Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, här kommer det.
Det snackades om att kvinnan kan ha misstolkats (2 år i sverige, och även jobbat på caféet som städare)
Hon är häktad för grovt skyddande av brottsling, men ändå sitter folk här inne och försvarar bröderna och henne.
Det har snackats om att hon inte kan språket...
Bullshit!

Tolk kopplas in, för antagligen förstår man inte Litauisk brytning, eller så vägrar de att prata annat än just Litauiska - Något stämmer inte!

Så, där har du anledningen varför jag hänger upp mig på språket!
Citat:
Märks att rätt så många inte var med i tråden för ca 3 timmar sedan
Språksvårigheter finns det med all säkerhet, men det finns folk här som "tycker synd" om bröderna för att de inte "kan göra sig förstådda" - Därför skrev jag som jag gjorde i min senaste kommentar.
Skitsnack att de inte kan engelska iaf, 1 respektive 2 år i Sverige...
Citat:
Ja, sant. Men om man jobbar i 2 år och snackar så på vardagarna så lär man sig... 2 år är en lång tid, även om man lär sig ett nytt språk!
Finns nyanlända som snackar suverän svenska efter 2 år!
Ja, men det innebär inte att ALLA talar "suverän svenska" efter två år. Eller engelska för den delen. Du hänger upp dig på en komplett irrelevant och av dig missförstådd detalj. Jag, precis som de flesta svenskar, talar hygglig engelska och förstår engelska utmärkt. Lik förbaskat, om jag hamnade i engelsk eller amerikans domstol, skulle jag självklart vilja ha en tolk närvarande! Det är en förbannad skillnad på kökskonversation och juridisk finlir och det är givetvis mer rättssäkert om vederbörande har tillgång till tolk. Ditt resonemang är ungefär lika dumt som att hävda att ingen annan behöver föra ens talan, alltså behöver folk inte advokater...
2015-06-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Vad härligt att du kan bekräfta det! Synd bara att man då måste ha fel gärningsmän häktade.

Näe, dags att plocka in både speedwayföraren MJ och AJ nu. Kanske AJ:s son också! Allt tyder på att det är någon av dem.

Varför kommer AJ son ständigt upp i tråden? Det finns 2 söner, vuxna män. Son 1 är bosatt utomlands och son 2 bor i Stockholm. Släpp detta nu.
Medlem
Angående det där med att vara inblandad men inte mördat.

Det kan ju betyda så jävla mycket egentligen. Det första jag tänker är att de på något sätt misshandlat henne i omgångar (på ett sätt som innebär att hon kommer dö) men att det är svårt att utröna vem som slagit det dödande slaget. Därav så har en av dem erkänt att han varit med medan han anser att han inte varit den som tagit livet av henne, utdelat det avgörande slaget.
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Är du efterbliven? Givetvis är det fullständigt osannolikt att PC är GM då han har allt att förlora men inget att vinna på att begå brottet. Länka gärna en mördare bortsett från Ted Bundy som ser lika bra ut och tillsynes är lika lyckad som PC. Förklara även gärna varför inlägget var "dumt" och varför du kände dig manad att använda "xD"-smileyn. Skulle värma.

Finns det någon statistik på att snygga människor inte begår mord i större utsträckning än fula människor? Och vem bestämmer dessa olika grader av snygghet vs. fulhet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666
Att han tog upp handsken utan att tillkalla polis var väl för att inte Lisa hade påträffats död. Det var i det skedet fortfarande ingen mordutredning utan ett eftersök av en försvunnen person. Han var säkert jättenöjd att dom hittat ett spår som kunde peka sökpatrullen åt rätt håll...

Skäms på dig, den var alldeles för enkel....
2015-06-18, 00:25
Medlem
Har kollat på flashback förr när det spekuleras i folk som är skyldiga som sedan visats sig stämma. På små orter så brukar snacket gå. Sedan fantasier eller teorier. Håller det hela öppet som nämnts innan alla som rört sig på en brottsplats bör ju betraktas som misstänkta tills motsatsen är bevisad...
2015-06-18, 00:26
Medlem
http://www.expressen.se/gt/leif-gws-nya-teori-om-mordet-pa-lisa/

Jag tolkar GW:s uttalande i Expressen som att polisen ska jobba bredare och inte enbart låsa sig vid de personer som för närvarande sitter häktade.

Vidare har det stått tidigare i tråden att den yngre brodern verkade nedstämd och tittade ner i backen. Detta kan man kanske tolka på två sätt: antingen är han den skyldige eller så vet han att den äldre brodern är skyldig, men har varit tvungen att hjälpa till att städa upp efter den senare. Den äldre brodern är kanske bättre på att "hålla masken" än den yngre brodern?

