Jag pratar fortfarande inte Martorp utan utanför bostaden.
Id-kontrollen jag såg, såg ut att utspela sig på en liknande stig som den på bilden, dock skulle det lika gärna kunna vart i ett annat land för man såg ingrt mer än en åker, träd och den lilla stigen.
Jag blev förvånad över Martorp för jag satt och väntade på att de skulle bekräfta att de hittat henne i huset vid bostaden, då det såg ut att vara så.
Det som känns lite skumt med din teori angående fyndplats: ladan vid bostaden och mordplats: Martorp är att det känns idiotiskt att ha kroppen så nära bostaden. Jag skulle isf vilja vända på det.
Om fyndplatsen skulle vara ladan vore det också konstigt att den inte är undersökt tidigare då den är typ den närmsta ladan från var de funnit hennes tillhörigheter.
Det har varit en del diskussion kring handsken som markägaren (AJ) hittat i ladan och lämnat till polisen. Att han ändrat sin historia.
Om i jämför dessa två citat:
"- Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson."
"–Jo det var så at på måndag morgon så diskuterade vi dom vanliga arbetarna som skulle gøras under dagen och då låg der helt pløtsligt den handsken nere på marken mitt inne i ladan och då sa vi den där handsken verkar vara liten modell. Då tog först en av dom anställda upp den, så to såsåto så tog tog min sammarbetspartner L*** Å**** ochså upp den och sedan tog jag den och sa att den här måste vi bära till polisen och så tog jag den i fingret och sakta bar den bort polisen som dem tog hand om den.. "
Det andra mer detaljerat och med fokus på hur det gick till och hur handsken hanterades. I det första citatet är berättelsen väldigt kort och sammanfattande. Här är fokus på att handsken upphittats och lämnats till Polisen. Det behöver inte vara krångligare än så. Att alla detaljer inte nämns vid ett tillfälle betyder inte nödvändigtvis att personen medvetetet undanhåller dem.
Det kan bero på hur lång tid man har på sig, hur frågorna ställs och vilka delar man just då uppfattar som betydelsefulla. Hade det varit ett polisförhör had de kanske ställt följdfrågor på det första uttalandet. Vilka som tog i handsken, exakt hur den låg när de hittade den etc.
(Dessutom kommer inte nödvändigtvis allt som sägs med i inslaget.)
Citat:
Ursprungligen postat av CottonJenny
Vet att Du litar på gubben.
Undrar därför om du kan ge en förklaring till varför han ger olika berättelser om vad som hände - när handsken hittades?
Ena gången var det han själv som tog upp den DIREKT och lämnade den till polisen.
Vid en annan intervju så togs den först upp av en av arbetarna - sedan av en god vän och därefter av godsägaren själv - som först därefter lämnade den till polisen.
Jag har funderat mycket på detta och det hade varit skönt att få en förklaring till varför berättelsen går isär och ÄNDRAS från ena dagen till en annan! Kan du tänka dig någon bra förklaring?
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AJ berättade ju själv i denna video interview att en av hans anställda tog upp handsken, och det är ju en av bröderna, som AJ ju berättade i et interview i dag, men i dagens interview glömmer AJ att berätta att en av bröderna också tog upp handsken :
1:26 inne i video nr 3 säger godsägare Arn* Jönsson: "Jo det var så at på måndag morgon så diskuterade vi dom vanliga arbetarna som skulle gøras under dagen och då låg der helt pløtsligt den handsken nere på marken mitt inne i ladan och då sa vi den där handsken verkar vara liten modell. Då tog först en av dom anställda upp den, så to såsåto så tog tog min sammarbetspartner L*** Å**** ochså upp den och sedan tog jag den och sa att den här måste vi bära till polisen och så tog jag den i fingret och sakta bar den bort polisen som dem tog hand om den..
Dagen efter, på måndagen, var Arne Jönsson tillsammans med de anhållna bröderna, samt en annan man. När de tittade in i ladan mittemot kaféet upptäckte de plötsligt Lisa Holms handske.
– Jag tog handsken med mina fingerspetsar och promenerade bort till polisen. Sedan fick jag ett erkännande av pappan att det var flickans handske.
OCH i övrigt; AJ träffade Lisa Holm samma dag som hon försvann !!!
AJ säger att det vr för första gången han träffade Lisa
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.
Hmmmmm.....
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666
Troligtvis för att det var just så. ;-)
Folk har hängt upp sig väldigt hårt på handsken. När första söket inleds så är det ingen mordutredning utan man letar efter en försvunnen person. Då kollar man inte på marken utan ropar efter vederbörande och skummar av lokalen för att sedan kunna gå vidare med eftersöket.
Precis. att ett föremål hittas i ett område som genomsökts behöver inte betyda att det lagts dit i efterhand. Det kan lika väl ha missats första gången.
Senast redigerad av TigerKid 2015-06-18 kl. 14:15.
Det som jag personligen tycker talar emot något motiv är fynden som gjort på vägen hem till MGM. Det tyder på något oplanerat i mina ögon. Om det var planerat att hon skulle föras bort och mördas så vore det mest logiska att de tog hennes tillhörigheter med sig till den plats de tänkt föra henne.
De första 3 fynden efter vägen var väl mobildelar + mobilskal? Det är ju sånt man gör sig av med så fort som möjligt om man ska föra bort en person. Med tanke på att de hittades nära en väg kan det väl tänkas att de slängts ut genom ett bilfönster?
Det som känns lite skumt med din teori angående fyndplats: ladan vid bostaden och mordplats: Martorp är att det känns idiotiskt att ha kroppen så nära bostaden. Jag skulle isf vilja vända på det.
Om fyndplatsen skulle vara ladan vore det också konstigt att den inte är undersökt tidigare då den är typ den närmsta ladan från var de funnit hennes tillhörigheter.
NÅT graverande måste de ha hittat i det huset iaf. För så som hundarna lät och poliserna reagerade...
Det du länkar visar ju ingenting utöver att han ska ha en trevlig flickvän? Sen står det i en av länkar a att han hjälpte MP? Det visste jag inte om. Han var där innan MP var där men det antyder alltså att han även var med och letade med MP. Någon som kan bekräfta detta?
Läste precis i gt där godsägaren uttalar sig. Tyckte väl att det var lite smaklöst, det lät som att det var mest synd om honom om det visade sig att bröderna var gm då han skulle könna sig lurad o besviken. Joja liksom, finns väl folk som har det värre aka lisas anhöriga.
Kan det inte vara han? Han hade väl nycklar till sina bodar också!
Ja är inne på att de kan vara han, hur långsökt de än kan vara så tror jag han är åtminstonde inblandad på något sätt. han kanske känner stor undermedveten skuld till det hela om inte annat. någe skumt är det med han. får inge vidare bra vibbar av han, men de är om man går på magkänslan
Du kan se samhället som en tryckkokare och internet som en säkerhetsventil, om inte trådar som dessa fans så skulle människor i än större utstrecking ta ut sina agressioner samt frustrastioner i verkliga livet i stället, således så är det bättre att de får ventilera sig på nätet.
Inte något "ont" som inte har något gott med sig.
Kvalificerat skitsnack! Då borde ju tryckkokaren ha smällt redan på 80-talet när "säkerhetsventiler" som internet inte fanns.
Det gjorde den uppenbarligen inte. Jag skyller delvis på det absurda informationsflöde ungdommar utsätts för idag. På 80-talet umgicks man och spelade i värsta fall Nintendo några timmar om dagen.
Eller menar du att ungdomarna hade mindre problem än idag?