Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Polisen lägger ju inte denna enorma tid och resurser på en random lada utan att ha nånting att gå på.
Helt omöjligt.
Man har ju till och med släppt avspärrningarna där flickan hittades men inte denna lada.
Det tyder ju på nånting.
Nånting mer än att en handske har hittats.
Här har man gjort mer fynd, jag är helt säker.
Det är ju också i princip den enda plats där du ostört kan ta in en person mitt på ljusa kvällen utan att nån varken sett eller hört ett pip.
Ladan är STOR, ja. Finns mängder med skrymslen och vrår förmodligen.
Men det i sig är ju inget skäl att ha intresset kvar där så länge. Gården där flickan hittades är väl ännu större men där är det inte intressant längre.
Kan ju vara så som någon skrev att dom kopplar material i ladan med fyndplatsen. Förklarar varför den inte var avspärrad en period men åter spärrades av.
Jag är överens med dig om själva gärningen (snabbt och kanske slag med hennes egen hjälm) men tror inte mordplatsen är ladan utan utomhus utanför caféet (där polisen inte letat teknisk bevisning).
Men är väldigt intresserad av var handsken hittades exakt - eftersom jag fortfarande tror Lisa tappade den på morgonen vilket i så fall förklarar hela händelseförloppet inkl mopeden etc etc. Men lite avgörande är ju exakt var handsken hittades. Är det på en plats Lisa själv kan ha varit på under morgonen för att skydda sig från väder och vind när hon väntade på att caféet skulle öppna så kan hon själv ha tappat den där och den har sedan legat där hela dagen. Då omkullkastas hela teorin om ladan som mordplats.
(och är väl för övrigt utelämnat i tråden vad Lisa gjorde 15-30 min på morgonen när hon väntade på att caféet skulle öppna? - för ingen tror väl hon kom exakt i tid på moped 50 min.. hon åkte säkert i god tid och var där före alla andra)