Oavsett vem som har gjort detta illdåd, någon av de häktade bröderna eller någon annan så tror jag att mordet föregicks av något slags sexuellt tvång. Därför skulle BO:s liv släckas för att undgå identifiering av GM och lagföring av densamma.

För närvarande vet vi inte särskilt mycket. Jag inväntar FUP.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du kallade dom "två inavlade litauiska bröder"
Hyperboliskt och något oseriöst antagande baserat på deras utseenden, och då främst den yngre broderns.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bröderna verkar också ha ett bra liv, gifta, någon har barn, ingen nöd, ser bra ut enligt vissa, de har allt att förlora på att mörda någon, dåligt argument du kommer med tycker jag.
Det finns skillnad på "bra liv" och "bra liv". Studera deras bilder och den informationen som finns om dem så förstår du vad jag menar. Det går inte att jämföra arbetarklass med medelklass på det viset.
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Finns det någon statistik på att snygga människor inte begår mord i större utsträckning än fula människor? Och vem bestämmer dessa olika grader av snygghet vs. fulhet?
Det var just statistik jag efterfrågade, men baserat på de mord jag har läst om är GM ofta ingen utseendemässigt fager människa.
Citat:
Ursprungligen postat av limac
Varför kommer AJ son ständigt upp i tråden? Det finns 2 söner, vuxna män. Son 1 är bosatt utomlands och son 2 bor i Stockholm. Släpp detta nu.
Det finns inget som binder AJ och hans son till brottet och det är just därför det gör mig så irriterad när folk fortsätter skriva om dem.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-18 kl. 00:28.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Denna teori liknar den jag tidigare lagt fram. Så skulle det kunna ha gått till, men om så är fallet kommer ju slavarna få ta straffet då de inte vågar prata. Hoppas de får rejält betalt om de ska sitta ex antal år i finkan för nån rikeman. Men snåla som rikemän är så håller de säkert inte vad de lovat, om det gått till på detta sätt.

med tanke på de bilarna som godsägaren verkar äga + hans ägor så sitter han säkert på några millar.

om han erbjudit 1 mille per skalle till bröderna så är väl det en mindre förmögenhet för dem...

han kanske oxå övertygat dem om att bara de tiger och förnekar allt så kommer de komma lindrigt undan...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bröderna verkar också ha ett bra liv, gifta, någon har barn, ingen nöd, ser bra ut enligt vissa, de har allt att förlora på att mörda någon, dåligt argument du kommer med tycker jag.
Enligt en person i tråden som verkar ha insyn, Rhona, så fick bröderna uselt betalt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Vad sägs om gubbens eventuella hustru då eller kanske gröna gubbar från Mars, vem misstänker dem? Eller för att backa bandet totalt, caféägarinnan, hon som var så skum ifrån början, vem misstänker henne?

Tråden börjar likna Lasse Maja i Valleby..........

Håller med fullständigt!! Man anklagar folk höger och vilt och tråden har urartat förlänge sedan. Vi alla lever i ovisshet och vill ha ett svar, men tro mig det finner ni inte såhär.
2015-06-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisja
Det finns ett tips till polisen i Lidköping om ett antal gästarbetare (4.st..) från tyskregisterad firma,(nationalitet okänd på tre av individerna) Firmaägaren bokar ett boende i en stugby utanför Lidköping på söndagen 7 juni kl.20.30. Alltså två timmar efter LH försvinnande utanför cafét i Blomberg. Dessa herrar färdades i en stripad vit skåpbil med tonande rutor. Föraren redogjorde att avsikten var att arbeta i Hällekis och därför behövdes ett boende i stuga fram till torsdagen 18 juni. Två stugor bokades, Ett krav var att ville gärna ha bilen parkerad nära stugan på området. Personal på plast upplevde en märklig känsla, då endast en av personerna var närvarande och de övriga stod en bit på avstånd och sparkade grus med luva som täckte ansiktena.
Personen som skötte betalningen med personal, uppgav på god engelska de var inom byggnadsbranschen och reste ofta runt på olika uppdrag i Europa. bl.a. nämndes att de varit i Litauen och gjort en del jobb.
Nu till mina funderingar och frågor.
Varför har inte bokning gjorts tidigare, när arbetet skall påbörjas på nästkommande vardag ?
När kom herrarna till Sverige? har de rekat arbetsplasten innan de bokar boendet på söndagen?
Varför beställa två sexmannastugor för fyra personer?
Är det en tillfällighet att sällskapet checkar ut (två dagar tidigare )alltså , samma dag som de tre misstänkta häktas i Skövde ?
Är det endast en tillfällighet att sällskapet har arbetat i Litauen tidigare ?

Kan dessa uppgifter på något vis kopplas till LH försvinnande ,undrar jag ?

Skåpbil omnämnd av en annan användare. Samma skåpbil?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in