Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 22:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Här är en intressant artikel nyss om markägaren.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Det jag reagerar främst på är hans lovord för Litauerna samtidigt som "dom är på rätt plats" , rätt plats är nog i frihet i Litauen om dom är oskyldiga och inte i ett svenskt häkte.

Det kan lika gärna betyda att med de rykten som florerar om dem skulle de kunna bli utsatta för våld. Där de är är de i alla fall skyddade

Dessutom vem skulle inte vara tankfull och tystlåten då??? Om man inte reagerade på att en tjej på 17 år var borta och man finns in närheten..........det måste ju ha känts förfärligt för alla in trakten!Liksom i landet i övrigt
Tänk lite
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-06-17 kl. 22:35.
2015-06-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Tror det misstaget kommer vara avgörande,
En annan spännande grej är att AJ tillsammans med bröderna och en annan man går in i ladan och hittar LH s handske.. de gjorde dom väl efter avspärrningen var hävd.
har för mej det
2015-06-17, 22:33
Medlem
Märks att rätt så många inte var med i tråden för ca 3 timmar sedan
Språksvårigheter finns det med all säkerhet, men det finns folk här som "tycker synd" om bröderna för att de inte "kan göra sig förstådda" - Därför skrev jag som jag gjorde i min senaste kommentar.
Skitsnack att de inte kan engelska iaf, 1 respektive 2 år i Sverige...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag gör ett nytt försök att lyfta fram något som jag postade tidigare men som gick ouppmärksammat förbi. En person som flera gånger träffat bröderna kommer på i efterhand att allt inte riktigt har stått rätt till hos den yngre brodern under veckan

Detta bekräftar ju det som Rohna skrev några timmar tidigare

Och hur fick pressen tag på den här anonyme personen alldeles efter intervjun med AJ? Råkade han dyka upp eller blev han presenterad av någon?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det jag reagerar på är att de behöver tolk, men ändå kan snacka med svenskar när de jobbar...
Väldigt mystiskt!
Det är en helt annan kaliber av allvar. Arbetsinstruktioner mot en rättegång där varje stavelse vägs på en guldvåg.
2015-06-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag gör ett nytt försök att lyfta fram något som jag postade tidigare men som gick ouppmärksammat förbi. En person som flera gånger träffat bröderna kommer på i efterhand att allt inte riktigt har stått rätt till hos den yngre brodern under veckan

Detta bekräftar ju det som Rohna skrev några timmar tidigare

Jo, det tyder på att den yngre brodern haft ånger eller något. Mår förmodligen så dåligt inombords att vännen tydligt kunde se det.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Han spelar god. Men det syns lång väg att han är elak. Intressant i intervjun är att han visste att Lisa för första gången skulle åka hem ensam med sin moped. Kan han ha sagt det till någon släkting eller kompanjon i trakten? Eller använde han den informationen själv? Eller var det någon på kaféet som hörde det när kaféägarinnan pratade om det?

"Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.

– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv"
Det har han ju fått veta efter handskfyndet och polispådraget
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20982140.ab

Miss av domare, det skulle vara mord men han råkade skriva delaktighet i mord?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Det var väl maratonförhandlingar innan besluten fattades?

Förhandlingarna var långa men överläggningarna för de båda bröderna 5 resp. 2 minuter, att jämföra med 17 minuter för kvinnan.

Av min erfarenhet talar en kort överläggning för att rådmannen blivit övertygad av det åklagaren lagt fram.
Medlem
Citat:
Han spelar god. Men det syns lång väg att han är elak. Intressant i intervjun är att han visste att Lisa för första gången skulle åka hem ensam med sin moped. Kan han ha sagt det till någon släkting eller kompanjon i trakten? Eller använde han den informationen själv? Eller var det någon på kaféet som hörde det när kaféägarinnan pratade om det?

"Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.

– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv"

Han vill tala om att han skakat hand med Lisa. Vem vet om hans DNA råkar finnas även där, så som på handsken!
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilken Eva? Kaféinnehavaren heter väl Lena? Om Lena presenterade henne för honom så är det väl rätt stor chans att de fortsatte småprata och att det var av dem han fick veta att hon åkte till och från jobbet själv just den dagen. Vem skulle annars ha sagt det? Men klart ,man kan förtås tolka texten på annat sätt också.

Förlåt, du har så rätt, givetvis heter hon Lena, dock har ingen Eva heller informerat AJ om att det var Lisas första dag med moppen, tack för att du rättar mig.
2015-06-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Det var väl maratonförhandlingar innan besluten fattades?

Förhandlingar ja. Mest troligt beroende på att det var tvunget att upprepas på de misstänktas språk.

Överläggningen är det som sker efter förhandlingen och beslut skall tas. Där tog det 2 respektive 5 minuter om jag inte minns fel till att komma fram till slutsatsen att männen häktas på sannolika skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in