Citat:
Ok, här kommer det.
Det snackades om att kvinnan kan ha misstolkats (2 år i sverige, och även jobbat på caféet som städare)
Hon är häktad för grovt skyddande av brottsling, men ändå sitter folk här inne och försvarar bröderna och henne.
Det har snackats om att hon inte kan språket...
Bullshit!
Tolk kopplas in, för antagligen förstår man inte Litauisk brytning, eller så vägrar de att prata annat än just Litauiska - Något stämmer inte!
Så, där har du anledningen varför jag hänger upp mig på språket!
Det snackades om att kvinnan kan ha misstolkats (2 år i sverige, och även jobbat på caféet som städare)
Hon är häktad för grovt skyddande av brottsling, men ändå sitter folk här inne och försvarar bröderna och henne.
Det har snackats om att hon inte kan språket...
Bullshit!
Tolk kopplas in, för antagligen förstår man inte Litauisk brytning, eller så vägrar de att prata annat än just Litauiska - Något stämmer inte!
Så, där har du anledningen varför jag hänger upp mig på språket!
Citat:
Ja, men det innebär inte att ALLA talar "suverän svenska" efter två år. Eller engelska för den delen. Du hänger upp dig på en komplett irrelevant och av dig missförstådd detalj. Jag, precis som de flesta svenskar, talar hygglig engelska och förstår engelska utmärkt. Lik förbaskat, om jag hamnade i engelsk eller amerikans domstol, skulle jag självklart vilja ha en tolk närvarande! Det är en förbannad skillnad på kökskonversation och juridisk finlir och det är givetvis mer rättssäkert om vederbörande har tillgång till tolk. Ditt resonemang är ungefär lika dumt som att hävda att ingen annan behöver föra ens talan, alltså behöver folk inte advokater...
Märks att rätt så många inte var med i tråden för ca 3 timmar sedan
Språksvårigheter finns det med all säkerhet, men det finns folk här som "tycker synd" om bröderna för att de inte "kan göra sig förstådda" - Därför skrev jag som jag gjorde i min senaste kommentar.
Skitsnack att de inte kan engelska iaf, 1 respektive 2 år i Sverige...
Språksvårigheter finns det med all säkerhet, men det finns folk här som "tycker synd" om bröderna för att de inte "kan göra sig förstådda" - Därför skrev jag som jag gjorde i min senaste kommentar.
Skitsnack att de inte kan engelska iaf, 1 respektive 2 år i Sverige...