2015-06-18, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Vänta och se bara!
Innan hon hittades död så sa jag att hon omöjligt lever och så var fallet.

Ditt satans rikspucko! Antingen var hon död eller levande, alltså 50% chans att du hade rätt.
Du kan omöjligt dra några slutsatser genom att åka dit att "titta" fattar du väl din snorunge.
Du är antingen väldigt ung eller gediget dum!
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Litauen ligger 1 timme före Sverige...
Ja? Först är klockan 18.15 i Litauen och en timme senare är den 18.15 i Sverige. Alltså var den 17.15 i Sverige när den var 18.15 i Litauen...
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Exakt. Anhållan och ingenting annat!

For the record, jag poängterade inte detta för att tillrättavisa dig utan för att det har varit en hel del diskussioner i tråden kring dessa begrepp och folk som inte är lika bevandrade i ämnet som du och jag kan nog lätt bli förvirrade (skulle jag onekligen bli i vart fall) om de får olika besked så att säga.

Det var den enda anledningen, inte att verka som någon viktigpetter.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
En sådan försiktighet ska man givetvis alltid iaktta och instämmer även i vad du anförde i det sista stycket.

Hur som helst är det bra att hovrätten får chansen att pröva överklagandet eftersom häktningsbeslutets riktighet främjas av det.

Instämmer. Detta har vi (du och jag) diskuterat tidigare också - i samband med att jag menade att även ytterst kompetenta rådmän kan begå misstag. Precis som du, eller jag...
Medlem
goofers avatar
Våldtäkt?

Är inte mordet ett våldtäktsförsök som gick snett så är det ju ett rent lustmord. Vet inte vad som är värst egentligen.

Men är LH först våldtagen så kommer det att visa sig vid obduktion, och då är väl stalltipset om den yngre brodern ännu hetare eller hur?

Är bröderna inblandade är jag säker på att en omfattande teknisk bevisning kommer att finnas till hjälp för en fällande dom.

Brottet verkar ha utförts utan planering och sedan har GM handlat i panik, allt tyder ju på det med den kvarlämnade mopeden och de utspridda tillhörigheterna.

Tror inte Gm räknat med att det redan efter 2 timmar skulle vara ett stort sökpådrag och därför inte han gömma undan bevis och kropp ordentligt.
2015-06-18, 17:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Det är ungefär vad Leif GW antyder också.

http://www.expressen.se/gt/leif-gws-nya-teori-om-mordet-pa-lisa/

Besvärande, tycker jag. Han har ofta rätt.
Inte alltid. Men ofta.

GW och jag går på samma linje som blodsbröder
2015-06-18, 17:59
Medlem
Theforeigners avatar
Undrar om polisen har undersökt AJs son N. G. Jönsson's gård där hans
företag TH* Glob*l AB (**=V,a) är skrivet?
Gården ligger 2,2 km syd för Cafe´På Klostret där Lisa Holm försvann.
Både N. G. Jönsson's dotter Victori* och son Phili* (**=a,p) är också skrivna på adressen.
De har också address i Bromma.

ADRESS:
HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM
531 95 Källby
Västra Götalands län

N. G. Jönsson har tidligare ägt Cafet och också varit/är? delägare i det spritföretag som husades i en av ladorna mitt emot cafeet (den bygnaden som i dag är polisens fokus, eller den brevid), vet inte säkert om dom fortfarande har sprit firman där.
2015-06-18, 18:00
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Hur vet du att de var civilpoliser?

Men hallå!!!
Jag fattar väl villa som är på besök och vilka som är journalister eller civilpoliser.
Jag var kvar en stund efter att ha ätit på Cafet.
Samma civilpoliser satte sig i civilbilen och jag åkte sen vidare till närheten om vart GM bor/bodde
2015-06-18, 18:00
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon pratade med den äldre sonen på fredagen samma kväll de blev gripna. Då var den yngre sonen ute och fiskade. På söndagen då Lisa försvann talade inte litauernas mamma med sina söner. Däremot hävdar hon att personer som känner hennes pojkar sett dem dricka kaffe utanför huset kl 18.15.

Det börjar bli en trådsanning att mamman pratade med sönerna på söndagen just innan som Lisa försvann. Men det är helt fel. Däremot pratade hon alltså med sina söner samma dag de greps, alltså på fredagen. Jag kan länka till artikeln om ni vill.
Du har rätt. Det var svenska uppgifter om att klockan skulle ha varit 18.15 och det har ingenting med tidszonerna att göra.
2015-06-18, 18:01
Medlem
Läste att L.G.W.P inte tror på polisens teori att de häktade inte rövat bort Lisa och att svaga bevis pekar mot dem. Jag tror att de kan ha gjort det p.g.a det är nog svårt för en ensam gärningsman att röva bort henne, det skulle nog finnas mer spår på platsen vid mopeden i såfall, men om två tar tag i henne och släpar (bär in henne) in henne i en bil går det ganska lätt tror jag, häktade kvinnan kanske hjälpte till t.o.m. att köra bilen hmm, det finns enligt mig för lite spår vid Lisas moped för att peka mot en ensam gärningsman. Det hela verkar gått fort och smidigt vid bortrövandet.slut.
Jag tror helt enkelt att den ene brodern velat ha sex med henne men hon vägrat så de tog till våld och rövade bort henne och det slutade med mord på henne. Lustar skall inte ignoreras som motiv.

/amatörkriminalare
2015-06-18, 18:01
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den enda med access till Martorp som vi med säkerhet känner till och som har varit på caféet och dessutom samtalat med Lisa är ju AJ, behöver inte alls betyda något.
Är du säker på att inte någon av bröderna har haft det?
2015-06-18, 18:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det håller jag inte med om, tyvärr. Ett överklagande indikerar enkom att det går att ifrågasätta TR:ns beslut om häktning på sannolika skäl.

Man bör iaktta försiktighet med påståenden som det citerade.

Uttrycket "i grova drag" är mitt vis att iaktta försiktighet.
Sedan väljer man själv hur långt man ska tolka ett utslag givetvis. Om innebörden av ifrågasättandet är det enda som betyder något för dig, så hoppas jag inte att du arbetar med juridik.
Ett utslag, hur det än blir, är något att samla på sig och tänka ett steg längre om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in