Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
22.30 så började de söka igenom martorp.. Tyckte jag läste att MGM togs in kl 20.18, men den tidningen kan ju ha lite fel också..

Expressen började filma strax efter att de plockats in, tror de började filma medans bilarna körde iväg med MGM.
Tidsangivelserna kan stämma. Det var mörkt när de filmade från Martorp, ljust fortfarande när de filmade från bostaden.
2015-06-18, 13:12
Medlem
Hörde precis från säkra källor att LH hittades styckad och inslängd till grisarna i ladugården delvis därför obduktionen tar sådan tid för är svårt att hitta gärningsmannens dna på en styckad kropp som grisarna tuggat på. Sjuka jävla idioter må dom brinna i helvetet
2015-06-18, 13:12
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Då är det väl uthuset jag menar.
Skit samma benämning, i bild låg det snett mittemot bostadshuset iaf och där gick hundarna loss.
Det var inte Martop utan alldeles i närheten av bostadshuset.
Kanske denna byggnad?

https://www.google.se/maps/@58.540967,13.344683,3a,75y,318.12h,77.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sctLi0Wp2QdcG1tTsTNTeDA!2e0!7i1 3312!8i6656

Den ligger c:a 100 m norr om deras bostad. Intressant i sådana fall, för då hade de skyndat sig från Martorp till Blomberg via en liten väg som går nära den väg där MSP dagarna innan hade hittat mobildelar och något mer.

Medlemmen Rohna hade talat med dem närmare Martorp och gissade att de åkt bil hem.
Senast redigerad av B0B0-emulator 2015-06-18 kl. 13:17.
2015-06-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
delar av ett meddelande:
därför är jag rätt säker om att hunden fick sin belöning och därför skallade den som den gjorde. Sökskallet är ihållande och mer att hunden matar fram skallen regelbundet tills föraren är framme och då tystar hunden pappas tjänstehund skäller så där när vi leker med den och när pappa ger belöningen som är lek med fjongen som han har i fickan
Så lät de skall jag hörde
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag håller inte för otroligt att någon av ladorna används vid säteriets jakter, och man kanske även styckar kött och hängmörar där? Skulle hundar kunna gå bananas på det?
Är hundarna ute på skarpt uppdrag så är det inte mycket som kan distrahera dem från uppdraget. Hundar som blir det sållas bort eller tränas mer.
Ska de hitta avlidna så är de tränade på just de dofterna en mänsklig kropp avsöndrar. Hundens näsa är ofattbart känslig jämfört med vår. De ska inte påverkas av en slaktbod nej.
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingisking
Hörde precis från säkra källor att LH hittades styckad och inslängd till grisarna i ladugården delvis därför obduktionen tar sådan tid för är svårt att hitta gärningsmannens dna på en styckad kropp som grisarna tuggat på. Sjuka jävla idioter må dom brinna i helvetet

Låter inte speciellt troligt då Lisas familj fick identifiera kroppen på lördagen
2015-06-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingisking

Föräldrarna har fått identifiera LH. Många i tråden hävdar att de skulle aldrig få göra det om kroppen är i det skick du påstår, jag vet inte men det låter otroligt att polis visar LH i det skick du säger.
2015-06-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ingen aning. Just dessa hundskall och kalabaliken som uppstod, hänger envist kvar i mitt minne.
VAD reagerade hundarna på?

Hundar reagerar på lukter. Och vilka instruktioner de fått.
Kanske har de fått lite OLIKA uppdrag hundarna här.
De letar kanske efter liklukt, men också efter olika levande personer!
Intressant vad de gick igång på.
Vad vore brottsutredning utan hundar!
2015-06-18, 13:16
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Föräldrarna har fått identifiera LH. Många i tråden hävdar att de skulle aldrig få göra det om kroppen är i det skick du påstår, jag vet inte men det låter otroligt att polis visar LH i det skick du säger.
De kan ha identifierat via ett fotografi av ansiktet.
Medlem
Formsvackas avatar
Vart kommer alla floskler om att kroppen är styckad och/eller slängd till grisar? Det är ju bara hittepå. Ingen av oss här inne har någon som helst aning om hur flickan dog. Det är ju bara svammel allting.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag var i affänen i Hällekis och handlade. Det är inuti ett svinstall hon hittades. Männen som pratade utvecklade sina åsikter på ett sätt som fått mig att må väldigt dåligt.

Enligt tidigare uppgifter finns det ingen djurhållning alls i de gamla ladugårdarna och andra byggnationer ?
men OM man ska gömma ett lik så är det väl en bra idé att kasta in den till grisar eftersom de är omnivorer, och även om delar av liket hittas så borde det vara tämligen svårt att få fram DNA eller annan bevisning
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Grisarna har väl rimligtvis fått mat på 5 dygn, så grisskötaren skulle alltså missat en styckad kropp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in