2015-06-18, 10:29
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasilisacat
Som sakt Feminism borde inte existera i sverige eftersom kvinnor har det väldigt bra här, även bättre än vissa män. När vi nämner mellanöstern då är det en annan femma för dem är verkligen förtryckta där av både religösa skäl samt av män.

Vad vet du om hur män har det i Sverige? Du är ju ingen själv.
Citera
2015-06-18, 11:05
Medlem
Gopalas avatar
Citat:
Som sakt Feminism borde inte existera i sverige eftersom kvinnor har det väldigt bra här, även bättre än vissa män. När vi nämner mellanöstern då är det en annan femma för dem är verkligen förtryckta där av både religösa skäl samt av män.

Ehum... anledningen att Kvinnor har det bra här på många sätt (exempelvis har rätt att rösta, arbeta och studera) är just TACK VARE feminism som kämpat fram allt detta Nej det kom inte gratis från luften.

Det var inte många år sedan kvinnor varken fick rösta, välja om dom ville arbeta eller studera. Många män har kämpat för att hålla kvinnor vid spisen utan talan, ja såna som du själv. Tack vare feministiska kvinnor & män har kvinnor det jämförelsevis bättre här i Sverige än i en del andra länder!

Förstår inte hur du menar att män i mellanöstern skulle vara värre än du? Du som slår din tjej för att du upptäckt att hon ser sig som en kvinna med rättigheter oavsett könstillhörighet (feminism). Har vänner från mellanöstern som behandlar sin familj och partner med beundransvärd respekt och omtanke.

Sen "hon ser inte ut som en feminist" Du vet verkligen inte vad feminism är, eller hur? Kanske var det det som upprörde dig? Att din tjej vet mer än du?
Citera
2015-06-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopala
Ehum... anledningen att Kvinnor har det bra här på många sätt (exempelvis har rätt att rösta, arbeta och studera) är just TACK VARE feminism som kämpat fram allt detta Nej det kom inte gratis från luften.

Det var inte många år sedan kvinnor varken fick rösta, välja om dom ville arbeta eller studera. Många män har kämpat för att hålla kvinnor vid spisen utan talan, ja såna som du själv. Tack vare feministiska kvinnor & män har kvinnor det jämförelsevis bättre här i Sverige än i en del andra länder!

Förstår inte hur du menar att män i mellanöstern skulle vara värre än du? Du som slår din tjej för att du upptäckt att hon ser sig som en kvinna med rättigheter oavsett könstillhörighet (feminism). Har vänner från mellanöstern som behandlar sin familj och partner med beundransvärd respekt och omtanke.

Sen "hon ser inte ut som en feminist" Du vet verkligen inte vad feminism är, eller hur? Kanske var det det som upprörde dig? Att din tjej vet mer än du?

Kvinnor fick allmän rösträtt före män. De slapp även värnplikten.
Citera
2015-06-18, 13:52
Medlem
Dem borde inte släppt ut dig från psykhemmet. Eller så är tråden påhittad. Trevligt sommarlov!
Citera
2015-06-18, 14:22
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Dem borde inte släppt ut dig från psykhemmet. Eller så är tråden påhittad. Trevligt sommarlov!
Sluta vara så dömande.
Citera
2015-06-18, 16:01
Medlem
Gopalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shislx
Kvinnor fick allmän rösträtt före män. De slapp även värnplikten.

Citera
2015-06-18, 17:40
Medlem
Citat:
Hur ska ja klara mig ut från detta utan rättsliga bekymmer?

Har du sagt varför du slog henne?
Dumpa och säg inget mer än att du är ledsen och psykiskt störd. Hon kommer troligtvis att vilja hjälpa dig, men håll dig borta.
Citera
2015-06-18, 20:04
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Dumpa och säg inget mer än att du är ledsen och psykiskt störd. Hon kommer troligtvis att vilja hjälpa dig, men håll dig borta.
Jag vill ju ha kvar henne.. Men hon måste ändra på sina åsikter.
Citera
2015-06-18, 20:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Varför skulle hon vilja hjälpa en som slagit henne?

Citat:

Varför kan inte du ändra synsätt då? Du skrev att hon inte ser ut som en feminist, hur ser en feminist ut enligt dig?
Citera
2015-06-18, 20:54
Medlem
Citat:

Vilken nationalitet har du?
Tvivlar starkt på att du är en vanlig svensk kille!
Citera
2015-06-18, 20:55
Medlem
05.30s avatar
Du bygger upp en förväntan, och när denna förväntan inte tillfredsställs så reagerar du aggressivt och dominant och försöker bygga upp kontroll igen. Du bryter dels ner den andra individen och du sätter också bojor på dig själv och din egna utveckling.

Du behöver vara själv, helt själv och fortsätta med terapi och sätta dig in i andra människors sits. Du har mycket arbete framför dig, särskilt med tanke på din ålder. Du måste börja omgående och aldrig sluta förrän du på djupet löst dina problem. Ditt största problem just nu är ju inte hur TJEJEN mår utan huruvida DU kan SLIPPA rättsliga åtgärder eller inte. Det är åt helvete fel! Och detta är också ett av dina problem, för vartenda jävla liten grej i ditt liv handlar ju bara OM DIG och inte någon annan.

Citat:
Lite backgrunds fakta: Jag släpptes från psykhemet runt 3 månader och jag är i 30 års åldern har erfarenhet av långa förhållanden samt barn då jag hade en flickvän som hade en son. frågor varför jag var på pyskhemmet undanbedes, iallafall OT.

Jag är en man som tänker på de gamla sättet dvs att kvinnan ska va i köket och mannen ska arbeta och försörja hushållet. Men i dagens samhälle är det mer och mer krav på att det skall vara jämnställt och att kvinnan ska ha mer makt etc. Detta gillar jag verkligen inte och blir helt rasande när jag ser feminister. Nu är de så att jag har haft en flickvän i ca 1/5 månad som jag verkligen tycker om.

När jag kom hem från jobbet idag så hade min flickvän datan öppen, då tänkte jag okej jag kan väl läsa lite vad hon har skrivit. Då kom de som en chock då jag läste henne och hennes vänninas konversation att min flickvän är en Feminist. Jag blir helt rasande och börjar koka över. Min flickvän som var och duschade kommer ut och frågar varför jag ser helt illröd ut.
Då gick jag fram till henne utan att tänka och gav henne en örfil som verkligen kändes i väggarna, då hon föll till golvet skrikandes. Jag inser då vad jag har gjort och sprang därifrån. Nu sitter jag hos en polare och skriver. Hur ska ja klara mig ut från detta utan rättsliga bekymmer?
Citera
2015-06-18, 20:58
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Du bygger upp en förväntan, och när denna förväntan inte tillfredsställs så reagerar du aggressivt och dominant och försöker bygga upp kontroll igen. Du bryter dels ner den andra individen och du sätter också bojor på dig själv och din egna utveckling.

Du behöver vara själv, helt själv och fortsätta med terapi och sätta dig in i andra människors sits. Du har mycket arbete framför dig, särskilt med tanke på din ålder. Du måste börja omgående och aldrig sluta förrän du på djupet löst dina problem. Ditt största problem just nu är ju inte hur TJEJEN mår utan huruvida DU kan SLIPPA rättsliga åtgärder eller inte. Det är åt helvete fel! Och detta är också ett av dina problem, för vartenda jävla liten grej i ditt liv handlar ju bara OM DIG och inte någon annan.
Snälla allihopa kan ni sluta klaga på mig och hjälpa mig istället med att bidra med tips och liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in