Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Jag tror med stor sannolikhet ( >95%) att bröderna är skyldiga till Lisas mord. Deras arbetsgivare berättat att bröderna rörde sig i stora ytor och hade tillgång till alla byggnader. De jobbade inte bara som byggarbetare utan de var också som vaktmästare och trädgårdsmästare. Jag vet hur uppmärksamma och nyfikna litauiska arbetare är. De är bästa hundvakter som finns. Det är väldigt osannolikt att någon/några främmande kidnappar Lisa och köra henne eller hennes döda kropp runt i byggnader utan att bli bemärkta av de tre MGM och deras landsmän som bodde granne med dem.
Nej! Jag hittar inget alternativ GM. Bröderna är skyldiga

. Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?
Frågan jag ställer mig är då varför hennes tillhörigheter fanns utspridda på åkrar och liknande. Har de burit henne över åkern och saker har ramlat av, har de bra kastarm eller har de kört bilen över åkern i panik och samtidigt slängt ut till synes slumpmässiga tillhörigheter genom rutan?
Ifall de har burit henne så är det ju väldigt riskfyllt med tanke på att det var hyfsat ljust fram till långt in på kvällen. Samtidigt, vågar man köra runt på en åker med en bil? Jag har ingen erfarenhet av det men det bör ju finnas risker som att tex köra fast och liknande.