Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 12:10
Medlem
Blev Lisa våldtagen det jag tycker är det mest intressanta här.. Blev hon våldtagen i ladan och avklädd där inne borde det väl finnas sperma i henne eller runt om ?? Kan det vara så att efter Våldtäkten i ladan så Tog gm med sig henne till detta skjulet och Ringde godsägaren vilket han kom direkt och inspekterade kroppen och blev sugen och påbörjade våldtäkt även han av kroppen ?? Mycket frågor och lite svar :/
2015-06-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Inte massa snorungar som slänger ur sig skit om allt och ingenting och dessutom anklagar och hänger ut folk helt utan fakta och grund.

Du kan se samhället som en tryckkokare och internet som en säkerhetsventil, om inte trådar som dessa fans så skulle människor i än större utstrecking ta ut sina agressioner samt frustrastioner i verkliga livet i stället, således så är det bättre att de får ventilera sig på nätet.

Inte något "ont" som inte har något gott med sig.
2015-06-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Här gör du det långt ifrån självklara antagandet att GM har handlar rationellt efter dådet. Men om någon vill sätta dit litauerna, varför just litauerna? Har någon mördat Lisa uttryckligen som sätt att jävlas med litauerna och få dem att åka dit för mord, eller har någon mördat Lisa och i efterhand kommit på Visst, ja litauerna! Vi sätter dit dem!

Hur många mordfall kan du där förövaren har ansträngt sig för att sätta dit någon annan specifik person öht?

Sen gäller ju samma två invändningar mot dessa resonemang som mot många andra hypoteser om att åklagaren är snett ute:

1) Det bygger på vad vi vet, inte på vad åklagaren vet, och vad han än vet, vet han betydligt mer än vi. Som Tingsnotarien har påpekat har åklagaren fått de två männen häktade på sannolika utan att ännu ha någon teknisk bevisning. Dessutom höjde han misstankegraden under anhållandetiden. Det betyder att det rimligen måste finnas andra besvärande omständigheter mot de häktade, som har tillkommit efter det att det så kallade hansochgretaspåret observerades. Vi vet inte vad det är. Men vi vet att åklagaren har mer än vad han visar - annars skulle han inte ha höjt till sannolika, långt mindre fått igenom det.

2) Om de häktade skulle vara skyldiga, finns det inte särskilt mycket som tyder på att de skulle ha förmåga att agera särskilt rationellt - mordet har knappast varit planerat, och de har dålig kunskap om svenskt polisväsende, och ännu sämre om svenska ideella sökorganisationer. Det kan t ex mycket väl ha tett sig synnerligen rationellt för dem att plantera ut Lisas tillhörigheter på områden där de har kunnat observera att sök har genomförts.

Tror dem omhäktades som resultat utav de tekniska bevis dem hittat och försöker binda till dem hittills ända misstänkta. När vi får obduktionsrapport samt lite analys utav fynden kommer dem släppas tror iaf jag.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Google maps

https://www.google.se/maps/@58.540857,13.344987,3a,75y,183.07h,106.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sa-4ABXED5TXCYCbBgOx-yA!2e0!7i13312!8i6656

Det vita huset i förgrunden är mejeribyggnaden med de häktades bostad längst bort vid gaveln. Genom att gå söderut kommer man till Martorp. Norrut ligger något som liknar en lada röd och vit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Jag håller med Julusa. Jag såg det också. Dom gick från ett inslag direkt till platsen, det var utanför de misstänktas bostad. Reporten halvskriker "nu händer det något här" och börjar springa mot ett hus/lada. Sedan blir han stoppad av en kvinnlig polis som snabbt drar upp avspärrning och inte vill kommentera.

Detta var innan Mantorp.

Hur länge var detta hus avspärrat? Kan de ha fört henne direkt dit och sen transporterat henne till Martorp?

Kanske hittades där verktyg från Martorp vilket gjorde att de så snabbt därefter hittade kroppen på just Martorp?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hela ditt inlägg är ett mycket bra påpekande, som uppenbarligen inte skadar att repetera.
Speciellt delen:
"Det som däremot talar för det motsatta, dvs. att åklagaren har en del på fötterna, är att rådmannen beträffande männen sammanlagt överlade i 7 minuter, att jämföras med att överläggningen beträffande kvinnan tog 17 minuter bara den."

För oss, den breda massan som har okunskap om utredningen och bevistema, är det mest kring denna delen om de korta besluts-tiderna för bröderna, man kan utläsa något med i vilket fall, lite substans.
Det är inte grundat på statistik, utan enklare än så. Kort beslutsperiod som resulterar i häktning på sannolika skäl för mord/delaktighet i mord = inga större tvivel om åklagarens material.
Det är i alla fall så det bör tolkas/läsas, förutsatt att rådmannen i TR bedömt korrekt.

Tack, bra inlägg. Du påpekar också att jag grundar mycket av det jag säger på att rådmannen gjort en korrekt bedömning i sin bevisvärdering. Att han gjort så kan vi inte garantera, jag vet bara utifrån egen erfarenhet att en stark bevisning resulterar i en kortare beslutstid för en rådman (då han är säkrare på sin sak).
2015-06-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Bild på plats?

Hade AJ någon son? Och vad gjorde han?
2015-06-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Skulle det kunna vara att svensk media är PK, utländsk inte

Nej!
2015-06-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Svagt första inlägg

Må vara svagt men försöker se olika vinklar på detta fallet och vad som kan ha inträffat.. Att hon blev våldtagen ser jag som en rätt säker incident hur det har gått till är jag dock osäker på.
2015-06-18, 12:15
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Nej!

Försök igen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donmetz
Hade AJ någon son? Och vad gjorde han?

Aj har 2 söner vad dom gjorde är väl inte klarlagt
Medlem
PC er en verkligen snygg kille. Han kanskje dyker upp på sin firehjuling og får LH med på en liten tur? Ja, jag vet at hon skickat sms hem. Men ändå. Sen går nåt snätt. Han har iallefall full anledning til å sprida ut hennes saker, eller kanskje hon själv slengt iväg dom. Han har en lite merkverdig konversasjon i den sista tråden på sin facebooksida. Ingen som vet om han har alibi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in