2015-05-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perruches
Hur funkar detta med att blockera människor?

Om jag skriver ett mail tlíll ngn och sen blockerar människan INNAN han/hon har hunnit läsa mitt mail.
för när ngn läst mailet så får man ju se en bock som visar att mailet är läst.

Jag vill sända ett mail till en människa som är jobbig, och då vill jag blockera honom DIREKT efter att maielt är sänt. Men jag VILL att han skall läsa mitt meddelande först.

Hur gör jag?

Tack på förhand.
När du skickar ett meddelande och sen väljer att blocka personen kommer personen läsa ditt namn som "facebook-användare". Han kommer kunna läsa ditt meddelande utan några problem, han kommer dock inte kunna svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Coccosboll
Kan man stänga av webchatten på facebook för en särskild person och vara tillgänglig för denna på telefonen? Så att denna individ kan se att jag är online när jag är på telefonen?
Jag har för mig att det inte fungerar. Det är samma system som det är på telefonen och på hemsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Mitt konto har stängts av, av någon anledning, har inte Facebook något telefonnr eller liknande som man kan ringa?
Testa att googla, du kommer inte hitta något telefonnummer eller någon mejl att mejla.

Denna "artikel" har ca två år på nacken, men läs om du hittar något:
http://thenextweb.com/facebook/2013/01/15/what-happened-when-facebook-disabled-my-account/
Citera
2015-05-31, 18:49
Medlem
Jag kan av någon anledning inte "kanske-attenda" event på facebook längre utan kan endast vara "Intresserad" eller inte intresserad.

Har någon mer så och går det som att få bort kanske?
Citera
2015-06-03, 12:58
Medlem
Är administratör för en grupp som innehåller cirka 30 polare och över tusen bilder osv. Om jag plockar bort alla och sedan lämnar gruppen själv så tas den helt bort va? Alla bilder, inlägg och vad det nu är försvinner och kan omöjligt komma tillbaka och bita oss i arslet sen?
MVH
Citera
2015-06-03, 18:40
Medlem
Hur i helvete tar man bort sitt namn från ett inlägg som en vän har "taggat" en i?!?!?

Har ett jävla stolpskott till vän som taggat mig i ett olämpligt inlägg som bl.a. syns när man Googlar mitt namn.
Citera
2015-06-06, 09:05
Medlem
TimmySmeds avatar
Kan man välja att inte se statusuppdateringar från vänner? Alltså ALLA vänner, pallar inte gå in på alla 400+ och klicka bort. Vill bara ha facebook för att posta i grupper och se nyheter, inget "socialt". Har varit utan facebook ett halvår nu och vill starta upp den igen men bara om jag slipper se en massa nonsens som jag förväntas gilla.
Citera
2015-06-06, 13:44
Medlem
Hej! Jag är taggad i en bild på facebook, och jag har problemet som står rubriken. När man kan går in på mitt fotoalbum vill jag att bilden syns där, utan att den ska behöva vara på tidslinjen.

När jag trycker "dölj från tidslinjen" på bilden, döljs den även från mitt fotoalbum.

Hur löser jag mitt problem?

Alltså, att den är kvar i mitt album på "bilder jag är taggad i" utan att den syns på tidslinjen.

Tack på förhand,
VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT tacksam för svar
Citera
2015-06-06, 14:17
Medlem
hej! går det att ta bort så att mina vänner inte ser vem jag blir kompis med? för har ett otroligt drygt problem och det är att mina kompisar alltid kommenterar,gillar dom statusarna.... tacksam för svar!
Citera
2015-06-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjons1337
hej! går det att ta bort så att mina vänner inte ser vem jag blir kompis med? för har ett otroligt drygt problem och det är att mina kompisar alltid kommenterar,gillar dom statusarna.... tacksam för svar!

Du kan ändra sekretessinställningarna för din vänlista, ändra till "Bara jag".
Citera
2015-06-07, 15:18
Medlem
Är det möjligt att söka på filmklipp som personer lagt ut på Facebook? Kan jag tex skriva in "Magnus Uggla live" i något sökfält och få fram massa klipp som privatpersoner lagt ut?
Citera
2015-06-07, 18:35
Medlem
blomskotts avatar
Vet att denna fråga varit uppe tidigare nånstans i tråden men inte sett något svar. Hur är det möjligt att meddelanden jag skickar i chatten står som skickade men inte levererade trots att personen jag skickat till varit online på Facebook. Det borde väl räcka för att meddelandet ska komma fram? Jag kan ju aldrig vara säker på att meddelandet verkligen skickats liksom. Visst att personen kan se meddelandet i låst skärm men om personen varit online borde ju meddelandet blir levererat?
Citera
2015-06-09, 19:02
Medlem
Vill fråga om man kan ta bort funktionen som visar hur många vänner man fått för varje år?
Citera
2015-06-12, 00:40
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Kan man placera vänner i olika fack?
T.ex.

Du har 10 vänner.

4 av dessa är arbetskollegor som inte är dina kompisar, men ni är vänner på facebook.
Du vill inte att dessa 4 ska kunna browsa igenom dina gamla bilder, inlägg får 2006 och så vidare.

Kan man placera dessa 4 i ett speciellt filter så att de inte kan öppna alla bilder, inlägg med mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in