Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
De verkar dock ganska tidigt visat rädsla för familjen hemma i Litauen att de skulle bli utpekade mycket beroende på detta första fynd med handsken. Något som ju modern uppgett i intervjuer. Det kan i viss mån förklara ett ganska annorlunda beteende från sett då det faktum med att något förmodligen hemskt har hänt i deras närområde och ingen där har väl direkt varit sig lik efteråt. Just där det kan ju skilja mycket mellan hur två personer hanterar en sådana situation utan att de nu behöver ha något med det att göra.
Just denna mer panik och stressade intrycket skulle väl mer i så fall tyda på att det inte handlar om en psykopat och en mer given respons i sådana fall om den personen är skyldig är väl mer att personen skulle fly från platsen så långt som bara möjligt.
Han berättade händelsen om handsken för morsan för att hon ska få intrycket att han och hans bror inte har något med Lisas försvinnande att göra.
Jag är övertygad om att den yngsta brodern är personen som kidnappade och/eller våldtog samt utförde mordet på Lisa Holm. Den äldre brodern var förmodligen inte ens närvarande vid händelsen, utan fick veta det först efter att hon hade dödats. Han har nog endast hjälpt med att sprida ut Lisas tillhörigheter.
Jag är väldigt intresserad av att veta motivet. Hur vanligt är det att en person vill våldta på grund av makt eller sexuella drifter för att sedan mörda och inte lida av någon psykisk störning (förutsatt att BO blivit våldtagen)? Av all den läsning om de unga männen upplever jag dom som psykiskt normala, så varför göra det?