Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Polisen lägger ju inte denna enorma tid och resurser på en random lada utan att ha nånting att gå på.
Helt omöjligt.

Man har ju till och med släppt avspärrningarna där flickan hittades men inte denna lada.
Det tyder ju på nånting.

Nånting mer än att en handske har hittats.

Här har man gjort mer fynd, jag är helt säker.

Det är ju också i princip den enda plats där du ostört kan ta in en person mitt på ljusa kvällen utan att nån varken sett eller hört ett pip.

Ladan är STOR, ja. Finns mängder med skrymslen och vrår förmodligen.
Men det i sig är ju inget skäl att ha intresset kvar där så länge. Gården där flickan hittades är väl ännu större men där är det inte intressant längre.

Kan ju vara så som någon skrev att dom kopplar material i ladan med fyndplatsen. Förklarar varför den inte var avspärrad en period men åter spärrades av.

Jag är överens med dig om själva gärningen (snabbt och kanske slag med hennes egen hjälm) men tror inte mordplatsen är ladan utan utomhus utanför caféet (där polisen inte letat teknisk bevisning).

Men är väldigt intresserad av var handsken hittades exakt - eftersom jag fortfarande tror Lisa tappade den på morgonen vilket i så fall förklarar hela händelseförloppet inkl mopeden etc etc. Men lite avgörande är ju exakt var handsken hittades. Är det på en plats Lisa själv kan ha varit på under morgonen för att skydda sig från väder och vind när hon väntade på att caféet skulle öppna så kan hon själv ha tappat den där och den har sedan legat där hela dagen. Då omkullkastas hela teorin om ladan som mordplats.

(och är väl för övrigt utelämnat i tråden vad Lisa gjorde 15-30 min på morgonen när hon väntade på att caféet skulle öppna? - för ingen tror väl hon kom exakt i tid på moped 50 min.. hon åkte säkert i god tid och var där före alla andra)
Senast redigerad av Burkgurka 2015-06-17 kl. 23:46.
2015-06-17, 23:44
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De hade väl redan haft snuten på sig, så att den yngre brodern kände sig låg är inte så konstigt. Kanske kände han att han var den starkast misstänkte?

Skyldig eller inte så är det väl inte konstigt att man kan känna sig låg när en person försvinner i anslutning till ens arbetsplats och över 1000 personer deltar i sökandet. Det är i.a.f. inget bevis på att han är skyldig.
2015-06-17, 23:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helt uppenbart att någonting finns det.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
vill[/i] att de ska vara skyldiga? Har aldrig sett på maken....

Det är inte en kotte i den här tråden som har en susning om vad polisen och åklagaren verkligen har. Vare sig gällande indicier eller konkreta bevis. Enbart spekulationer från oss alla.

Helt klart är i a f att någonting har de och att detta verkar vara en hel del vad än detta är.

Såg en intervju med åklagaren där han sa att det var mycket material som var inlämnat för teknisk undersökning.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-17 kl. 23:53.
2015-06-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det har varit olika versioner, men jag litar på vad gubben säger.

Vad gäller att tala gott om sina söner så kan man kanske tänka sig att mamman beskriver dem i förskönande ordalag, vänd på steken.

De dricker mycket sprit, 18:15 tog de sig en hel kopp vodka ur stulna koppar, i skolan slog de sina kamrater på daglig basis, i Sverige roar de sig med att skjuta luftgevär på AJ:s katter, alla tre brukar tjuvfiska i AJ:s damm, den ena sonen stal en hel trailer med hemelektronik som han sålde på gatan och tjänade grova pengar, om de skulle råka köra på någon så smiter de som de alltid har gjort, och barnens far har aldrig varit sjuk, det säger hon bara för att vi ska tycka synd om henne.

Nå, har vi den perfekta mördartrion här?

Klart du litar på gubben, han är ju både rik och gammal!

Ponera att gubben gjort något kriminellt så skulle han aldrig bli misstänkt pga sin rikedom och, just nu, också sin höga ålder. En sån som han vet hur man för sig och kommer alltid att framstå som trovärdig. Just saying!
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Dubblar nog på den, vad jag förstod så var det verktygsboden de bröt sig in i.

