Citat:
Ursprungligen postat av
Commanche
Det handlar inte om vad man vill och inte vill, man undrar om polisen är på rätt spår eller inte.
Kritiskt tänkande är positiv eller tänk bara på fallet Thomas Quick.
Jag tror att många tänker på att faktumet att de är östeuropéer ökade deb allmänna uppfattningen att de är skyldiga och det är lite fel.
Men just nu är det ju tvärtom; eftersom de är östeuropéer så är de oskyldiga. "De har ju inget motiv" - men faktum är ju att de flesta här inne är ganska normala (innerst inne) och kan inte förstå drivkrafterna bakom såna här brott.
Men om man ska ha fram en alternativ GM, så måste man ju även hitta ett motiv för denne.
Varför skulle det inte kunna vara t.ex. sexuella motiv bakom detta OCH att en/två av MGM har gjort något som spårat ur? Lika väl som att börja hitta någon ny GM utifrån - som polisen fullständigt förbisett?
Eftersom vi nu vet platsen för försvinnandet, "fyndplatserna" och BO´s (sista) placering, så är det ju högst troligt att det är någon med lokalkännedom och tillgång till dessa platser.
Jag kan exempelvis säga att jag kört tusentals gånger på Kinnekulle och jag har aldrig ens noterat den väg längs vilken LO´s prylar slängts ut - och som leder upp till MGM´s hus.
Nä, jag håller det enkelt och tror att polisen m.fl. gjort sitt jobb i det här fallet. MGM är inblandade, sen om det är en eller två GM kommer att visa sig.