden. 18, 20.1 och 22.1 %!!! Vad är det som händer? Känns som att alla fördämningar har släppt nu. En sannerligen dyster dag på Sveavägen 68 och en glädjens dag här hemma. Den 18 juni 2015, det var då det vände, kanske man kan säga till sina barnbarn...

Jisses Wow! :-D
2015-06-18, 18:54
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De gamla partierna måste snart skärpa sig och ta till sig av kritiken. Annars kan det komma att bli farligt, politiskt explosivt/instabilt i Sverige.

Om de skärper sig nu, så finns det fortfarande hopp om en lugn och fin landning. Om de hårdnackar vägrar när SD klättrar upp mot 30-40% så blir det tyvärr ganska grisigt.

Jag tror absolut fortfarande att Sverige kan vända om och få en fin utveckling framöver. Låt säga att vi i princip stoppar all MENA-invandring från och med nu, och ställer stenhårda krav på de som kommit hit att anpassa sig. Då kan vi åter bli ett funktionellt land inom några decennier (skola, vård, omsorg).
Ingen behöver således skickas hem. Visst, vi har en mindre begåvad underklass med 10-20% av befolkningen, men det kan fungera ganska bra, bara vi ställer stenhårda krav.

Man kan ta bort permanenta uppehållstillstånd retroaktivt för de som inte kan försörja sig själva och sen minskar man successivt alla bidrag och då kommer många av underklassen självmant att flytta från landet.
2015-06-18, 18:55
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Samtliga riksdagspartier och Feministiskt initiativ tappar väljare till Sverigedemokraterna, enligt Sentios väljarbarometer som presenterades idag och som Fria Tider fått ta del av."

Nu blommar gräslöken

"SD har dessutom de mest lojala väljarna – av dem som röstade på partiet i valet i höstas uppger över 90 procent att de skulle rösta på partiet igen om det vore val idag. Motsvarande andel för dem som röstade på MP eller Fi är drygt hälften".

http://www.friatider.se/alla-partier-tappar-till-sd

Att F! tappar till SD måste ju vara höjden av ironi. Nu är det ju Fria Tider som citeras men man får väl hoppas att de återger Sentio korrekt.
2015-06-18, 18:58
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Var det inte den här du tänkte på? När de kallade till presskonferens och först matade alla förbannade hornalister med ren SD-politik för att sedan redogöra hur de skulle komma att rösta?

https://www.youtube.com/watch?v=Lfxx73imMoM

Oavsett vad. Presskonferensen de höll var genialt upplagd. Riktigt riktigt bra!
Tack, det var den jag menade. Det gick lite för snabbt när jag sökte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in