Citat:
Det finns ett tips till polisen i Lidköping om ett antal gästarbetare (4.st..) från tyskregisterad firma,(nationalitet okänd på tre av individerna) Firmaägaren bokar ett boende i en stugby utanför Lidköping på söndagen 7 juni kl.20.30. Alltså två timmar efter LH försvinnande utanför cafét i Blomberg. Dessa herrar färdades i en stripad vit skåpbil med tonande rutor. Föraren redogjorde att avsikten var att arbeta i Hällekis och därför behövdes ett boende i stuga fram till torsdagen 18 juni. Två stugor bokades, Ett krav var att ville gärna ha bilen parkerad nära stugan på området. Personal på plast upplevde en märklig känsla, då endast en av personerna var närvarande och de övriga stod en bit på avstånd och sparkade grus med luva som täckte ansiktena.
Personen som skötte betalningen med personal, uppgav på god engelska de var inom byggnadsbranschen och reste ofta runt på olika uppdrag i Europa. bl.a. nämndes att de varit i Litauen och gjort en del jobb.
Nu till mina funderingar och frågor.
Varför har inte bokning gjorts tidigare, när arbetet skall påbörjas på nästkommande vardag ?
När kom herrarna till Sverige? har de rekat arbetsplasten innan de bokar boendet på söndagen?
Varför beställa två sexmannastugor för fyra personer?
Är det en tillfällighet att sällskapet checkar ut (två dagar tidigare )alltså , samma dag som de tre misstänkta häktas i Skövde ?
Är det endast en tillfällighet att sällskapet har arbetat i Litauen tidigare ?
Kan dessa uppgifter på något vis kopplas till LH försvinnande ,undrar jag ?
Personen som skötte betalningen med personal, uppgav på god engelska de var inom byggnadsbranschen och reste ofta runt på olika uppdrag i Europa. bl.a. nämndes att de varit i Litauen och gjort en del jobb.
Nu till mina funderingar och frågor.
Varför har inte bokning gjorts tidigare, när arbetet skall påbörjas på nästkommande vardag ?
När kom herrarna till Sverige? har de rekat arbetsplasten innan de bokar boendet på söndagen?
Varför beställa två sexmannastugor för fyra personer?
Är det en tillfällighet att sällskapet checkar ut (två dagar tidigare )alltså , samma dag som de tre misstänkta häktas i Skövde ?
Är det endast en tillfällighet att sällskapet har arbetat i Litauen tidigare ?
Kan dessa uppgifter på något vis kopplas till LH försvinnande ,undrar jag ?
Detta är mycket intressant information. Frågan är ju om polisen ens försökt utreda detta.