Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen
Eftersom jag tror de är oskyldiga så tycker jag de kan få fortsätta arbeta här. Vi har inga skyldiga mördare än.

Frågan är ju dock om de vill vara kvar i Sverige då. Vem vill vara kvar i ett land som säger man är mördare om man är oskyldig? Finns även en mängd rasister som kommer tro de är skyldiga även om de inte är det, så de kommer väl knappast bli lämnade ifred om de blir utsläppta.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-17 kl. 21:07.
2015-06-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, men obduktionen är fortfarande avklarad...
Tror inte det tar veckor att sammanställa den, men ja, lätt en vecka!
Vi kommer inte få reda på vad den gav förrän åtal väcks ändå, så varför ens spekulera?

För att det inte finns något annat än att göra just nu än att spekulera.
Det är så det går till Tror också på att ingen kommer att läcka till FB om det här fallet.
2015-06-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Vadå respektlöst, dom var ju insläppta i deras hem; för en gångs skull var nog familjen tacksam att deras situation uppmärksammas i ett främmande land där deras barn sitter fängslade

Respektlöst kanske var fel ord iaf när de sökte upp brödernas och kvinnans familj, men fortfarande!
Man letar rubriker!
Så därav respektlöst!
Journalisterna bryr sig inte det minsta om hur människorna mår, de vill bara ha stora rubriker, och de har lyckats!
Jag allvarligt skrek rakt ut när jag hörde vad polisen sa på presskonferensen.. Hur i hela HELVETE kan man vara så respektlös?!
De borde råka ut för samma tragedi själv!
2015-06-17, 21:00
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Man måste inte överklaga en häktning, men är man oskyldig gör man nog det.

Är inte "blaskorna" som överklagar dom skriver om det då det har ett stort allmänintresse.

Svårt för Litauerna att inte "vara i närheten" då dom bor och jobbar där allt utspelades.

Man måste inte men det är det överlägset vanligaste, även om personerna är skyldiga. I synnerhet om man åläggs med restriktioner då man inte har någon kontakt med omvärlden alls.
2015-06-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Frågan är ju dock om de vill vara kvar i Sverige då. Vem vill vara kvar i ett land som säger man är mördare om man är skyldig? Finns även en mängd rasister som kommer tro de är skyldiga även om de inte är det, så de kommer väl knappast bli lämnade ifred om de blir utsläppta.

Hoppet finns väl ändå att man hittar den/de riktiga mördarna i så fall. Men gör man inte det så tror jag att de lämnar landet. Har ändå en tro på mänskligheten.
2015-06-17, 21:01
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pehr.F.Aurivillius
Hur vet du att mördarna är från Lituaen?

Det står på flera artiklar och de har sagt det i nyheterna. Fast man kan ju läsa det på artiklar också.
2015-06-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Trams. han vet inte mer än vi, och den erfarenhet han har är värd nada om han inte har tillgång till förundersökningen. Varje fall är unikt.

GW skulle inte uttala sig om han inte läst på om fallet, han har väl inte tillgång till förundersökningen, han går väl på samma info som oss och fattar att allt som skrivs i tidningar inte alltid stämmer.
Han sa väl även att det är lite 50/50 om det är bröderna, eftersom de är häktade på sannolika skäl och det gör man ju inte utan att det finns något som talar för att det kan vara dem. Det han säger är ju främst att det inte, enligt statistiken, stämmer, plus att de inte verkar ha något tungt på dem än, vilket innebär att man måste se sig efter om det finns fler som kan tänkas ha utfört dådet.

Personligen är jag tveksam till om det är bröderna, jag har svårt se ett motiv, men klart det kan vara dem ändå. Jag tänker inte komma med några galna teorier men jag tycker det är fullt möjligt att någon annan gjort detta.
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Blomberg en gård? Kan väl inte stämma det är väl en by med några invånare?

Blomberg är väl själva gårdsområdet. Medan byn är Götene/kinnekulle? kan ha fel.
Medlem
Zyngoallazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Lek med tanken att dom är två,tvivlar på att kvinnan vet något.
Dom har förmodlingen bara sagt att dom var ute i nått ärende till henne.
Sen kan man fundera på om det var rätt kvinna/tjej som blev bortrövad,var det inte
en kamrat som brukade åka moped??? man kanske skulle titta på den bilden
om det nu skulle visa sig att det inte är Litauerna.

Eller om det är en, om det är de misstänkta som är inblandade så tror jag att den yngre är gm och behöver broderns hjälp att reda upp det han gjort. Den äldre brodern hjälper lillebror såklart och kvinnan förstår nog att det är något skumt men vill inte veta...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tror inte att någon i denna tråd är mer kunnig en Leif GW Persson. GW:s påstående att det inte är bröderna är mer sannolikt än våran.

Tingsrätten som hittills fått alla bevis framförda för sig och anser utifrån dessa att bröderna på sannolika skäl skall häktas misstänkta för mordet har alltså inte samma koll på läget som GW eller vad vill du säga?

GW som inte har med utredningen att göra överhuvudtaget utan bygger sin tes på vad som är statistiskt mest sannolikt. Du tror mer på en utomstående person än dom som fått all fakta presenterad för sig, är detta korrekt?
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det är helt omöjligt att spekulera i då man inte har en endaste aning om några som helst omständigheter kring mordet.

Nja kanske inte, men det är ju ett så pass allvarligt brott.
2015-06-17, 21:03
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jo jag vet men kontentan kan bli densamma, att åklagaren inte kan binda någon till brottet med hjälp av den tekniska bevisningen.

Fast faktum är att han kunde egentligen det men juryn såg det inte.

Det intressanta med OJ fallet är att OJ friades i brottsdelen, dvs. mordåtalet tack vare juryn men den avlidnes anhöriga stämde även civilrättsligt på skadestånd p.g.a. brott (dvs. mord) och i den civilrättsliga processen som skedde utan jury var det visat att O.J begått brottet och fick således betala skadestånd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in