Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Jag tycker att alla som rört sig i området under hennes försvinnande är misstänkta tills polisen kan utesluta någon som misstänkt i form av ett alibi t.ex. Sedan kanske det inte är så på riktigt, men så tänker iaf jag.
Då var det det där med motiv igen. Har betydligt lättare att hitta potentiella motiv hos två inavlade litauiska bröder än en till synes lyckad "svensk" kille med fin flickvän, god ekonomi och utbildning. Men det är kanske bara jag.
2015-06-18, 00:01
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AJ säger här att han fik reda på att Lisa försvunnit redan ca 1/2 timme efter hon försvann!!!

HUR kommer det sig att AJ vet det redan då?
Polisen blev ju inte indblandad förns ca kl 22 som jag minns det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

AJ säger här i radio interview, man hör altså AJ med egen röst säga detta ordagrant:

"Jag fik reda på det ganska snart efter at det hade hänt och jag tror att det var redan bara någon halvtimma efteråt att hon var borta."

Så AJ träffade Lisa tidigare på dagen och vet att hon försvann redan ca 1/2 timme efter hon försvann, lägg till hela handske historian + att han äger alla location förknippat med Lisa's mord, ja då t¨nker man hmmmm.

Jag påståt inte att AJ mördad Lisa MEN jag tror starkt på att han är indblandad på något sätt, kanske skydda någon familiemedlem elle vän.

I denna ljudfil säger AJ också att ha tog upp handsken OMEDELBART !!!
Du måste väl begripa att det handlar om 30 minuter efter hon anmälts försvunnen?
2015-06-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Ladan? Ladan är där handsken hittades. Det andra är ett stort komplex av byggnader, med stall och allt möjligt.

Självklart menar jag lada/stall i Martorp.
Medlem
Så vad vi har här är alltså enligt häktningen två personer som har haft uppsåt att döda LH och de har enligt häktningen förstått att det de gjorde skulle leda till detta utan att de avbrutit. Om ett mordvapen har använts så har det använts flera gånger, om det är strypning så har de strupit henne för länge osv.

Det är alltså ingen jävla olyckshändelse om man går på häktningen. Teorierna om att Lisa blivit påkörd håller alltså inte för då skulle väl häktningen innehålla alternativa häktningsorsaker?

Kvinnan är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Det måste innebära att man tror att hon skyddat bröderna trots att hon vetat om att det finns en avliden eller svårt misshandlad person någonstans i deras närhet.

Fyfan vad man hatar att inte veta. Man vill veta så att man kan gå vidare. Jag vill veta vilka monster jag delar den här världen med som kan slå ihjäl en 17-årig vacker och oskyldig flicka.
Medlem
Citat:
text.

"Jag fik reda på det ganska snart efter at det hade hänt och jag tror att det var redan bara någon halvtimma efteråt att hon var borta."

Han menar efter att hon blivit anmäld försvunnen. Tänk efter. Annars säger han ju förfan att han var först om att veta om det?
Medlem
Citat:
Källa på det ?

Skrevs här i tråden, ett par sid bak. Någon blev citerad i pressen hur som.
2015-06-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickaard
Den yngre brodern kommer troligtvis att överklaga häktningsbeslutet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20985117.ab

Även den äldre verkar vara sugen på det
Det gör de efter uppmaning från sina advokater.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
AJ säger här att han fik reda på att Lisa försvunnit redan ca 1/2 timme efter hon försvann!!!

HUR kommer det sig att AJ vet det redan då?
Polisen blev ju inte indblandad förns ca kl 22 som jag minns det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

AJ säger här i radio interview, man hör altså AJ med egen röst säga detta ordagrant:

Så AJ träffade Lisa tidigare på dagen och vet att hon försvann redan ca 1/2 timme efter hon försvann, lägg till hela handske historian + att han äger alla location förknippat med Lisa's mord, ja då t¨nker man hmmmm.

Jag påståt inte att AJ mördad Lisa MEN jag tror starkt på att han är indblandad på något sätt, kanske skydda någon familiemedlem elle vän.

I denna ljudfil säger AJ också att ha tog upp handsken OMEDELBART !!!

Nu är frågan om han menade 1) en halvtimme efter hon blev bortrövad, 2) en halvtimme efter pappan blev orolig eller 3) en halvtimme efter pappan och hans militärpolare kom till platsen och började söka efter henne eller 4) när pappan kontaktade polisen. Eftersom jag inte är en konspirationsteoretiker så tror jag på nr 3 eller 4.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade. Knappast! Det saknas teknisk bevisning, vilket åklagaren redan deklarerat.

åtminstone jag pratar hela tiden om skillnaden mellan mord och dråp. Även om dom har DNA från bilen räcker det aldrig för mord. Därmed max 10 år som straff. Det är därför detta är så väsentligt.
2015-06-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ja du, man kan ju bara undra varför du skyddar AJ + hans son så in i helsike
Ja, det kan ju bero på att de är oskyldiga. Hur skulle du själv tycka om du oskyldigt blev uthängd som mördare?
Medlem
Säger som innan topsa alla som haft något med fynd platsen att göra allt från tidningsbudet Jehovas vittnen jägare sommarjobbare hantverkare m.m Bättre ett tops för mycket än några för lite. I lilla Englas fall missade de ju det när Eklund var misstänkt för annat. Sedan uppdagades ju ett mord till men då var det ju försent :-(
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Då var det det där med motiv igen. Har betydligt lättare att hitta potentiella motiv hos två inavlade litauiska bröder än en till synes lyckad "svensk" kille med fin flickvän, god ekonomi och utbildning. Men det är kanske bara jag.

Fast PC är väl inte svensk? Står på hans facebook att han kommer från Nederländerna. Varför skulle två litauiska bröder vara mer misstänkta än en nederländsk kille som är i ungefär samma ålder som Lisa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in