Så har jag med fattat det. Skickade bara länk till bilden ni frågade efter.
Kan ju hittats Vad som på båda dessa platser iofs.
Men i min tanke vill jag gärna att kroppen är i ett stycke. Oavsett spekulationer
Medlem
Saker skall ha dykt upp efter andra söket på samma plats tydligen ska det vara rutin enligt någon som påstod i tråden...
2015-06-17, 23:47
Medlem
Grisjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och där hade vi en skåpbil igen,någon skrev ju tidigare i tråden att en flicka blivit stoppat av en kille i skåpbil som frågade efter vägen, tydligen hade han försökt få med henne i bilen , undrar om det kan va samma skåpbil.

Färgen på skåpbilen är intressant och var det tonade rutor ?
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Arne Jönsson har själv hörts av polisen om brödernas förehavanden under förra veckan. Han säger sig ha lämnat mycket intressanta uppgifter i utredningen som polisen just nu arbetar med. Vad uppgifterna består av vill han i nuläget inte gå in på.
– Vi som vet något om det här har pratat med polisen, och det är inspelat på band, så det kommer att komma fram. Men just nu så vill jag inte gå in på den biten, säger Arne Jönsson.

Undrar just vad de intressanta uppgifterna består av ?

Alternativ GM kanske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon sa väl att bröderna bara hade sagt detta och det måste ha varit en del som sett dom göra detta. Men då ingen hade trätt fram eller om de nu har det med dessa kanske bara sett dom en glimt vid den tidpunkten men rätten anser ändå att de därefter kunnat ta sig till platsen och begå brottet så är det inget avgörande alibi. Lisa kan ju trots att ha skickat SMS stannat kvar på platsen en längre tid om nu moppen eventuellt krånglade, be någon om bensin om tanken var tom eller något helt annat.

Såvitt jag vet så har mamman pratat med bekanta, som i sin tur berättat för mamman att de sett bröderna sitta och fika kl 18:15 (varför de nu la klockslaget på minnet)

Jag antar att de satt kvar och fikade, och inte reste sig och gick för det borde de bekanta berättat i sådana fall. Då spricker tidsramen för mig, för i annat fall skulle de ha endast 15 min på sig att gå/åka från bostaden, plocka Lisa och förstöra telefonen.

Inte omöjligt men för mig lite smått orimligt.
2015-06-17, 23:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är inte en kotte i den här tråden som har en susning om vad polisen och åklagaren har. Vare sig gällande indicier eller konkreta bevis. Enbart spekulationer från oss alla.

Helt klart är i a f att någonting har de vad nu detta än kan vara.

Det som är svårt att veta vad som faktiskt krävs för denna högre grad av misstanke. Indicier enbart eller att de faktiskt har tekniska bevis som DNA från männen på Lisas kropp vilket ju verkligen gör att de måste vara skyldiga till något. GWs poäng var att det inte brukar krävas så mycket vilken han givetvis borde veta mycket om. Men även han kan ju inte veta mycket om just detta fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Man har INGET av det och ej heller erkännande.
Vad härligt att du kan bekräfta det! Synd bara att man då måste ha fel gärningsmän häktade.

Näe, dags att plocka in både speedwayföraren MJ och AJ nu. Kanske AJ:s son också! Allt tyder på att det är någon av dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Klart du litar på gubben, han är ju både rik och gammal!

Ponera att gubben gjort något kriminellt så skulle han aldrig bli misstänkt pga sin rikedom och, just nu, också sin höga ålder. En sån som han vet hur man för sig och kommer alltid att framstå som trovärdig. Just saying!

Vad sägs om gubbens eventuella hustru då eller kanske gröna gubbar från Mars, vem misstänker dem? Eller för att backa bandet totalt, caféägarinnan, hon som var så skum ifrån början, vem misstänker henne?

Tråden börjar likna Lasse Maja i Valleby..........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in