Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Da kjenner du kanskje hans alibi?
Nej, men det är väl ointressant. Han har samarbetat med polisen och MP och var tidigt ute och sökte efter Lisa. Ska han därför bli misstänkt? Det är ju bisarrt.
2015-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror med stor sannolikhet ( >95%) att bröderna är skyldiga till Lisas mord. Deras arbetsgivare berättat att bröderna rörde sig i stora ytor och hade tillgång till alla byggnader. De jobbade inte bara som byggarbetare utan de var också som vaktmästare och trädgårdsmästare. Jag vet hur uppmärksamma och nyfikna litauiska arbetare är. De är bästa hundvakter som finns. Det är väldigt osannolikt att någon/några främmande kidnappar Lisa och köra henne eller hennes döda kropp runt i byggnader utan att bli bemärkta av de tre MGM och deras landsmän som bodde granne med dem.

Nej! Jag hittar inget alternativ GM. Bröderna är skyldiga . Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?

Eh... Menar du att det där du skriver skulle vara tecken på att de är mördare? Du är inte polis hoppas jag...
2015-06-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej, men det är väl ointressant. Han har samarbetat med polisen och MP och var tidigt ute och sökte efter Lisa. Ska han därför bli misstänkt? Det är ju bisarrt.
Ja det der vet vi redan. Jag frågar efter hans alibi.
2015-06-18, 15:39
Medlem
Citat:
Du ser ju att det är hö där inne genom springan, alltså är det för djurhållning.

Jag borde inte posta något som kan leda till nonsens, men jag undrar en sak: Vet någon om hur bevakningen av området har sett ut nattetid under sökningen, om det varit synligt eller dolt? I någon artikel vill jag minnas att man sagt att polisen inte vill ha något folk i området efter kl.22. Min omedelbara tanke var att de bevakar området ifall gm skulle återvända (förutom att missa saker). I så fall har de haft uppsikt över brödernas hus ganska konstant. Har de inte varit synliga, så är det lite konstigt att de inte sett någon aktivitet relaterat till förstörande/utspridning av bevis nattetid, utan bröderna tas mitt på dan i samband med något liknande
Senast redigerad av adminulator 2015-06-18 kl. 15:41.
2015-06-18, 15:40
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
Rebecka och Lowa svarade 21.30 respektive 21 tiden när reportern frågade vilken tid de fick höra om Lisas försvinnande.

Lena(ägare och chef) ringde 18 tiden och frågade om allt var ok. De svarade att de skulle stänga och börja åka hemåt. Så när Lisas mamma ringer 20.15 till Lena och frågar om lisa så hade det väl varit naturligt att hon kastat sig över telefonen och ringt både Lowa och Rebecka genast!

Lowa och Rebecka talade även om en fjärde person som slutat och gått 10 minuter innan, vem är den personen?

Jag tycker det är flera frågetecken och både anställda och chefen beter sig konstigt. Utöver ett normalt beteende när någon försvunnit från arbetsplatsen.

Det kanske var först då de var anträffbara helt enkelt
2015-06-18, 15:41
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Är det nån som har adressen till GM?
Jag är i närheten och ville lite hur dom bor.
Är någon dömd redan alltså?
2015-06-18, 15:41
Citat:
Du ser ju att det är hö där inne genom springan, alltså är det för djurhållning.
Vak kan du tänka dig att det är för sorts djur?
2015-06-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag borde inte posta något som kan leda till nonsens, men jag undrar en sak: Vet någon om hur bevakningen av området har sett ut nattetid under sökningen, om det varit synligt eller dolt? I någon artikel vill jag minnas att man sagt att polisen inte vill ha något folk i området efter kl.22. Min omedelbara tanke var att de bevakar området ifall gm skulle återvända (förutom att missa saker). I så fall har de haft uppsikt över brödernas hus ganska konstant. Har de inte varit synliga, så är det lite konstigt att de inte sett någon aktivitet relaterat till förstörande/utspridning av bevis nattetid, utan bröderna tas mitt på dan i samband med något liknande
Enda jag vet är att man har haft bevakning nattetid på fyndplatserna.
2015-06-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror med stor sannolikhet ( >95%) att bröderna är skyldiga till Lisas mord. Deras arbetsgivare berättat att bröderna rörde sig i stora ytor och hade tillgång till alla byggnader. De jobbade inte bara som byggarbetare utan de var också som vaktmästare och trädgårdsmästare. Jag vet hur uppmärksamma och nyfikna litauiska arbetare är. De är bästa hundvakter som finns. Det är väldigt osannolikt att någon/några främmande kidnappar Lisa och köra henne eller hennes döda kropp runt i byggnader utan att bli bemärkta av de tre MGM och deras landsmän som bodde granne med dem.

Nej! Jag hittar inget alternativ GM. Bröderna är skyldiga . Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?

Frågan jag ställer mig är då varför hennes tillhörigheter fanns utspridda på åkrar och liknande. Har de burit henne över åkern och saker har ramlat av, har de bra kastarm eller har de kört bilen över åkern i panik och samtidigt slängt ut till synes slumpmässiga tillhörigheter genom rutan?

Ifall de har burit henne så är det ju väldigt riskfyllt med tanke på att det var hyfsat ljust fram till långt in på kvällen. Samtidigt, vågar man köra runt på en åker med en bil? Jag har ingen erfarenhet av det men det bör ju finnas risker som att tex köra fast och liknande.
2015-06-18, 15:44
Medlem
rotesaus avatar
Enligt nyss inkommet TR dagboksblad - Överklagande inskickat för den yngre brodern enbart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Ja det der vet vi redan. Jag frågar efter hans alibi.
Ok, det vet jag inte. Men du kanske inte tror att polisen gör sitt jobb?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
Rebecka och Lowa svarade 21.30 respektive 21 tiden när reportern frågade vilken tid de fick höra om Lisas försvinnande.

Lena(ägare och chef) ringde 18 tiden och frågade om allt var ok. De svarade att de skulle stänga och börja åka hemåt. Så när Lisas mamma ringer 20.15 till Lena och frågar om lisa så hade det väl varit naturligt att hon kastat sig över telefonen och ringt både Lowa och Rebecka genast!

Lowa och Rebecka talade även om en fjärde person som slutat och gått 10 minuter innan, vem är den personen?

Jag tycker det är flera frågetecken och både anställda och chefen beter sig konstigt. Utöver ett normalt beteende när någon försvunnit från arbetsplatsen.

Kan detta vara en fjärde arbetet ska ? Titta inlägg nr 2 Isabel*

https://m.facebook.com/138910449570492/posts/697170380411160

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in