Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 04:22
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Ni missfårstår mig, rama (att sitta bakpå på mopeden) INTE rammades (bli på körd).
HHon ramlade av helt enkelt och dog av det och dom smet från sitt ansvar.
Lisa skickar ett sms kl 18.23 till sin pappa.
Grabbarna hoppar ur buskarna och frågar Lisa om att få testa moppen.
Ja, självklart svarar Lisa och sedan åker de iväg.
Lisa ramlar av och både hon och mobilen dör kl 18:30.

Grabbarna får panik, slänger Lisa in i bilen och slänger hennes tillhörigheter efter vägen, gömmer Lisa vid säteriet. Och låtas sen som om att det aldrig har hänt.

Lysande Mr Sherlock.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 04:28.
2015-06-18, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Kanske för att man initialt betraktade det som en osannolik fyndplats för ett lik. Det finns djur där och folk som arbetar där så gott som dagligen. Jag tror att polisen istället riktade sina sök mot ödetorp, ruiner och liknande som hade varit mer sannolika platser för att dumpa ett lik.

Dum fråga eftersom jag själv borde veta men du vet med säkerhet att det förekommer så pass mkt trafik där? Vilken sorts djur? Kor, gris, häst eller annat?
2015-06-18, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Lisa skickar ett sms kl 18.23 till sin pappa.
Grabbarna hoppar ur buskarna och frågar Lisa om att få testa moppen.
Ja, självklart svarar Lisa och sedan åker de iväg.
Lisa ramlar av och både hon och mobilen dör kl 18:30.

Grabbarna får panik, slänger Lisa in i bilen och slänger hennes tillhörigheter efter vägen, gömmer Lisa vid säteriet. Och låtas sen som att det aldrig har hänt.

Lysande Mr Sherlock.

Poängen är att endast EN av killarna har varit vid cafet, för han vill kanske lära känna henne, för att han tyckte hon såg bra ut.

samt att jag försöker se det ur ett mer icke våldsamt scenario, alla går på om väldtäkt och mord.

Om någon av dessa killar kan göra detta så har dom gjort det för ut, och det verkar det inte som dom har gjort. Våldtendenser visar sig redan i tonåren.

Ingen av oss vet någonting ... så jag tycker inte ni skall hålla på och håna mig för mina funderingar. Givetvis så förstår jag också att mord och väldtäkt är mycket troligt
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-18 kl. 04:32.
2015-06-18, 04:29
Medlem
Citat:
Det är ju inte helt ovanligt att folk inte vill ta sitt ansvar och vill komma undan.
alla tänker inte förståndigt, grips av panik och gör kneppiga val som dom sedan inte kan ta sig ur på ett bra sätt.

Ordet "rama# är kanske ett skånskt uttryck vad vet jag, heter tydligen inte det i resten av sverige
Visst, men det sakförhållandet har ingenting med din idé att göra. Det är ungefär som om jag skulle lansera en idé om att hon var dränkt i glass och använda sakförhållandet "många gillar glass" för att försöka stödja det.

Du har inte ens presenterat ett sammanhängande scenario. Du har hävdat att hon dödades vid MGMs bostad. Du har hävdat att hon dödats vid caféet, av mopeden. Du har hävdat att frun har slagit ihjäl henne. Du har aldrig förklarat något troligt scenario eller _varför_ du tror som du gör.

Du sitter bara och fantiserar.
2015-06-18, 04:30
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Det här ju på kvällen, kan knappast tänka mig att det är speciellt ljust vid den tiden på dygnet och dessutom molnigt. Och jag ser inga hus i närheten av vägen som går via åkrarna.
En perfekt väg att slänga saker.

Jag har ingen annan förklaring varför de letade just där och hittade dessa småsaker så snabbt. Det är väl inte otroligt att någon sett en bil köra där. Måste ha synts på långt håll. Dock har de inte vetat vem det var.
2015-06-18, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
I stället för godsägarna (som absolut inte borde lägga en kropp i sina egna låsta byggnader) kan du ju ta någon anställd med tillgång till nycklar; som MGM?
OM det nu var inne i någon av byggnaderna på Martorp hon hittades. Ett stort område runt om Martorp var också avspärrat.

Det stämmer. Åtminstone har hennes kropp hittats inom samma avspärrning som det senaste fyndet man hittade innan MGM greps.

Går att höra ifrån presskonferensen med Fredman och Trolläng, där Fredman säger att det är inom samma avspärrning.
2015-06-18, 04:31
Medlem
Citat:
Poängen är att endast EN av killarna har varit vid cafet, för han vill kanske lära känna henne, för att han tyckte hon såg bra ut.

samt att jag försöker se det ur ett mer icke våldsamt scenario, alla går på om väldtäkt och mord.

Om någon av dessa killar kan göra detta så har dom gjort det för ut, och det verkar det inte som dom har gjort. Våldtendenser visar sig redan i tonåren.
Men tendensen att slå ihjäl någon som kommer för att bjuda på kakor, visar sig inte i tonåren? Det var nämligen en av de grejer du "föreslagit" i tråden...
2015-06-18, 04:32
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:

Vad de har gjort innan vet vi väldigt lite om.
Grabbarna kanske har egen liten kyrkogård i hemlandet, vem vet.
2015-06-18, 04:34
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Ja det jag menar är att då hade de kanske slutat som våldtäktsförsök istället för att hon dog.

Jag är lite inne på att AH vet mycket väl vem personen är som är GM

jag tror rutten är följande:

http://i61.tinypic.com/2wn1zxs.jpg

Vem är AH?
2015-06-18, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Visst, men det sakförhållandet har ingenting med din idé att göra. Det är ungefär som om jag skulle lansera en idé om att hon var dränkt i glass och använda sakförhållandet "många gillar glass" för att försöka stödja det.

Du har inte ens presenterat ett sammanhängande scenario. Du har hävdat att hon dödades vid MGMs bostad. Du har hävdat att hon dödats vid caféet, av mopeden. Du har hävdat att frun har slagit ihjäl henne. Du har aldrig förklarat något troligt scenario eller _varför_ du tror som du gör.

Du sitter bara och fantiserar.

Nä, jag har bara ett bredare perspektiv, försöker att se olika möjligheter av vad som KAN ha skett.

Om hon blev mördat och det vid cafet så hade dom gömt koppen i dom krokarna inte helt mot satt riktning. Där för tror jag att hon dog någonstans i närheten av där dom bor.

Antingen mördad eller kanske utifrån det scenariot som jag sagt.
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-18 kl. 04:45.
2015-06-18, 04:35
Medlem
Citat:
Nä, jag har bara ett bredare perspektiv, försöker att se olika möjligheter av vad som KAN ha skett.

Vad som skett är glasklart, det var glasklart redan när kroppen hittades, men vem hur o varför är frågan.
2015-06-18, 04:37
Medlem
Citat:
Det är ju inte helt ovanligt att folk inte vill ta sitt ansvar och vill komma undan.
alla tänker inte förståndigt, grips av panik och gör kneppiga val som dom sedan inte kan ta sig ur på ett bra sätt.

Ordet "rama# är kanske ett skånskt uttryck vad vet jag, heter tydligen inte det i resten av sverige

Det är sant och det må vara hänt att dialektala skillnader å liknande kan ställa till det. Men är det ändå inte konstigt i överkant? Om man nu skulle agera så grovt eller korkat i övrigt med diverse prylar, varför hamnade inte mopeden i källsorteringen eller på nån gård i närheten? Lite överambitiöst att ställa tillbaka mopeden på punkt origo men sprida resten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in