2015-06-18, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det tror jag också, men om GM har tänkt sig/planerat lite "raj-raj" och i stället spårar det ur och han slår ihjäl eller stryper henne så uppstår ju en paniksituation, eller hur. Och om GM varit själv och ringer till sin bror och fru/svägerska, så kan man ju tänka sig att chocktillstånd råder i fler än en skalle och irrationella handlingar följer...

Då är frågan. Ska han dömas för mord, dråp eller vållande till annans död?
2015-06-18, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
En moped blir INTE skadad för att en person som blir rammad ramlar av när killen kör mopeden.
Vad i helvete snackar du om?

Så nu har MGM snott mopeden för att bli rammad av en annan person? Och var är Lisa då? Vad i helvete har dina fantasier med fallet att göra? Vad förklarar det, som inte andra idéer gör? Är Lisa och en av MGM på mopeden, som blir rammad av en tredje person? Vem för tillbaka mopeden och varför? Hur visste denna person X var mopeden skulle stå och vad för brott döljes av att ställa tillbaka mopeden?

Sluta posta skit!
2015-06-18, 03:45
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Nu när du kollat kartan, tänk såhär... dem tar in henne i ladan där handsken påträffas, där inträffar det beklagliga... sedan måste GM gömma kroppen ,vilket han väljer att göra vid det stora ladugårdskomplexet, ifrån ladugårdskomplexet där kroppen hittades färdas dem tillbaka mot cafeet fast dem ska nog i södergående rikting eftersom dem tar den vägen vid åkrarna.

Jag hoppas det är MGM som är dem skyldiga men jag tycker det finns anledning att tvivla utifrån dem fynd/bevis vi sett hittills
Det mest troliga att de har försökt få med alla grejer innan de åker, men glömmer handsken i adrenalin ruset. sedan sprids hennes tillhörigheter till höger och vänster på vägen via åkrarna upp mot bostaden, eller vid ett senare tillfälle.
2015-06-18, 03:45
Medlem
Citat:
Kanske, personen kanske helt enkelt inte kunde fullfölja våldtäkten utan att ta hennes liv först men en normal våldtäktsman flyr ju då ifrån platsen, att man väljer att mörda henne efter ett övergrepp kan även vara för att LH annars kan identifiera GM.

En NORMAL våldtäktsman?
En "normal", okänd våldtäktsman kanske flyr från platsen. En för offret känd våldtäktsman har ju ett intresse av att inte bli identifierad. Oavsett om våldtäkten är genomförd eller inte. Första "inviten" kanske GM trodde att LH var intresserad - när hon inte är det så fortsätter han ändå och det spårar ur (OBS spekulationer).
2015-06-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Det mest troliga att de har försökt få med alla grejer innan de åker, men glömmer handsken i adrenalin ruset. sedan sprids hennes tillhörigheter till höger och vänster på vägen upp mot bostaden, eller vid ett senare tillfälle.

Varför skulle dem ta med sig ett lik till sin egen bostad?
2015-06-18, 03:46
Medlem
Sjukt mkt spekulationer... asså killen ska tydligen vart kolugn i förhandlingarna. Har han gjort de så har de förmodligen vart no stress och relativt planlagt. OM de nu är rätt mgm dvs..

Det kan lika gärna vara hur som helst. Vi vet inte så mkt just nu. De kan ha gjort de o haft nerver av stål. Alla spekulerar i att de måste ha skitit på sig efteråt.. We don know a jack shit!!

2015-06-18, 03:47
Medlem
Jag menar att hon dog då hon ramlade av mopeden då hon ramades. Tror inte hon blev mördad, men dom kan ju skadad kroppen då dom velat gömma den så att det ser ut som OM hon blev mördad
2015-06-18, 03:48
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Varför skulle dem ta med sig ett lik till sin egen bostad?
Nu beskriver jag bara färdvägen de åkte, där tillhörigheterna slängdes.
Kroppen kördes nog säkert till fyndplatsen samma kväll, vid säteriet.
2015-06-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Då är frågan. Ska han dömas för mord, dråp eller vållande till annans död?

Ja du, April62, det är en bra fråga och därför vi sitter här inne på Flashback på nätterna - och inte på någon Tingrätt eller dylikt i Sverige
2015-06-18, 03:50
Medlem
Citat:
Jag menar att hon dog då hon ramlade av mopeden då hon ramades. Tror inte hon blev mördad, men dom kan ju skadad kroppen då dom velat gömma den så att det ser ut som OM hon blev mördad

Jag tror du är något på spåren där. Verkligen. Vassaste teorin på flera dagar
2015-06-18, 03:50
Medlem
Citat:
Jättebra idé! Maskera ett vållande till annans död som mord! Strålande!

Och det förutsätter ingenting som i sig behöver förklaras, verkligen inte. Självklart har MGM och Lisa åkt moped tillsammans. Givetvis har hon ramlat av utan orsak och _sedan_ "rammats" av bilen som alldeles självklart kört bakom dem. Och givetvis smiter denna bil, varpå MGM på mopeden känner sig sugen på att förvandla någon annans vållande till sitt egna mord! Och mopeden återgäldas helt oskadad.

...och detta skedde naturligtvis precis utanför MGMs bostad. Därför att?

Sabla tokstolle. Skriv koherent och sluta svamla.
2015-06-18, 03:51
Medlem
Citat:
Alltså ditt jävla klappmongo, släpp det där med att hon blev påkörd. Mopeden hade inte en skråma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in