Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:27
Medlem
Blir ju rätt patetiskt när samma personer nu "klagar" på Leif GW Persson och anser honom som "gammal", "okunnig", "icke påläst" och i princip endast en mediahora.

När de själva kommit dragandes med de ytterst sannolika och verklighetstrogna teorier som:

* En tappad hammare ifrån taket rakt i huvudet på flickan.

* Överkörd av en fyrhjuling

* Sönderstyckad kropp och sedan sönderfrätt i syra

* BO är kär i GM och knullar som kaniner frivilligt innan något går snett

* En polsk speedway förare är troligen den misstänkta...

* Man har använt BO i syfte att transportera henne som sexslav utomlands

* En katt som sopat undan bevis på handsken i ladan

Osv osv, jag kan hålla på i oändlighet.

Får se nu...
Ska man satsa sina kort på GW eller idioterna på FB?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så GW skulle inte kunna något pga sin ålder? Jävligt dumt sagt måste jag säga! Men det är ju typiskt Sverige att tycka att folk är förbrukade redan vid 30 år och fattar inte att man ska ta vara på äldre människors erfarenheter och kunskaper. Det du säger hädanefter om GW är att ta med en nypa salt eftersom du ägnar dig åt åldersdiskriminering. Faktum är, GW vet mer än du och de flesta andra här inne! Även när det gäller detta fall!

Det har jag aldrig sagt!
Men du måste ju själv kunna förstå att han inte vet mer än oss!
Och ja, vi har tagit upp LH's vänner tidigare i tråden, de har alla fina alibi!

GW är just nu i sin alko-period, och sitter säkert och smuttar på whiskeyn as we speak!
Dessutom äter han mer piller än vad du och jag någonsin ätit ihop!

https://www.youtube.com/watch?v=9u9v2k24PeA
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
Läser att Lisas kropp först nu är på väg till Rättsmedicin för obduktion. Varför väntar man 5 dagar? Jag gissar att den inte var i en del...

Varifrån läser du det? Källa?
2015-06-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då har han kanske sålt den de senaste dagarna, oklart varför, men så kan det ju vara.

Har PC sålt sin fyrhjuling? Det är ju mycket intressant i så fall. Kanske polisen borde leta upp den där fyrhjulingen och undersöka den närmre.
2015-06-17, 21:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vem äger byggnaden där cafét ligger i då? Antar att det är arrenderat. Hur många invånare är det i området inklusive närområdet?
Det verkar som att sonen jönsson ägt det, men kanske godsherren är ägare nu?
2015-06-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, och nu är det juni 2015, kan han inte ha sålt den förra veckan menar du? När skrev han?

5 april. Men han kjørte på den søndag kveld og lette.
2015-06-17, 21:29
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Vad gäller rubriceringsfrågan så kan den visserligen komma att ändras till t.ex. dråp eller vållande till annans död men såsom utredningsläget är idag och den information som åklagaren har till hands talar detta för uppsåtligt brott och inte vållande till annans död.
Tack för ett bra och informativt svar.

Vissa har tanken att bröderna inte kan vara kapabla till mord då de både är ostraffade och inte verkar ha anlagen. Den tanken är givetvis både rimlig och sannolik även om man sällan vet sanningen om människor och deras sanna personlighet. Om de är skyldiga till hennes död är det enligt statistiken i så fall troligare att det hänt genom en oförutsedd händelse.
2015-06-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Blir ju rätt patetiskt när samma personer nu "klagar" på Leif GW Persson och anser honom som "gammal", "okunnig", "icke påläst" och i princip endast en mediahora.

När de själva kommit dragandes med de ytterst sannolika och verklighetstrogna teorier som:

Får se nu...

Tror du kan lita på vad media förmedlar, efter det så kan du läsa förundersökningen. Inget av det du skrev verkar vettigt, inte ens GW's teori!
2015-06-17, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Förstår inte vad du menar. Jag skulle säga att jag tagit bort kvarlevorna av katten.

Det finns en poäng i att "avhumanisera" referenser till en död kropp. Man talar om "Lisas kropp", inte "Lisa", man talar om "kattens kropp" inte "Misse". Kvarlevor antyder inte styckning eller något alls angående kroppens beskaffenhet. Visst, en kroppsdel är också en kvarleva. Man begraver ibland stoftet av en person även om det inte är frågan om kremering. Det handlar om språkbruk. När det gäller djur talar vi också om "kadaver". Ibland är alla dessa ord bara synonymer till "lik". Men just kvarlevor är bredare och kan, beroende på sammanhang, betyda kläder, dödsbo, smycken eller kroppsdelar, precis som det kan betyda en och endast en kropp, ett lik.

Således överanalyserar du på dålig grund. Ja, kroppen kan vara illa åtgången på flera sätt, den kan vara styckad. Det vet vi ingenting om, men ingenting tyder på att hon skulle vara styckad (etc). Om någon journalist skriver "kvarlevor" i en artikel så betyder det alltså ingenting.
På dåliga grunder? Det är väl endast i så fall jurister och svensklärare som använder detta språkbruk
i samband med kropp. En "vettig" person använder språket så som jag relaterat till i föregående inlägg. Sen otroligt att man måste ha en ordlista framför sig för att finna böjningar på ord och man
går så långt så man hamnar i fornlämningar. Prata svenska!
2015-06-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Verkar inte som ngn vet namnet på lisas ex

Jag vet men det är fullständigt orelevant.
2015-06-17, 21:32
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har PC sålt sin fyrhjuling? Det är ju mycket intressant i så fall. Kanske polisen borde leta upp den där fyrhjulingen och undersöka den närmre.

Varför skulle en 4-hjuling vara intressant i detta fall ?
Dom är ju häktade för mord och inte för någon trafikolycka.
2015-06-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Får se nu...

haha.. Fyra av dom punkterna har jag haft uppe för diskussion (varav två långsökta iofs men menar att om man diskuterar en sak kan man ev hitta något närliggande som plötsligt är mer troligt),
Men det fungerade inte pga att "tråden" har låst fast sig i vissa resonemang som alla är överens om är "knepiga" men samtidigt vill man inte lyfta blicken och kika på alternativ, så man förlöjligar alla andra teorier än sextortyrmord och överfallsmord och att enda tänkbara mordplatsen är inne i en lada på 500 kvadratmeter som ingen ens diskuterat hur den ser ut. Och nu står tråden och polisen där ev utan mördare.. "grattis".

Och jag och GW är förresten helt överens.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-06-17 kl. 21:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in