Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:33
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Citat från Leif GW: "Motiv är ett njutningsmedel för överklassen".

Ibland finns inga motiv, motiv kan vara obegripbara för normalt funtade människor.

Motiv finns nog, kanske skenbart obegripligt. GW:s poäng (som delas av många utredare) är att man reder ut vad som hänt och vem som gjort det först, så ger sig motivet då det andra är klarlagt.

Litet förenklet: kan man gripa en misstänkt i samband med mordoffret och under omständigheter som knyter mordoffret till den misstänkte, så gör man det, och reder ut vad som hänt först, och funderar på motiv senare. Motiv lär finnas, men kanske det är mycket trivialt eller obegripligt innan man vet "allt" om saken.
2015-06-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Verkar inte som ngn vet namnet på lisas ex
Helt orelevant då han har ett stabilt alibi... hur många gånger ska man säga det för att folk ska fatta?!
2015-06-17, 21:34
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har PC sålt sin fyrhjuling? Det är ju mycket intressant i så fall. Kanske polisen borde leta upp den där fyrhjulingen och undersöka den närmre.

Än en gång, alla 4-hjulingar är inte registrerade, mao. man kan inte se den i trafikregistret.
Enligt bilden ser det ut att vara en sådan som sällan registreras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det har jag aldrig sagt!
Men du måste ju själv kunna förstå att han inte vet mer än oss!
Och ja, vi har tagit upp LH's vänner tidigare i tråden, de har alla fina alibi!

GW är just nu i sin alko-period, och sitter säkert och smuttar på whiskeyn as we speak!
Dessutom äter han mer piller än vad du och jag någonsin ätit ihop!

https://www.youtube.com/watch?v=9u9v2k24PeA

Fy fan vad du snackar skit! Om GW super just nu eller inte vet vi ingenting om. Däremot kan vi nog vara säkra på att han har "inside information" i fallet. Men självklart skulle han inte säga det i medierna.

LH:s vänner må vara förhörda, men du vet ingenting om en avlägsen beundrare som kan ha blivit besatt av henne på avstånd. När jag själv var ung hade jag sådana efter mig som stalkade och en tom klättrade upp på taket på huset bredvid för att sitta och spionera in genom fönster i vårt hus. Grannarna fångade in honom till slut. Jag hade aldrig ens pratat med honom.
Medlem
Grandiosos avatar
enligt SVT kommer det ta upp mot fyra veckor innan obduktionen är färdig
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801356-misstankta-broderna-vill-slappas-pa-fri-fot

Slarvigt skrivet av "journalisten".
Obduktionen bör väl rimligen vara genomförd vid det här laget så det handlar ju givetvis
nu om en väntan på svaren från alla prover som tagits.
Analysresultaten från eventuella DNA-spår.
Och jag föreställer mig faktiskt att här har efterlämnats en hel del matnyttigt som kommer
att göra ett åtal mot de nu häktade lika självklart som att det på snart stundande
midsommarafton kommer att sväljas ner en och annan nubbe till sillen och nypotatisen...

När jag för en stund kollade igenom lite vad som postats under dagen - oförändrat lika
mycket som alla dagar sedan det här tragiska fallet tog sin början - snappade jag upp
från en användare att det går ett rykte i Lidköping om att de två aktuella männen ska ha haft
blickarna misstänkt mycket på just Lisa Holm dagarna innan hennes försvinnande.
Kan ju vara just ett rykte utan all sanning, men noterar i vart fall uppgiften.
2015-06-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Varför skulle en 4-hjuling vara intressant i detta fall ?
Dom är ju häktade för mord och inte för någon trafikolycka.

4-hjulingen har ingenting med de häktade å gjøre
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Yppandeförbud gäller även det som sagts i polisförhör.
Nej.

Yppandeförbudet för advokaterna ilades av åklagaren, det gäller saker som framkommer i deras klientförhållande med de anhällna som nu är häktade.

4 § Har en förhandling hållits inom stängda dörrar och har det då lagts fram uppgift, för vilken det hos domstolen gäller sekretess som avses i offentlighets- och sekretesslagen (2009:400), får rätten besluta att uppgiften inte får uppenbaras. Lag (2009:401).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Helt orelevant då han har ett stabilt alibi... hur många gånger ska man säga det för att folk ska fatta?!

Och för en okunnig: vad är alibit?
2015-06-17, 21:37
Medlem
Som sagt är nu utlänningarna skyldiga så antar jag att polisen sköter den utredningen då de har dem under lupp. Sedan klicken morbida sjuk huvuden om det nu är så viktigt för er så utbilda er till obducentener så kan ni få utlopp i era sjuka fantasier jävligt osmakligt att spekulera om sådant. Hoppas att det sedan finns en skara som tror på att en psykopat går fri och hjälps åt att ringa in den...
2015-06-17, 21:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Och för en okunnig: vad är alibit?

Är det expojkvännen du menar? Spelade i en match flera mil bort och gjorde mål.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Fy fan vad du snackar skit! Om GW super just nu eller inte vet vi ingenting om. Däremot kan vi nog vara säkra på att han har "inside information" i fallet. Men självklart skulle han inte säga det i medierna.

LH:s vänner må vara förhörda, men du vet ingenting om en avlägsen beundrare som kan ha blivit besatt av henne på avstånd. När jag själv var ung hade jag sådana efter mig som stalkade och en tom klättrade upp på taket på huset bredvid för att sitta och spionera in genom fönster i vårt hus. Grannarna fångade in honom till slut. Jag hade aldrig ens pratat med honom.

Är du på riktigt?!
GW är öppen med hans alkoholvanor, och har sagt flera gånger att han super på sommaren och hösten! Sluta bete dig!

Jag vet exakt lika mycket som dig, och därför drar jag slutsatsen att det inte är troligt att det skulle vara en beundrare från t.ex Gävle... Varfan har du fått det ifrån?
Sluta med "hitte-på" nu!
Medlem
Motiv. Det finns massvis med människor som fantiserar om att döda. Bara för själva grejens skull. Kan vara så enkelt också.

Det är fantastisk masspsykos som spridit sig i denna träden. Om det nu visar sig att de häktade är oskyldiga så är det många, inkl. jag själv, som bör titta sig i spegeln och ställa frågan om det där med förutfattade meningar. Jag tror de är inblandade men misstänker att det kan vara mer folk inblandade utöver dem. Bara en känsla, inget annat.

Måtte de bara hitta den skyldige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in