Jag brukar inga droger, jag är inte en person som "röker på".
Jag är tvärt om det tragiska fallet, som förmodligen har fått psykiska problem efter tråkigheter som skett under barndomen. Jag har gått hos psykolog i snart 8 månaders tid, men jag blir fan inte bättre, tvärt om så blir det värre. Min möten med psykologen räcker inte och jag vill ha fler möten, vill ha minst två i veckan.
Jag har fått diagnosen "paranoid personlighetsstörning". Jag är ofta paranoid och orolig, men inte psykotisk på något sätt. Man kan inte se på mig att jag har psykiska problem, är normalfungerande i det stora hela. Min misstänksamhet är alltid "logisk" och jag tror mig kunna bevisa att det hela tiden råder en fara för mig.
Detta är paranoid personlighetsstörning:
http://www.psykologiguiden.se/www/pa...hetsst%F6rning
Antingen tror jag att någon ska döda/skada mig, eller att någon förföljer mig av någon anledning. Men på sista tiden har jag hakat upp mig på döden! Jag får en stor klump i magen, blir nedstämd/ledsen och väldigt orolig/paranoid. Det blir en inre panik skulle man kunna säga. Jag känner en oro för döden och för den dagen då allt är slut. FAST DET SYNS INTE PÅ MIG DET MINSTA,allt sker i min hjärna.
Någon som har varit med om något liknande och som kan ge mig råd????????
Vad ska jag ta mig till? Jag äter inga mediciner och vill inte göra det!