Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Finns visst mördare som är aktiva i en hög ålder.
Du vet väll inte ett dugg om vilket motiv AJ kunde ha haft.
Polisen har ju fokuserat (snöat inn sig på) på Bröderna sannolikt från dag 1.
Hur vet du att AJ är ostraffad ?
Ingen som orkar lyfta och förflytta en tjej på det viset som GM i detta fall har gjort, betvivlar det starkt. Nej, däremot skulle han förlora oerhört mycket på att begå ett sådant brott. Det är ett starkt motiv till att inte ha ett motiv, så att säga. Angående att han är ostraffad har människor här på forat forskat i den frågan och kommit fram till slutsatsen att han är ostaffad.

För övrigt, hur fan kan du på allvar påstå att jag som är vit är rasistisk mot vita människor? Går inte ihop.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-18 kl. 00:37.
2015-06-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
med tanke på de bilarna som godsägaren verkar äga + hans ägor så sitter han säkert på några millar.

om han erbjudit 1 mille per skalle till bröderna så är väl det en mindre förmögenhet för dem...

han kanske oxå övertygat dem om att bara de tiger och förnekar allt så kommer de komma lindrigt undan...

Enligt ett par tidigare signaturer i tråden är Jönsson inte alls varken rik eller "fint folk". Bara för att han äger en del mark och byggnader behöver det t ex inte betyda att han saknar lån på rubbet. Har själv ingen info utan återger vad som tidigare framkommit (sant eller osant)
2015-06-18, 00:34
Medlem
Har man rent mjöl i påsen så går man med på en topsning. Dna samlar polisen bara i grova brott...
2015-06-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men vad är det som säger att Arne inte har dragit hela händelsekedjan men reportern valde bort att skriva om vilka andra som har tagit i handsken?
Reportrar är ett jävla pack och ibland har jag trott att dom går på nåt när dom har skrivit ut en intervju som dom har gjort med mig. Inte en enda gång har det varit helt rätt och numera säger jag ifrån att jag vill läsa intervjun innan dom publicerar den för att kunna rätta felen.
Till och med när jag har rättat felen så har det ändå blivit fel vid publiceringen
Sluta lita blint på allt som skrivs för när vi sitter där med fupen och domen kommer ni att se hur mycket som har varit fel i rapporteringen.
Journalister är hyenor och kan dom dra upp något som bara är halvsant för att locka läsare så gör dom det, för det är läsare som får tidningen att tjäna pengar!

Men lyssna!
sök på google: Arne Jönsson Blomberg handske. Lyssna på radiointervjun på SR.
2015-06-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Jag vet att det rapporterades i pressen om att det uppfattades som om det hittades något på Mantorp men ingen såg vad eller ens var..

Det jag beskrev, alltså Oskar Forsbergs tvittrande med även bilder från Martorp, upplevde jag i direktsändning s.a.s.
2015-06-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Det hade polisernas tekniker sett direkt...

Och balterna golat ner gubben inom 5 minuter.

Hon borde ha dragits in i nån bil eller nått eftersom dem inte hitta spår av våld runt mopeden.

ok. jag kan inget om tekniken så det kan jag inte uttala mig om. men är det stensäkert att de kan se om det varit en kollision mellan fordon och människa? även om de sen städat upp ordentligt och kört flera gånger på området mm?

gubben kanske hade en hålhake på bröderna. iochmed att de återkom år efter år så kanske gubben var deras enda pengakälla?
2015-06-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Skäms på dig, den var alldeles för enkel....

Troligtvis för att det var just så. ;-)

Folk har hängt upp sig väldigt hårt på handsken. När första söket inleds så är det ingen mordutredning utan man letar efter en försvunnen person. Då kollar man inte på marken utan ropar efter vederbörande och skummar av lokalen för att sedan kunna gå vidare med eftersöket.
2015-06-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enjoykung
Har det framkommit hur hon dog och vart hon har hittas?

Nej. Förutom att hon hittades innanför polisens sökområde.

Apropå det, många påstår ju att man visst vet var hon har hittats. Men den här artikeln tycker jag tyder på att pressen tidigare bara spekulerat när de givit ut information om att hon hittats på specifika platser. För i den här artikeln från Expressen så pratar man bland annat om byggnaderna vid gården och benämner de inte alls som platsen där Lisa hittats - antagligen för att Expressen inte med säkerhet vet, även om man kan ana att det är där så är det inget vi vet.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-tar-ner-avsparrningar/
2015-06-18, 00:38
Medlem
Ang språkkunskaperna. Finns de som lär sig ett nytt språk och kan behärska det hyffsat efter ett halvår, finns de som talar språket knackligt efter ett par år och så finns det dem som aldrig lär sig språket efter tiotals år.

När det gäller bröderna så kan jag tänka mig att de förstår mer svenska än de kan tala, de kanske talar knacklig svenska och engelska. De jobbade tydligen som as på veckorna så när torde de sig palla med att studera eller ha ork att lära sig svenska på den lilla fritid de har?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Men lyssna!
sök på google: Arne Jönsson Blomberg handske. Lyssna på radiointervjun på SR.

Och sen gör samma sökning för TV4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hade du nöjt dig med att åklagaren hade sagt obduktionen av BO.?
Eller anser du att han absolut måste säga offrets kvarlevor.?
Vad tusan svamlar du om? Jag förstår inte ens sammanhanget längre. Det är du, inte jag, som hänger upp dig på ord. Förstår du eller förstår du inte att "kvarlevor" kan avse lite vad som helst, inklusive en intakt kropp?

Det är onekligen mer elegant att uttrycka sig som så att man säger "obduktion av Lisas kvarlevor" än "obduktion av Lisa". Vad är det du inte förstår? Vad vill du ha sagt? Vad är din tes?
2015-06-18, 00:39
Medlem
Jag tycker allt verkat så osannolikt hela tiden att litauerna skulle vara de skyldiga. Tycker mycket pekar mot att mördaren planerat detta mycket väl och lyckats rikta misstankar åt fel håll. Kollar man t.ex kartan över fynden http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab följer de mönstret som att GM kört på småvägarna och slängt ut Lisas saker via fönstret från förarsätet. "Grusvägen fynd 2" tyder på irrationellt beteende. Hur ologiskt en mördare än kan tänkas bete sig så tycker man inte att det ens ska finnas på kartan att man droppar sista fyndet i mönstret efter korsningen och sedan en bit in på vägen som leder till ens eget hus. Om man bortser ifrån att det är Lisa själv som gjort det och att en mördare aldrig kan vara så urbota dum återstår bara att mördaren försöker få personerna misstänkta som bor i husen där vägen slutar.

Jag tror antingen det är som GW spekulerade i med någon jämnårig runt Lisas bekantskapskrets, eller en riktigt sjuk psykopat från trakterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in