2015-06-18, 03:31
Medlem
Jag skrev innan att hon blivit ramma av en av killarna som kanske vill prova mopeden när hon skulle hem, så därför vet han var den stod. Det finns trafik-smitare eller hur.
2015-06-18, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Exact, jag tror inte detta är slumpen, någon har ju väntat på att hon ska sluta/stänga.

Det tror jag också, men om GM har tänkt sig/planerat lite "raj-raj" och i stället spårar det ur och han slår ihjäl eller stryper henne så uppstår ju en paniksituation, eller hur. Och om GM varit själv och ringer till sin bror och fru/svägerska, så kan man ju tänka sig att chocktillstånd råder i fler än en skalle och irrationella handlingar följer...
2015-06-18, 03:32
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Jag har för mig, från finmedia någonstans, att föräldrarna var snabbt på plats och identifierade.
Hon blev identifierade ganska snabbt ja.
Styckningsteorin är bara vilda fantasier.
2015-06-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag skrev innan att hon blivit ramma av en av killarna som kanske vill prova mopeden när hon skulle hem, så därför vet han var den stod. Det finns trafik-smitare eller hur.

Mopeden stod oskadad.
2015-06-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Men misstänker man mord misstänker man ju att det är planerat.

Rubriceringen i utgångsläget brukar sättas till mord. Sedan får utredningen visa vart den landar.
2015-06-18, 03:34
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Förklara gärna hur det gick till på 7 minuter

EDIT: förresten, gör inte det, Det är ändå bara nonsens.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 03:36.
2015-06-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Tittar man på kartan så är det rätt intressant att där tillhörigheterna har hittas, är precis efter den väg som går upp mot grabbarnas bostad. Det är mest sannolikt att man tog en kvällsrunda med bilen och slänga ut saker till höger och vänster.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Nu när du kollat kartan, tänk såhär... dem tar in henne i ladan där handsken påträffas, där inträffar det beklagliga... sedan måste GM gömma kroppen ,vilket han väljer att göra vid det stora ladugårdskomplexet, ifrån ladugårdskomplexet där kroppen hittades färdas dem tillbaka mot cafeet fast dem ska nog i södergående rikting eftersom dem tar den vägen vid åkrarna.

Jag hoppas det är MGM som är dem skyldiga men jag tycker det finns anledning att tvivla utifrån dem fynd/bevis vi sett hittills
2015-06-18, 03:38
Medlem
Citat:
Hon blev identifierade ganska snabbt ja.
Styckningsteorin är bara vilda fantasier.

Om man inte är totalt jävla pervers och GILLAR själva styckningen; VARFÖR stycka en kropp när man är 2-3 personer som kan bära?

Vid Dannebackenmordet (Ida) i Trollhättan, var det en kille som slog ihjäl tjejen i lägenheten. Han ringde två kompisar som hjälpte till att få ut henne till en bil och så dumpade de henne, 10 meter från vägen, ca 3 mil bort (i ett område de kände till).

Eftersom det tog två månader innan kroppen hittades, tror du det spekulerades om styckningar??
Men trots att de i detta fallet skulle ut i en trappuppgång och ut på en gårdsplan bland hyreshus, så BAXADE killarna ut henne och in i bilen - med all risk för att bli upptäckta som det innebar. Styckning är inget man gör i första taget, således. Men folk älskar att spekulera i detta
Senast redigerad av Mogge12 2015-06-18 kl. 03:40.
Medlem
Citat:
Samma väg som hon kom

Och vilken väg kan man anta att det var? Jag undrar eftersom fader åkte för att förhoppningsvis möta henne efter obesvarad påringning. Finns ju flera vägar men hur sannolikt är det att man väljer grusvägar eller kör den längsta vägen (44an till Källby)?
Hon åkte via Timmersdala, korsade E20 och körde igenom Kinne-Vedum och tog av mot Kestad...och sen?

Jag gissar att föräldrar hjälpt henne ta ut den lämpligaste rutten på förhand. Känns annars som småjobbigt projekt att åka och möta upp någon när det finns ett gäng alternativa småvägar, asfalterade och grusade vägar att välja på.
Personligen undviker jag de grusade vägarna när jag åker tvåhjuligt och då har jag ändå 25 års erfarenhet. Därför min fundering över om en yngre tjej på förmodad eu-moped som spinner på bortåt 55km/h verkligen skulle välja grusväg och exempelvis passerat de båda brödernas arbetarbostad på väg till sitt jobb?
Medlem
Citat:
Hur får du ihop det med din tro att hon mördades i närheten av MGMs bostad? Som jag ser det fabulerar du bara idéer som inte ens är motsägelsefria med varandra.
2015-06-18, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det tror jag också, men om GM har tänkt sig/planerat lite "raj-raj" och i stället spårar det ur och han slår ihjäl eller stryper henne så uppstår ju en paniksituation, eller hur. Och om GM varit själv och ringer till sin bror och fru/svägerska, så kan man ju tänka sig att chocktillstånd råder i fler än en skalle och irrationella handlingar följer...

Kanske, personen kanske helt enkelt inte kunde fullfölja våldtäkten utan att ta hennes liv först men en normal våldtäktsman flyr ju då ifrån platsen, att man väljer att mörda henne efter ett övergrepp kan även vara för att LH annars kan identifiera GM.
2015-06-18, 03:40
Medlem
En moped blir INTE skadad för att en person som blir rammad ramlar av när killen kör mopeden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in