Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Det hade polisernas tekniker sett direkt...

Och balterna golat ner gubben inom 5 minuter.

Hon borde ha dragits in i nån bil eller nått eftersom dem inte hitta spår av våld runt mopeden.

Eller gått frivilligt över vägen till ladugården...
2015-06-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIBCHA
Intressant
Jag har för mig att en av de misstänkta sa att hen var inblandade men inte mördat. Vad hände med det? Och om det verkligen stämmer att det fanns andra litauer? (Eller nånannanstansifrån) kanske de var bekanta med helylle-killarna. Mycket möjligt att de hade besök. Gästerna attackerade tjejen. Och de blev övertalade/pressade/hotade att hjälpa dem att gömma henne i boden där de hade nyckel att låsa med. Kanske de inte säger det eftersom det gör dem medskyldiga till griftefrid/skyddande av brottsling. Emedan de riktiga mördarna får försprång.
2015-06-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur kan du vet att AJ & Co är oskyldiga ?

Och om jag var i AJs ställe så skulle jag förstå att jag skulle kunna komma under misstanke.

Ingen kan med säkerhet veta. Dock måste du förstå att i nuläget (av vad som framkommit) finns absolut ingenting, ingenting(!) som pekar någon annanstans än mot dom häktade personerna.

I övrigt hoppas jag att du inte ska börja hålla på precis som du gjorde i Boden tråden där du ansåg att precis allt var möjligt förutom att den misstänkte/häktade och så småningom även dömde mannen var skyldig.
2015-06-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
Skåpbil, kille med öststatsdialekt, stannar och frågar om vägen till minst en tjej längs vägen som tycker han är mycket obehaglig. Sitter med karta och vill veta exakt vägbeskriving bara någon mil bort, gärna få in henne i bilen.

Skåpbil omnämnd.
2015-06-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
De kan ju ha gjort en viss bedömning av kroppen. Det finns ju helt klart sätt att dö på som tyder mer på mord än andra. Skulle man då också hitta till exempel blod som tillhör offret i någons bil så är ju det en självklart misstänkt person. Så det är två olika saker, blod utan kropp - nej det behöver inte vara mord. Blod och dessutom en kropp som man eventuellt anser har blivit mördad med uppsåt - det är antagligen mord. Rent spekulativt.

Jepp. Korrekt. Bra input och kul att någon vill diskutera dessa detaljer.
2015-06-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
en bland alla 1000 teorier:

godsägarens son eller hans partner kör hastigt o lustigt in på cafet. eftersom de känner till stället så väl så har de hög fart. mkt hög. de kanske har bråttom för att de vill hinna komma in på cafet innan det stänger.

lisa står på uppfarten, lite skymd o sms:ar. till sin pappa, kollar sen insta, twitter, fb mm.

hon har hjälmen på. pang! påkörd. smållen är så pass kraftig och hon flyger in nånstans i nåt buskage.

död direkt. kanske skallen blivit mosad trots hjälmen.

om föraren är rattfull och det är sonen (har fortkörningsböter sen tidigare) som kört skulle det troligtvis innebära fängelse och indraget kk. för alltid indraget.

kanske skulle det ge fängelse för partern oxå om det var han som körde.

det vågar de inte riskera. de kör en hit-n-run helt enkelt. men de måste bli av med bo.

balterna tillkallas för att "städa upp" på brottsplatsen. de lovas få betalt men bara om de håller käft.
de kanske inte tänker på mopeden. eller så står den på baksidan och lisa har varit på framsidan så de ser helt enkelt inte mopeden och påsen.

dagen efter i ladan har de möte och gör upp planer för hur de ska agera. det är då vanten kommer in i spelet...

sen får balterna order om att sprida ut sakerna...

detta kan förklara varför godsägaren säger som han gör i intervjuerna:

jag fick veta det 30 min efter att det hänt

det tragiska som hänt

Denna teori liknar den jag tidigare lagt fram. Så skulle det kunna ha gått till, men om så är fallet kommer ju slavarna få ta straffet då de inte vågar prata. Hoppas de får rejält betalt om de ska sitta ex antal år i finkan för nån rikeman. Men snåla som rikemän är så håller de säkert inte vad de lovat, om det gått till på detta sätt.
2015-06-18, 00:21
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Du måste väl begripa att det handlar om 30 minuter efter hon anmälts försvunnen?

