Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tror att både Gm samt polisen följer tråden. Om utlänningarna är skyldiga borde fingeravtryck finnas på det som är utkastat i terrängen. Annars så har den som gjort det haft handskar. Första gången jag hört att en brottsling kastat bevismaterial utanför sitt egna bo är ett unikt fall. Hur sprida saker i ett bevakat område? Varit med i söket eller gått dit i mörkret?

Hur vet man att saker verkligen har kastats där i efterhand?
Medlem
Går det att få en profil på PC?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Har läst någonstans att Lisa ville bli bonde. Kanske kom det på tal när AJ tittade in på cafét samma dag som Lisa försvann? AJ kanske erbjöd sig att visa lite av djuren på gården efter att Lisa skulle sluta sitt arbetspass?

Det är bara från en video... LÄNK
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tror att både Gm samt polisen följer tråden.

Om polisen följer tråden krävs ju en heltidare på det, minst.
2015-06-17, 23:35
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Under första bilden var?

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp

Första bilden av 3 i slingan, den med lilla gula kåken i bakgrunden och 2 polisbilar, en vit skåpbil och en mörk Audi (är ej hundra på bilmärket)..
Medlem
Oavsett om det var låst eller ej krävs lite kännedom om gården för att välja att placera ett lik där. Några som har det och som vet när det är folktomt på Martorp är bl.a.

AJ med familj & kompanjoner
De gripna
Övriga anställda och eventuella arrendatorer av mark eller lokaler.
(Arrendatorer har inte nämnts men jag tror inte AJ sköter driften/bruket själv)

Går det att få reda på vem som arrenderar t.ex. marken på något vis?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeduza
http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp
Nån redigerare som fått nåt om bakfoten. I polis uttalandet sägs in get om att man brutit sig in.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men vad är det som säger att Arne inte har dragit hela händelsekedjan men reportern valde bort att skriva om vilka andra som har tagit i handsken?
Reportrar är ett jävla pack och ibland har jag trott att dom går på nåt när dom har skrivit ut en intervju som dom har gjort med mig. Inte en enda gång har det varit helt rätt och numera säger jag ifrån att jag vill läsa intervjun innan dom publicerar den för att kunna rätta felen.
Till och med när jag har rättat felen så har det ändå blivit fel vid publiceringen
Sluta lita blint på allt som skrivs för när vi sitter där med fupen och domen kommer ni att se hur mycket som har varit fel i rapporteringen.
Journalister är hyenor och kan dom dra upp något som bara är halvsant för att locka läsare så gör dom det, för det är läsare som får tidningen att tjäna pengar!

Håller med dig. Blivit intervjuad många gånger genom åren och artiklar har vinklats å det grövsta, fakta har utelämnats samt felaktigheter har inte korrigerats trots jsg sagt till. Så man ska inte läsa intervjuer på samma sätt som man läser en formelsamling i fysiken. Vi vet inte vilka frågor som ställts, vi vet inte vad som utelämnats...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mamman påstår inte att hon pratat med sina söner kl 18.15 på söndagen. Hon säger däremot att hon pratat med folk (hon känner?) i Sverige som sett trion sitta ute på verandan kl 18.15. Vem eller vilka det är som sett trion vet vi inte. Vi vet inte heller om detta stämmer att de setts fika då.
Vem kan hon känna i Sverige som bor eller finns där sönerna bor. Finns det fler litauer där? Pratar hon svenska eller t.ex. engelska. Tycker som det troligaste skulle ha varit att sönerna sagt detta, att någon rimligen måste ha sett dem på verandan vid den tiden.
2015-06-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
kan vara så.. eller så kan polisens teori var sådan och dom letar i panik efter något som kan fälla bröderna.. och fortsätter leta eftersom dom ev ännu inte hittat något.. (se även mina frågor om "ladan" i annat inlägg)

Polisen lägger ju inte denna enorma tid och resurser på en random lada utan att ha nånting att gå på.
Helt omöjligt.

Man har ju till och med släppt avspärrningarna där flickan hittades men inte denna lada.
Det tyder ju på nånting.

Nånting mer än att en handske har hittats.

Här har man gjort mer fynd, jag är helt säker.

Det är ju också i princip den enda plats där du ostört kan ta in en person mitt på ljusa kvällen utan att nån varken sett eller hört ett pip.

Ladan är STOR, ja. Finns mängder med skrymslen och vrår förmodligen.
Men det i sig är ju inget skäl att ha intresset kvar där så länge. Gården där flickan hittades är väl ännu större men där är det inte intressant längre.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20982140.ab

Miss av domare, det skulle vara mord men han råkade skriva delaktighet i mord?

Kan inte domarmissen göra att alla MGM försättes på fri fot då inte brottsrubricering finns i svensk lag. Ibland står byråkratin över allt annat.

"Delaktighet i mord" är ju en fyndig rubricering där flera begått ett mord och skyller på varandra. Alla får samma skuld och samma straff d.v.s. samma som för mord. Så detta kan vara något som lagstiftarna för in i lagboken istället för att domarna godtyckligt hittar på egna rubriceringar. Vad är nästa steg ska de hitta på straff också såsom piskrapp och stening på allmän plats.
Medlem
Inte för att jag själv tror på det MEN rent teoretiskt skulle det kunna vara så att polisen faktiskt misstänker AJ men utåt vill spela att det är litauerna som är misstänkta. För att få AJ att slappna av, begå ngt misstag och avslöja sig själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in