Citat:
Ursprungligen postat av
AREA-51
Om du satsar dina två pungkulor på det kortet så kommer du tyvärr bli punglös.
Det vi väntar på är bindande bevis och ett erkännande.
Besynnerlig uppfattning. Du är övertygad om deras skuld, trots att du inte vet om det finns bindande bevis. Typiskt förutfattad mening.
Varför skulle litauerna lägga ut ett hansochgretaspår hem? Och varför tog de inte närmaste vägen hem? Eftersom de hade jobbat i området kände de säkert till genvägen från avtagsvägen 100 meter söder om kaféet till Blombergs Säteri.
Just hansochgretaspåret gör mig tämligen övertygad om att GM är någon annan, som ville sätta dit litauerna. Efter säteriet fortsatte han till Martorp och dumpade kroppen. På vägen därifrån hittade han klockspännet i bilen och kastade ut det på ett fält vid Marklanda Kyrka, i avsikt att det skulle försvinna för alltid. Han kunde inte veta att 1000 man skulle leta rätt på varenda knappnål i Götene med omnejd.
Jag tror att vi ska leta efter en GM bosatt norr om Marklanda.
Här är ett inlägg gjort tidigt i tråden, innan Lisa blev funnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
trooplooper
Jag åkte förbi stället igår , men kände då inte till att det var ett försvinnande i trakten , läste om det i tidningen senare under dagen. Jag märkte ingen polisaktivitet under måndagen.
Men jag tänkte på den aktuella byggnaden när jag åkte förbi den , såg att det stod en grävmaskin inne i ladan. Det har pågått olika projekt i den ladan i flera år och min tanke var då att sjukt att dom aldrig blir klara. Jag vet ju inte vad polisen har hittat i den ladan, men vill man bevaka cafeet är det perfekt att uppehålla sig där.
Området är ju fullt av små vägar utan trafik, så det är lätt att få vara ostörd om man har lokalkännedom. En tanke är att man ifall det är en person med lokalkännedom så tar man inte stora vägen söderut tillbaka utan den vägen som går sydväst mot blombergs slott efter 500 meter. Till höger efter 100 meter ligger det ett utblåst tegelhus i flera våningar som ger kalla kårar om man går in där, fortsätter man förbi kommer man ut vid husaby kyrka.
Hittar man ledtrådar längs den vägen är det en lokal person.
Jag delar postarens uppfattning, om man hittar ledtrådar efter den vägen så är det en lokal person. Men det gjorde man inte, man hittade efter en omväg, alltså är det inte en lokal person.