Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81252

Antar att det är det här du syftar på? Enligt honom är polisen intresserad av byggnaderna, alltså flera byggnader på området.

Oskar Forsberg var tvittrandes på plats vid Martorps gårdsanläggning, upplevde och rapporterade allting (inkl hundarnas frenetiska skall) i REALTID!!!
2015-06-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Du gissar mycket och känns rätt grön i sammanhanget. Angående vad en desperat man som mördat en kvinna orkar lyfta kan du läsa om i fallet Elin Krantz , du lär nog bli förvånad.
Jag är långt från grön i sammanhanget och har följt fallet med Elin Krantz. GM i det fallet var inte 80 år och det tror jag att du begriper. Jag vet inte om du har släktingar eller bekanta i den åldern, eller någon gång besökt ett ålderdomshem, men tro mig - I 80 års-åldern är man inte särskilt alert.

Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Du pratar som om allt vore klart och klappat, utrett och färdigt. Vi vet i princip ingenting. "Inget som binder AJ och hans son till brottet". Tillåt mig att skratta. Vad är det du vet? Vad vet du om något?

Tagga ner med din överlägsna attityd. Och håll dig borta från droger, de förstör dina hjärnceller.
Nej, exakt. Vi vet ingenting. Med största sannolikhet har polisen kollat upp AJ. Hans son har de inte kollat upp då han enbart är en trådsanning och inte existerar.

Har du läst mina inlägg i andra trådar borde du ha förstått att jag inte har rört ett narkotikum på snart ett år.
2015-06-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Oskar Forsberg var tvittrandes på plats vid Martorps gårdsanläggning, upplevde och rapporterade allting (inkl hundarnas frenetiska skall) i REALTID!!!

Hundrarnas frenetiska skall tycker jag låter konstigt. Sökhundar ska inte skälla frenetiskt när de hittar något. De skäller frenetiskt när de är klara med sök eller innan sök för att de är glada och uppe i varv.
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Expressen vet kanske inte. Men Oskar Forsberg på Aftonbladet vet.

Känns det inte som om att "media" säkert vet mycket mer än vad dom lägger ut.
Polisen verkar ha fått till rätt bra munkavle på dom.

Skulle säga att just det agerande verkar positivt för att det hela skall lösas. Även om det kommer att ta tid och även om det inte skulle vara de som sitter häktade som "hållit i mordvapnet".
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-06-18 kl. 00:53.
Medlem
Följt detta ett längre tag, min första tanke var att hon blivit kidnappad för att sedan utnyttjas sexuellt. Eventuellt i ladan för att sedan dumpas någon annanstans.

En annan teori jag läst som är möjlig är att hon blivit påkörd utav misstag och dem har försökt röja undan alla bevis.

Obduktion kommer ge dem svaren vi vill ha.
2015-06-18, 00:52
Medlem
Citat:

Och jo jag läste hans liverapportering och han såg inte mer då än det han sa när han blev uppkopplad till live-TVn.

Edit: https://twitter.com/*skar_f*rsberg?lang=sv

*= o
Här är länken till hans twitter, han pratar om aktivitet bakom hus, innanför det avspärrade området m.m. Han skriver ingenting om att de är just nu i exakt det här huset. Det enda han har skrivit är att de tidigare bröt sig in i ett rött hus.

Hundarna verkade skälla i över 30 minuter om man ska kika på hans tweets, det är knappast ett markerande för då skulle de vara tysta sen.
Senast redigerad av Capulca 2015-06-18 kl. 00:56.
2015-06-18, 00:52
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejanexus
En psykopat är duktig på att manipulera och dupera. Folk i omgivningen vet inte om att denne/a är en psykopat.

Visst kan det vara så. Men alla som mördar är inte psykopater heller..
2015-06-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AJ säger här att han fik reda på att Lisa försvunnit redan ca 1/2 timme efter hon försvann!!!

HUR kommer det sig att AJ vet det redan då?
Polisen blev ju inte indblandad förns ca kl 22 som jag minns det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

AJ säger här i radio interview, man hör altså AJ med egen röst säga detta ordagrant:

"Jag fik reda på det ganska snart efter at det hade hänt och jag tror att det var redan bara någon halvtimma efteråt att hon var borta."