Eller så pratade han med Pappan/någon av de som sökte efter henne innan hon polisänmäldes försvunnen.
2015-06-18, 00:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Det som folk i regel väl mest säger sig vara tveksamma till just topsning är ju att bli inlagda i ett register för evigt. Inte precis som polisen bara kollar detta aktuella fall och sedan förstör provet. En del är säkert tveksamma om de nu gjort något mindre bra som ung som inte alls var så allvarligt som de kanske kom undan med då provet givetvis kommer köras mot alla brott som finnas där det finns DNA-spår.

Men just är nog bara en tidsfråga innan samtliga faktiskt kommer med i en sådan databas och för de 99% betyder det väl inte ett skit om det nu hjälper till att få fast brottslingar i fall som detta.
2015-06-18, 00:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Jag har tidigare nämnt min teori om tänkbara gm´s men det finns en sak som gnager lite extra i bakhuvudet, byggnaden där LH hittades var låst och polisen fick bryta sig in, vem har låst?, Hur många nycklar finns i omlopp?, Vilka har dessa nycklar? Har någon varit där inne efter att LH försvann men innan hon hittades? och i så fall borde dom reagerat på lukten, kanske något som såg annorlunda ut etc.

Kan dessutom inte riktigt släppa hur godsägaren AJ uttrycker sig, får känslan av att han vet mer än han borde, sen att MGM´s kroppsspråk enligt olika rapporter verkar skifta ordentligt vad gäller dessa 3 så tror jag ju inte någon av dom är oskyldig i dess rätta bemärkelse.

Hela denna utredningen och allt runt hela försvinnandet och mordet luktar unket, riktigt riktigt unket.

Förstår inte varför de använde hundar som kunde lukta sig till henne, för det kan de ju inte ha gjort!
Och en likhund borde ju ha nosat sig till kroppen relativt snabbt.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Är du efterbliven? Givetvis är det fullständigt osannolikt att PC är GM då han har allt att förlora men inget att vinna på att begå brottet. Länka gärna en mördare bortsett från Ted Bundy som ser lika bra ut och tillsynes är lika lyckad som PC. Förklara även gärna varför inlägget var "dumt" och varför du kände dig manad att använda "xD"-smileyn. Skulle värma.

Bröderna verkar också ha ett bra liv, gifta, någon har barn, ingen nöd, ser bra ut enligt vissa, de har allt att förlora på att mörda någon, dåligt argument du kommer med tycker jag.
Medlem
kan detta scenario inträffa??

i väntan på att den tekniska bevisningen ska bli klar så blir inte häktningen förlängd.

åklagaren beviljas helt enkelt inte mer tid.

bröderna släpps med/utan restriktioner.

de "flyr" genast till sitt hemland och försvinner upp i rök. lätt nu när de är på hemmaplan. kanske till ryssland.

ungefär samtidigt blir den tekniska analysen klar och ALLT pekar mot bröderna.

polisens står nu helt handfallen. relationen till ryssland är ju inte bra och putin skulle knappast hjälpa sverige. (eller?)

kan detta inträffa eller har jag sett för många filmer?
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-18 kl. 00:30.
Medlem
De tre-fyra personerna hade genomgång vad som skulle göras i ladan,ingen av litauerna kan svenska eller engelska,hur fan kommunicera dom? Google translate i mobilen?

Blir så lack,jag hoppas gubbjäveln får hjärtattack,han står nog bakom mordet till 95%…gubbjävel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in