Så AJ träffade Lisa tidigare på dagen och vet att hon försvann redan ca 1/2 timme efter hon försvann, lägg till hela handske historian + att han äger alla location förknippat med Lisa's mord, ja då t¨nker man hmmmm.

Jag påståt inte att AJ mördad Lisa MEN jag tror starkt på att han är indblandad på något sätt, kanske skydda någon familiemedlem elle vän.

I denna ljudfil säger AJ också att ha tog upp handsken OMEDELBART !!!
Det inser du väl, att det är en enklare förklaring att denne AJ misstagit sig på tiden hon försvann och bedömde det som mer tätt inpå än att denne är inblandad och att polisen missat det och att du som råkat läsa en artikel eller hört en ljudfil begriper hur allt hänger samman?

Luckor i din översiktsbild av förloppet är inte liktydigt med luckor i allmänhet.
Medlem
Harrfenas avatar
Jag skrev detta i går kväll.

"Har inte sett att detta varit uppe i tråden, men kan ju ha missat det i allt surr.

Jag har för mig att en familjemedlem inte har skyldighet att vittna mot en familjemedlem.
Eller gäller detta i andra länder och inte i Sverige..?

Men om det är så, har man då skyldighet att anmäla en familjemedlem för ett brott?
Eller blir man skyldig till skyddande av brottsling?

Detta är ju högaktuellt i detta fall tycker jag."

Fick ett par svar, tack för det. Men jag undrar fortfarande kring kvinnan som sitter
häktad för skyddande av brottsling.
Är man som Man/Hustru tvingad att anmäla sin äkta hälft för ett brott?
Om inte, så betyder det att kvinnan skyddar den yngre brodern i så fall.
Skulle bara ha detta stött o blött lite.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Jag är långt från grön i sammanhanget och har följt fallet med Elin Krantz. GM i det fallet var inte 80 år och det tror jag att du begriper. Jag vet inte om du har släktingar eller bekanta i den åldern, eller någon gång besökt ett ålderdomshem, men tro mig - I 80 års-åldern är man inte särskilt alert.

Nej, exakt. Vi vet ingenting. Med största sannolikhet har polisen kollat upp AJ. Hans son har de inte kollat upp då han enbart är en trådsanning och inte existerar.

Har du läst mina inlägg i andra trådar borde du ha förstått att jag inte har rört ett narkotikum på snart ett år.

Du vet inte vad polisen har eller inte har gjort. För en vecka sedan skulle du kunna applicera ditt tankesätt och säga "klart poliserna har kollat upp alla lador inom en radie av 3 km".
Ingenting är självklart och vi vet ingenting. Prata inte som om halva utredningen är klar, för den har precis börjat.

Man märker att sommarlovet har startat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
bröderna var ju inte lastgamla och i de länderna är man väl inte helt hundra på hur gammal man är.

i vilket fall så skulle jag vilja påstå att bröderna stämmer in på gw:s profil....

Det är lite långsökt. Jag tror att båda ser ut att vara i 30-års åldern. De kan inte påstås vara i 20-års åldern.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666
Om du precis har haft ihjäl en människa så vill du nog se till att göra dig av med de bevis som du har i din närhet, tex i bilen du kör. Att kasta ut föremål i terrängen känns som ett svinbra alternativ eftersom små föremål inte hittas så lätt i högt gräs osv... Sen är du naturligtvis inte medveten om att missing people ska dyka upp med kort varsel och följa din väg från brottsplatsen genom att finkamma färdvägen och hitta dina lämningar. I ditt hemland kanske inte det finns en liknande organisation och du förväntade dig en liten insats vid caféet...

Är inte så vanligt i Sverige heller. Att det blev så stort direkt kan ha flera anledningar. En militär med säkert bra kontakter inom den lokala polisen gjorde att det snabbades på. Han kontaktade sina kollegor inom militären/hemvärnet som snabbt var på plats. I regel när någon försvinner så brukar det ju ta ett tag innan det blir uppenbart att det är ett brott som ligger bakom. Många som försvinner och det tar ett bra tag innan polis och Missing People tar det på riktigt stort allvar då de flesta försvinnanden är frivilliga sådana.

Men just att slänga ut bevis på detta sättet borde väl vara en rätt dålig idé. Då borde det mer smarta vara att samla in dom vilket möjligen om de är skyldiga är en anledning till att de blev såpass starkt misstänkta. Om de nu var uppenbart att de vilja dölja vilka saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in